Fusion. De danske stjernekokke sammen med de palæstinensiske kolleger under receptionen i Ramallah i sidste uge. Foto: Issa Freij
På grøntsagsmarkedet i Ramallah vifter grønthandleren afværgende med hånden, da han hører, at kunderne er danskere. Det er tydeligt, at han ønsker at afbryde handlen. En mindre diskussion bryder ud om tegningerne og Danmarks nye rolle i Mellemøsten. Vi er ikke længere kendt for ost, Lurpak-smør og andre mejeriprodukter. Det er tegningerne, der i dag ligger længst fremme i hovedet på mange arabere, når de hører Danmarks navn. Diskussionen på markedet endte dog fredeligt. Vi fik vores grøntsager, og som grønthandleren sluttede med at sige: "selv om Bin Laden er muslim, er det naturligvis ikke ensbetydende med, at jeg eller alle andre muslimer støtter ham, og vi ønsker ikke at blive placeret i den bås, sådan som det alt for ofte sker i Vesten. Sådan er det selvfølgelig også for jer danskere".
Det var en af de meget få gange de danske stjernekokke Rasmus Kofoed og Kille Enna blev konfronteret med Danmarks nye image, da de i sidste uge var på besøg i de besatte palæstinensiske områder. Resten af turen var præget af varme og stor gæstfrihed.
Danmarks nye image
På initiativ fra foreningen Det Danske Hus i Palæstina var kokkene blevet inviteret til at deltage i et kulinarisk udvekslingsprojekt med to fremtrædende palæstinensiske kokke Joseph Asfour og hans kvindelige kollega Ghada Abd el-Nur. De første dage blev kokkene introduceret til det palæstinensiske køkken og dets friske lokale ingredienser. De indledte med et besøg på et ældrecenter nord for Ramallah, hvor en række palæstinensiske landsbykoner lærte de danske kokke at rulle friske vinblade, at fylde små squash med kød, hvidløg, muskat og ris samt at lave den palæstinensiske fattigmandskost Mujaddara, som alene består at ris, bønner og linser samt ristede løg. Gennem det seneste årti er palæstinensernes levestandard faldet markant. Værst i Gaza-striben hvor mere end 80 procent af befolkningen kun overlever i kraft af fødevarehjælp udefra. Men også på Vestbredden mærker befolkningen den økonomiske krise, som er et direkte resultat af såvel Israels politik over for palæstinenserne som nu også af den globale stigning i fødevarepriser. Fra de gamle landsbykoner drog kokkene ud i bjergene. Her blev de præsenteret for såvel den fattige bondes som naturens urter. Det var både fascinerende og overraskende for de danske kokke at opleve variationen og friskheden og ikke mindst at smage, hvordan bønderne netop nu laver friske oste med smag af alt fra mynte til agurk. Især den friske gede-yoghurt faldt i kokkenes smag, og allerbedst smagte den i et beduintelt, hvor den blev skænket op fra en tørret fåremave.
Den sidste del af opholdet bestod i hårdt arbejde i et restaurationskøkken. Der blev fusioneret til den store guldmedalje.
Køkkenet er fristedet
Det raffinerede og kraftfulde palæstinensiske køkken fik en ny dimension i de kyndige danske kokkes hænder. Gode råd blev hentet fra de palæstinensiske kolleger - og omvendt. Det var betagende at opleve den professionelle udveksling af håndværk og fantasifuld kogekunst. Maden kan vi være fælles om, den er grænseløs, og når vi spiser sammen bliver vi i ordets bedste betydning sammenspiste. Selv om palæstinenserne oplever såvel økonomisk som politisk hårde tider, så er køkkenet stadig et fristed, hvor fantasien ikke begrænses af store betonmure. Her er frihed til at skabe, bygge kulinariske broer og få uforglemmelige oplevelser.
