En egensindig jernlady, der ikke er bange for at gå sine egne veje og ind imellem imod partidisciplinen. De kommende dage vil beskrivelser af den type formentlig stå i kø, når integrations- og kirkeminister Birthe Rønn Hornbech (V) skal portrætteres.
I de senere år - før hun i november 2007 blev integrations- og kirkeminister - har hun især fået ry som en venstre-politiker efter de venstreorienteredes hoved.
En repræsentant for 'anstændig borgerlighed', der kæmpede for ordentlige forhold for asylansøgere og for en respektfuld tone over for muslimer.
Men det image har hun ikke altid haft. Da hun som retspolitisk ordfører i 2001 udgav debatbogen 'En lige venstre', var det snarere hendes hårde holdninger i udlændingespørgsmål, som der blev fokuseret på.
"Ved at klage igen og igen over et afslag er der for masser af asylsøgere gode muligheder for at blive i Danmark i længere tid," skrev Birthe Rønn Hornbech for eksempel i bogen. Hendes afstandtagen til SR-regeringens udlændingepolitik var skarp - og i marts 2000 måtte Venstre-formand Anders Fogh Rasmussen vise hende til rette i spørgsmålet om de såkaldte spontanflygtninge, der dukkede op i Danmark og bad om asyl. De skulle efter Rønn Hornbechs mening ikke have krav på at blive i Danmark. Men dét synspunkt var simpelthen for rabiat for Venstre.
Tilrettevist igen
I går gentog historien sig med omvendt fortegn. Med sin kronik i Politiken lagde Birthe Rønn afstand til de "fanatiske antimuslimer" bag Dansk Folkepartis kampagne mod tørklæder på dommere - og erklærede sig som modstander af et forbud mod religiøs hovedbeklædning i retssalene.
Igen måtte Anders Fogh Rasmussen vise hende til rette, og efterfølgende gik regeringstoppens beslutning Rønn Hornbech midt imod.
Spurgte man den standhaftige minister selv, ville hun formentlig fastholde, at der ingen modsætning er mellem, hvad hun sagde dengang, og hvad hun siger i dag.
Spørger man derimod Dansk Folkeparti er udlægningen en anden. 'Vejrhøne' stemplede man hende i december på forsiden af partiavisen Dansk Folkeblad.
Forholdet mellem Birthe Rønn Hornbech og Dansk Folkeparti har mildest talt aldrig været hjerteligt.
Gang på gang har venstrekvinden skoset Pia Kjærsgaard og hendes partifæller for deres retorik og udtalelser.
"Det er uhyre betænkeligt, at landets tredjestørste parti har en leder, der står så langt fra det danske retssamfund, som Pia Kjærsgaard nu har givet til kende i flere omgange", sagde Birthe Rønn for eksempel i 2003 - efter at Pia Kjærsgaard havde kritiseret Højesteret for en dom, der gav EU-modstanderen Karen Sunds medhold i at kalde udtalelser fra DF-formanden for racistiske.
Og i en række sammenhænge har Rønn Hornbech kritiseret DF for 'udanske' angreb på muslimer. Sådanne udfald er ikke glemt i Dansk Folkeparti.
Nej til ministerpost
Den 64-årige tidligere vicepolitimester Birthe Rønn Hornbech har ikke lagt skjul på, at hun aldrig har set sig selv som ministeremne. Hun har hele tiden forbeholdt sig ret til at have sin egen holdning, og hun er i flere sager gået imod Ventres officielle linje: For eksempel i Tamilsagen, hvor hun i 1993 stemte for en rigsretssag mod Erik Ninn-Hansen - eller da et folketingsflertal i 1996 vedtog en særlov mod en række Tvindskoler. Den lov var grundlovsstridig, advarede Birthe Rønn Hornbech - og en efterfølgende højesteretsdom endte med at give hende ret.
Både i 2001 og 2003 sagde hun nej tak, da Anders Fogh Rasmussen tilbød hende posten som kirkeminister - men efter valget i 2007 endte hun med at sige ja.
"Det er jo lidt en luksus at råbe op og så ikke selv ville tage ansvaret. Det er jo dét, jeg har følt," sagde hun efterfølgende til Politiken.
Siden ministerudnævnelsen har der været stille om Hornbech - på trods af stor kritik af hendes håndtering af forhandlingerne omkring afviste asylansøgeres ret til en tilværelse uden for asylcentrene. Hun har nødigt udtalt sig til pressen og har også mødt kritik for det.
Netop den kritik kommenterede Anders Fogh Rasmussen i går med ordene:
"Den gang sagde jeg, at jeg er tilfreds med hendes tilbageholdenhed. Det, tror jeg, at alle nu forstår hvorfor."
Statsministeren
En kraftig advarsel til Rønn
Birthe Rønn Hornbech bliver ikke sat af ministerholdet. Men hun får en kraftig advarsel for sin kronik i Politiken i går, og statsminister Anders Fogh Rasmussen gør det klart, at han ikke forventer flere kontroversielle soloudspil fra hendes hånd, så længe hun er minister.
"Jeg har allerede i går, da det blev klart for mig, at den her kronik var på vej, gjort det klart over for Birthe Rønn Hornbech, at jeg er stærkt forundret over fremgangsmåden. Og jeg føler mig overbevist om, at det ikke vil gentage sig," siger han. "Vi har i Danmark den regel, at når en minister udtaler sig, så er det på hele regeringens vegne. Men her er det helt åbenbart for enhver, at Birthe Rønn har udtalt sig udelukkende på egne vegne," siger Fogh. ritzau
Peter Christensen
En arrogant tilgang
"Jeg synes, det er en arrogant tilgang til et så principielt spørgsmål, og så køre sit eget løb." Sådan lyder den kontante melding fra Venstres finansordfører, Peter Christensen, som langer ud efter sin partifælle, kirke- og integrationsminister Birte Rønn Hornbech, der i går i en kronik i Politiken skrev, at hun er imod, at tørklæder i de danske retssale forbydes ved lov. Peter Christensen er lodret uenig og mener, at hun burde holde sig til at være mere minister og mindre debattør.
"Jeg er ikke enig med Birthe. Jeg synes, det er mærkeligt at melde den holdning ud, når vi i partigruppen har diskuteret det, og der er et klart flertal for det modsatte synspunkt," siger han. ritzau
Naser Khader
Minister undervurderer fare
Politikerne kan frit ændre loven, så dommere ikke må bære tørklæder. Når Domstolsstyrelsen har konkluderet, at intet i lovgivningen hindrer tørklæder i danske retssale, så kan Folketinget ændre lovgivningen.
Det skriver Ny Alliances leder, Naser Khader, på sin blog, hvor han kraftigt kritiserer integrationsminister Birthe Rønn Hornbech, som "ser forkert".
"Pointen er, at ministeren totalt undervurderer den fare, islamisterne er for vores demokrati og vil igen ride galophesten Princip i den fuldstændig forkerte retning," mener han. Naser Khader har svært ved at bevare tilliden til hende. For nylig afviste hun at hjælpe de afviste asylsøgere til ens og ordentlig behandling, siger han. ritzau
Peter Skaarup
DF vil udvide tørklædeforbuddet
Dansk Folkeparti stiller sig ikke tilfreds, selvom de har presset regeringen til at gennemtrumfe et tørklædeforbud for dommerne: "Vi er tilfredse med, at det endelig er lykkes regeringen at tage stilling i den her sag, efter at vi længe har presset på. Men det er klart, at vi ikke er tilfredse med