Det endelige resultat var et lille gastronomisk mirakel, som blev nydt af mere end 100 palæstinensere fra det palæstinensiske civilsamfund og en håndfuld danskere, som alle tog godt for sig af retterne skabt i Shekeireh's køkken i Ramallah. Det næste skridt bliver for Det Danske Hus i Palæstina at få nogle af opskrifterne nedfældet i en kogebog, så flere kan opleve fryden ved den dansk-palæstinensiske fusion.
Læs mere om Det Danske Hus i Palæstina på www.dhip.dk




Erik B.
10. maj, 2008 #
Det er tegningerne, der i dag ligger længst fremme i hovedet på mange arabere, når de hører Danmarks navn. Diskussionen på markedet endte dog fredeligt.
Ingen, der fik hugget hovedet af? Hvorfor mon?
Vi fik vores grøntsager, og som grønthandleren sluttede med at sige: selv om Bin Laden er muslim, er det naturligvis ikke ensbetydende med, at jeg eller alle andre muslimer støtter ham, og vi ønsker ikke at blive placeret i den bås, sådan som det alt for ofte sker i Vesten. Sådan er det selvfølgelig også for jer danskere'''
Selvfølgelig! Flemming Rose og Bin Laden...
Måske skulle vi bare sende Flemmings hoved til Palæstina med en fin sløjfe omkring: ''Med ønske om Guds fred og forsoning. Venlig hilsen Arla og det danske folk.''
Dejligt at se at vores skattekroner går til noget fornuftigt.
Per Erik Rønne
10. maj, 2008 #
Information skriver:
/Gennem det seneste årti er palæstinensernes levestandard faldet markant. Værst i Gaza-striben hvor mere end 80 procent af befolkningen kun overlever i kraft af fødevarehjælp udefra. Men også på Vestbredden mærker befolkningen den økonomiske krise, som er et direkte resultat af såvel Israels politik over for palæstinenserne som nu også af den globale stigning i fødevarepriser./
==
Og palæstinenserne har slet ingen medskyld? Vi glemmer meget passende en bunke selvmordsbombere i et antal, der på et tidspunkt nåede op på tre om dagen, inden israelerne under Ariel Sharon fik lukket ned.
Men hvis man som udgangspunkt har at det er israelerne, 'zionisterne', /jøderne/ der er de skyldige, så er det vel den konklusion man må nå frem til.
Hvad sagde palæstinenserne i øvrigt til den danske nationalret: flæskesteg med rødkål, hvide og brunede kartofler og brun sauce?
Martin S
10. maj, 2008 #
@Erik B
Artiklen handler om god mad.
Selvfølgelig er vinklen også, at mad er et eksempel på kulturudveksling der faktisk fungerer på trods af politisk klima. Dvs. at køkkenet og spisebordet er et af de bedste steder at mødes.
Grønthandleren i artiklen siger ikke at Carsten Juste er en parallel til Bin Laden, han siger bare, at ansigt til ansigt kan vi ikke hænge hinanden op på den slags.
I øvrigt siges det, at grønthandleren var den eneste, som overhovedet tog sagen op.
Så slap af, Erik. Køb dig en stang wienerbrød, du ved, den slags lagdelte, fedt&sukker kage som wienerne lærte at lave af tyrkerne, men som nu hedder Danish Pastry.
@Rønne
"Hvad sagde palæstinenserne i øvrigt til den danske nationalret: flæskesteg med rødkål, hvide og brunede kartofler og brun sauce?"
Siden hvornår er det blevet nationalret igen? Jeg troede det var spaghetti med kødsovs, eller pizza eller lansagne. Når det går højt kan vi diske op med anden god mad fra det mandsdominerede, religøse mafialand :-)
Danske grise kan da først spises når de har været under italiensk behandling og blevet til parmaskinke. Men selv da smager de ringere end end spansk serrano...
Der er masser af inspition og sund mad af hente i den anden ende af middelhavet, i det mellemøstlige køkken, og masser af danskere gør det allerede. Det mellemøstlige køkken har iøvrigt arvet en del fra det gamle kristne, byzantiske køkken (lige som det græske har), så madkulturen flyder.
Men jaja, kigger man overhovedet den vej er man halalhippie og skabsislamist, jeg ved det godt.
Erik B.
10. maj, 2008 #
Artiklen handler om god mad.
Aha? Så langt nåede jeg desværre ikke.
Martin S
10. maj, 2008 #
@Erik B
Ok, ikke om opskrifterne, men om madens betydning.
Du skrev forresten
"Dejligt at se at vores skattekroner går til noget fornuftigt."
Hvorfor tror du at turen er betalt af skattekroner? Ved du noget jeg ikke ved, eller er det bare noget du slynger ud?
Martin S
10. maj, 2008 #
@Erik B
Det er måske dette du har set, fra DHPIs egen folder:
"DHIP finansieres af medlemsbidrag samt bidrag fra offentlige
og private fonde."
Så nogle offenlige penge er der altså i selve huset. Hvilke og hvor mange kan jeg ikke se, og om det har være med til at betale turen ved jeg ikke.
Men det drives af en privat forening. Foreninger i danmark får ofte offentlig støtte, det kan du så mene om hvad du vil, men det er ikke rigtigt noget du kan kritisere DHPI for.
Bortset fra det, så lyder det absolut som et støtteværdigt projekt. Jeg vil da overveje et medlemsskab.
Erik B.
10. maj, 2008 #
Næh. Jeg skimmede bare overskriften og sluttede mig til at den slags medievenligt beskæftigelsesterapi måtte være offentligt finansieret, det er det altid. Lad mig gætte: 'private fonde' er et synonym for Arla.
(Gandi, siger spamkoden. Fred og kærlighed, Martin)
Martin S
10. maj, 2008 #
Sig mig engang Erik, er du ikke havnet i en selvvalgt evig beskæftigelsesterapi? Eller hvordan skal man ellers forstå den strøm af indlæg du producerer?
De kokke du hentyder til er professionelle og passer sit arbejde. Folk betaler for at spise deres mad eller læse deres skriverier. Faget er hårdt arbejde som ansat, og et benhårdt liberalt erhverv som selvstændig.
Du derimod, bruger både fritid og arbejdstid på at fylde samtlige informations netdebatter.
Erik B.
10. maj, 2008 #
Det er jo ikke noget du betaler for. Og hvad fanden skulle jeg ellers lave i det her vejr?
Peter Jespersen
10. maj, 2008 #
@Rønne
Og hvis man som udgangspunkt har at det er palæstinenserne, 'muslimerne' der er de skyldige, så er det vel også den konklusion man må nå frem til.
Sandheden er at ingen af siderne har noget at lade hinanden høre og er lige stejle overfor hinanden, eller dvs magthaverne er - den almindelige befolkning er derimod dødtrætte af at leve i en krigszone.
MHT maden fra den region, så er den fremragende og IMO betydeligt mere spændende end flæskesteg, med brunkartofler og rødkål (Hvor denne ret så end stammer fra).
Carsten Friskytte
12. maj, 2008 #
Stjernekokke? Hvordan? En Michelin-stjerne? Selviscenesat, forskruet snobberi! Og eventyret om Kejserens nye Klæder i en moderne version. Mit maveindhold befinder sig nu på tastaturet. Æuw!
Simon Hoffman
12. maj, 2008 #
@ Rønne & Erik B.
Åh ha' - hold nu op! Hvorfor skal de stopfodres med vores elendige madkultur? Eller, det det nu er... Og respektér nu for én gangs skyld, at muslimer ikke spiser svin (hvilket jeg nu heller ikke selv gør - og nej, jeg er ikke muslim eller vegetar). Og når det nu er danskere der kommer til Palæstina er det vel også meget mere nærtliggende, at det er os der skal smage på deres mad - og ikke omvendt. Hvis de har lyst til færdigfryseretter og fiskefilet der er stegt til skammelighed, kan palæstinenserne komme herop.
@Carsten Friskytte
Hvis du synes, at restauranter med Michelin-stjerner er så selviscenesatte og elendige, hvorfor så ikke starte din egen smagsdommerordning (jaa, jeg ved det godt - mudderkastning:))?
Carsten Friskytte
12. maj, 2008 #
JEG er allerede min egen smagsdommer! Og JEG tager aldrig fejl!
De der Tordenskjolds tinsoldater fra det kulinariske café-univers har talt sig selv langt ud i galaksen. Åbn et af de såkaldte livsstilsmagasiner, og du kan se Kille Enna's fortrukne kontrafej i hvertandet eksemplar. Journalisterne render i røven på de i forvejen kendte, og skriver af efter hinanden. De sælger uvirklige drømme, og gastro-kyrofæerne med deres skide rucola-salat leverer den orale bæ på et fad. Velbekomme!
Hvorfor fa'en bliver de ikke nede i Palæstina? Så ka' de sende en opskrift på kamelkød med fårelort og krydderier hjem til deres forskruede venner en gang i mellem. Nu skal jeg ud i køkkenet og lave nakkekoteletter i fed brun sovs, nemlig! Med masser af kartofler!!
Mads Toft
12. maj, 2008 #
Officielt er der jo intet land der hedder "Palæstina", så artiklens medvirkende og forfatteren må leve i deres hel egen fantasi verden!
Simon Hoffman
14. maj, 2008 #
Hold da op... Folk bliver godt nok stukket i hjertet, så snart "brun-sovs-og-kartofler"-dogmet bliver kritiseret.
Carsten Friskytte
14. maj, 2008 #
Næeh, Simon Hoffman - jeg ligger bare ikke under for gruppepres. Og så synes jeg, det er latterligt og åndssvagt, når de sidder på deres grinagtige caféer og snakker hinanden efter munden, de der papegøjer.
Prøv bare at læse dette: "Det raffinerede og kraftfulde palæstinensiske køkken fik en ny dimension i de kyndige danske kokkes hænder." Det bliver ikke sparet på røvslikkeriet, vel? Og sådan kører selvbekræftelsen blandt journalister og "kendte". Kors i r....
Heinrich R
14. maj, 2008 #
... bonderøven ?
Lars Christiansen
14. maj, 2008 #
Friskytten rammer nu altså plet med sin bredside mod det selvgratulerende københavnske cafe- og gastronomimiljø, og deres fuldstændig utålelige halehæng af trendjagende livsstilsjournalister, der revner af stolthed hver gang et eller andet internationalt livsstidsmagasin skriver, at Copenhagen er cool og roser dansk design.
"De sælger uvirklige drømme", skriver Der Freischütz i mild kapitalismekritisk ånd: nemmerlig, det lever de af!
Og hvad er artiklen andet end en gang Euroman-ævl, garneret med en forudsigelig politisk tendens?
Ikke underligt, at ingen har villet underskrive den.
Carsten Friskytte
14. maj, 2008 #
Lars Christiansen: Jeg konstaterer til min store overraskelse, at selv her i min høje alder kan den klædelig rødme brede sig over mine furede gammelmandskinder ved den uforbeholdne ros. Takker allerunderdanigst!
Heinrich R: Ih, ja - du er sgu ikke tabt bag af en møgvogn. Du røg ned foran!
Heinrich R
14. maj, 2008 #
Carsten Friskytte,
du får skrevet så meget rabiat ordgejl, at det er svært at tage dig alvorligt, når du skriver noget fornuftigt.
Lars har lige rost dig, og jeg er faktisk helt enig med Lars' indlæg. Surprise til jer begge... Men pt. gider jeg knapt nok overveje dine indlæg længe nok, til at kunne observere guldkornene blandt al snavset.
I al venlighed vil jeg tillade mig at foreslå, at du overvejer din jargon, og ikke mindst, om din udtryksmåde er befordrende for at nogen reelt gider at lytte til dine synspunkter. Det er vel intentionen med din deltagelse, formoder jeg...
Mvh
Carsten Friskytte
14. maj, 2008 #
Heinrich R: Sikke dog en omsorg du udviser for min litterære opdragelse! Så er der grund til at være på vagt.... Hvad mon der kan ligge bag denne utidige omsorg?
Ser du, kære Heinrich R - jeg er meget fornøjet og tilfreds med dine evige, sure perfiditeter, der vælter frem ved mit mindste indskud i debatten. De siger nemlig betydeligt mere om dig end jeg kunne gøre - hvis jeg forsøgte!
Men OK, jeg har da også en krads form, når jeg kritisere/harcellerer over de røde. Til gengæld hiver de skældsordet "fascist" frem hver gang, de hører et par borgerlige ord eller andet, der ikke passer ind i deres venstreskruede evangelium. Så fortsæt du bare med dine rygmarvsreflekser, min dreng!
Heinrich R
15. maj, 2008 #
Carsten Friskytte:
"Så fortsæt du bare med dine rygmarvsreflekser, min dreng!"
Det var en venlig opfordring jeg kom med. Jeg havde ingen intentioner om at narre dig til noget som helst - jeg tror vi kan blive enige om, at du ikke er typen det let lader sig manipulere og disciplinere på den måde.
Du skal have lov til at opfatte mine kommentarer som sure perfiditeter og rygmarvsreflekser. Det er suverænt dit valg. Jeg formoder, at uanset hvilke kommentarer jeg fremover måtte vælge at komme med, vil det bestyrke din eksisterende opfattelse. Ergo tager ingen af os hinandens udsagn alvorligt. Hvad har du opnået ved det? Eller jeg?
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Nu skal vi jo ikke falde hinanden om halsen i krampegråd, Heinrich R. Jeg foretrækker direkte tale, fremfor pseudointellektuelle omsvøb. Så derfor fortsætter jeg i det kendte, sproglige leje, thi jeg er ikke sat i denne verden for stryge nogle med hårene.
Jeg kender venstrefløjen så godt, at jeg ved at den om fornødent griber til særdeles infame midler. Det er præmisserne, og det accepterer jeg! Hvis jeg ind i mellem bliver positivt overrasket, noterer jeg det selvfølgelig i den gode bog. Men jeg holder hele tiden min pistol afsikret.........
For mig ser det ud som fløjen mener, at den ikke kan tage fejl - fordi den har den gode sag (det sande budskab; evangeliet). Det har været fælles for alle store bevægelser, som har drevet verden ud i katastrofer, hvadenten de har været politiske eller religiøse. Intolerence og had har været deres ledsagere. Altsammen retfærdiggjort af "den gode sag". Du ser splinten i din broders øje, men ikke bjælken i dit eget........
Martin S
15. maj, 2008 #
@Friskytte
Jeg tror ikke på dig, lige så lidt som på julemanden.
En kolerisk, ældre landmand, der har fået som sport at sabotere informations webdebat med en sprogbrug, som er lige lovlig frisk til alderen, men som aldrig kommer med viden eller erfaring som hans landmandsliv har givet ham...
Giv mig én overbevisende grund til at ikke bare at opfatte dig som en parodi i stil med Erling Brokkendorf.
Martin S
15. maj, 2008 #
@Friskytte
Jeg tror ikke på dig, lige så lidt som på julemanden.
En kolerisk, ældre landmand, der har fået som sport at sabotere informations webdebat med en sprogbrug, som er lige lovlig frisk til alderen, men som aldrig kommer med viden eller erfaring som hans landmandsliv har givet ham...
Giv mig én overbevisende grund til at ikke bare at opfatte dig som en parodi i stil med Erling Brokkendorf.
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Martin S: Du er overtræt! Gå nu til køjs!
Tænk, jeg har virkelig forsøgt at oplyse jer om moderne jordbrug - selvom jeg har forladt det for en halv snes år siden. Det har i allerhøjeste grad været spildte Guds ord på alle Balle-Lars'erne. Hån og fornærmelser er føget over fladskærmen - fra dig også, min dreng.
Nu vil du så have mig til at være en sød, gammel bondemand. Hva' fa'en tror du egentlig selv, dit røvhul? Næeh, bærmen har troet at her var et let offer, som kunne nedlægges i en håndevending - så let som at stjæle en taske fra en gammel kælling. Men jeg vil fortsætte med at hjemsøge disse sider så længe jeg gider. Og I skal få læst og påskrevet i det omfang, jeg finder passende!!
Bondemanden
han har altid travlt
på sin bondegård
tra-la-la
tra-la-la-lej..........
Martin S
15. maj, 2008 #
En "friskytte" var forøvringt en dansksindet oprører i under svenskekrigene, synonym med "snaphane".
Meget højreorienterede mennesker i både Skåne og Danmark kan finde på at beskrive sig selv som en slags snaphaner eller friskytter. De har til og med en webside www.snaphanen.dk, som andre debattører her undertiden bruger som kilde.
For min skyld kan man vælge det pseudonym man vil, men det har jo en signalværdi. (Lige som signaturen otto bismarck, f.x)
Erik B.
15. maj, 2008 #
En friskytte er en generel betegnelse på en landsknægt, der ikke har nogen herre, dvs. en selverhvervende lejesoldat.
Erik B.
15. maj, 2008 #
På engelsk ville man sige en free lance.
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Martin S har fattet lidt af det, men ikke det hele. Pudsigt nok læste jeg her til aften på den spanske del af Wikipedia om "francotirador" (= friskytte), og det bruges også om skarpskytter - både politiets og militærets, samt om snigskytter. Men udtrykket/begrebet er meget ældre, og stammer fra folketroen. Carl Maria von Weber bruger begrebet i "Jægerbruden".
I øvrigt er det mit borgerlige navn, og ikke et pseudonym!
Som sædvanlig er Erik B helt galt afmarcheret. Dog skal det tilføjes, at friskytter VAR frie soldater, men oftest under ledelse af en kaptajn eller lignende, altså en militær person med alt hvad dette indebærer. Frivillige soldater har altid været betalte. Det er der ikke noget odiøst i.
Martin S
15. maj, 2008 #
@Erik
- jam du har ret i, at egentlig er en generel betegnelse, men det bruges oftest i forbindelse med netop svenskekrigene.
@ Friskytte
Hvordan havde du tænkt dig, at et indlæg som dit seneste skulle være andet end spildte ord?
Martin S
15. maj, 2008 #
- nå, den krydsede, det var næstseneste indlæg, - spol selv tilbage, der er mange af dem.
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Der er noget ganske pudsigt på disse sider, Martin S: I TROR at alt kan og skal foregå på jeres præmisser. Det er vores side, æuw-bæuw! Ellers vil vi ikke lege med dig............ Hold da kæft, for en skolegård!
Jeg er sgu da skingrende ligeglad. Thi jeg har for længst konstateret, at enten drejer det sig om gensidigt røvslikkeri, eller også drejer det sig om at fremsætte de politisk korrekte statements. Nogen opbyggelig dialog findes ikke.........
Hvorfor bliver I så hysteriske når en vantro dukker op på jeres territorium?
Martin S
15. maj, 2008 #
@Friskytte
Jeg har først lange debatter med folk her, som jeg som udgangspunkt har været meget uenig med. Det er der faktisk i flere tilfælde kommet noget fornuftigt ud af. Adskillige andre debattører gør det samme, også med større ihærdighed.
Så det handler altså ikke om at have de rigtige eller forkerte meninger, men om at kunne debattere med nogenlunde respekt. Hvis du vil have en "opbyggelig dialog", så begynd med at forklare hvad du egentlig mener, og svar på det folk skriver i stedet for at kalde dem røvhuller.
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Hvad mener du med "svar på det folk skriver", Martin S? Hvornår har jeg ikke holdt mig til sagen/oplægget? OK, lige nu diskluterer vi så form, men almindeligvis tager jeg udgangspunkt i oplægget. Og ja, jeg brugte et groft udtryk - som jeg i øvrigt selv har fået serveret. Du måler med to alen, Martin! Det kaldes hykleri............
Erik B.
15. maj, 2008 #
Martin S:
OK, det er noteret. Hvad angår Carsten, er det letteste bare at spole forbi. På hans adresse bor der en F Hooshiar Nasrollahzaden, måske betyder det 'friskytte'?
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Erik B: Du er for dum. Alt for snotdum! Prøv Bryggervej 15...........
Heinrich R
15. maj, 2008 #
Meget er Erik B. blevet kaldt i tidens løb, men "snotdum" erindrer jeg ikke har været fremme før. Tværtimod har jeg set mange indlæg der var dybt fortvivlede over at det modsatte var tilfældet...
Carsten, er du ikke alt for gammel til at være så barnagtig?
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
At DU når frem til den konklusion om Erik B's intellektuelle niveau, undrer mig aldeles ikke. Lige børn leger bedst.
Erik B.
15. maj, 2008 #
Der findes jo ingen Friskytte i Krak, hvilket må betyde at du har opgivet falsk adresse både til JP og til Landsforeningen af Økologer:
http://jp.dk/morgenavisen/meninger/article1283226.ece
http://64.233.183.104/search?q=cache:WnaMdtmuu0AJ:www.okologi.dk/PDFs/De...
Martin S
15. maj, 2008 #
@Friskytte
Jeg påstod tidligere at du men dit (valgte?) efternavn assosierer til en 350 år gammel dansk modstandskamp
Du svarede: "Martin S har fattet lidt af det, men ikke det hele"
Nu opgiver du så en adresse hvor der ligger noget der hedder "defence-foreningen".
Hvor vil du hen?
Under alle omstændigheder er vi vist ret langt fra madlavning.
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Alle i DK skal have en folkeregisteradresse, og mere behøver man ikke lægge i det. Men hvis det kan glæde dig, kære Martin S, så anser jeg dig da for at være lidt kvikkere end bumsen Erik B.
Erik B.
15. maj, 2008 #
Så du har ikke engang et sted at bo?
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Jo, jeg har 230 kvm til rådighed. Må man virkelig have pc med på Mændenes Hjem?
Martin S
15. maj, 2008 #
Friskytte, på en anden tråd skriver du om din drøm om en Harley. Det går så vidt jeg ved fint i hånd med defence-foreningen.
Men også på det punkt er du en drømmer. En der virklig var inde i det miljø, gider ikke infiltrere et økologseminar. De har vist andre interesser.
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Tjaeh..........
Erik B.
15. maj, 2008 #
Med 'et sted at bo', mener jeg noget overdækket, noget med postkasse og den slags.
Erik B.
15. maj, 2008 #
Friskytte, på en anden tråd skriver du om din drøm om en Harley.
Små mennesker, små drømme.
Heinrich R
15. maj, 2008 #
Carten Friskytte:
"Jo, jeg har 230 kvm til rådighed."
Er det arealet på kolonihave grunden?
Erik B.
15. maj, 2008 #
Læg mærke til udtrykket 'til rådighed'.
Erik B.
15. maj, 2008 #
Han bor nok hos sin mor.
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Nå, I røde bumser! Er I klare til at modtage jeres litterære spanking? Jeg har hørt, at jeres næste generalforsamling er henlagt til "det underjordiske" på Rådhuspladsen. Er det sandt?
Erik B.
15. maj, 2008 #
Harley-Carsten er tilbage! Og han truer med smæk! Uh-oh!
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Den litterære tæskesvans er sgu vågen endnu! Jeg troede han, lå og græd under gulvtæppet. Hader du mig rigtigt, Erik B?
Erik B.
15. maj, 2008 #
Hader du mig rigtigt, Erik B?
Tror du det er børnehjælpsdag? Hvis du gerne vil bekræftes, så henvend dig til din mor.
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Du møder hende nok før mig. Hun er nemlig død.
Erik B.
15. maj, 2008 #
Jeg må have kneppet halvdelen af Danmarks ludere, så jeg har nok mødt hende allerede.
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Selvfølgelig. Sådan én som dig må altid betale!
Erik B.
15. maj, 2008 #
Ja, jeg er jo ikke familie.
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Jeg ku' ellers godt forestille mig, at du var resultatet af et forhold som det i Amstetten, Østrig.
Erik B.
15. maj, 2008 #
Et non seqitur er diskvalificeringsgrund.
Farvel, undermåler.
Erik B.
15. maj, 2008 #
En skam i grunden. Mage til smash-oplæg skal man vist lede længe efter.
Heinrich R
15. maj, 2008 #
Bare rolig, du skal nok få chancen igen, Erik B.
Harley Fribytter er storleverandør af muligheder for festlige returbolde ;-)
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Måske. Men du har nu forpasset mulighederne ind til videre, Heinrich R.
Ut desint vires, tamen est laudanda voluntas.
Den var også til Erik Bæ.
Erik B.
15. maj, 2008 #
Jeg tror Harley har fået sin chance. Man skal ikke gå tilbage til en fuser.
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Men så længe jeg holder dig beskæftiget her, spreder du ikke dit giftige lort andre steder, Erik Bæ.
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Hvor bliver han af, tumpen?
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Han er nok til generalforsamling på "det underjordiske" på Rådhuspladsen, tæskesvansen.
Martin S
15. maj, 2008 #
Udgangspunktet for debatten var mad og madens betydning, så der er noget næsten naturligt ved at vi nu har fulgt fordøjelseskanalen hele vejen til den anden åbning.
Tak for underholdningen undervejs. Den var ud over det sædvanlige.
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Ih, velbekomme, Martin S. Ja, man gør jo hvad man kan for glæde sine kære venner. Og hvad betyder bordets sanselige glæder i forhold til dette uselviske og selvforsagende mål?
Bare de to tosser nu ikke gør en ulykke på sig selv............?
Martin S
15. maj, 2008 #
Underholdningen bestod især i at se en maniac som Carsten Friskytte løbe linen ud. Det var et overbevisende demonstration af ytringsfrihedens selvregulerende potentiale.
Men nu er det nok herfra. Friskytten har måske en lille afrundende bemærkning?
Carsten Friskytte
15. maj, 2008 #
Det har været som at skyde høns i en hønsegård. Og en enkelt kokkylling, Martin S!
Simon Hoffman
15. maj, 2008 #
Jeg holder nu stadig på mit udsagn fra før: "Folk bliver godt nok stukket i hjertet, så snart "brun-sovs-og-kartofler"-dogmet bliver kritiseret." Debatten her, har været som en omgang rigtig dårlig og tynd brun sovs, uden kulør egentlig. Den ene infantile bemærkning skarpt fulgt op af den næste.
Men nu er jeg jo også kun 18 år, så der kommer garanteret en gammelmandsbemærkning om lidt "i unge ved jo ikke noget."
Tak, og velbekomme!
Erik B.
15. maj, 2008 #
Det har været som at skyde høns i en hønsegård.
Hehe, ikke dårligt. Vi skal nok få det sjovt...
Carsten Friskytte
16. maj, 2008 #
Men faktisk har jeg kun affyret et par skræmmeskud for at vække de røde bumser. Har du været på arbejde, Erik Bæ?
Skriv en kommentar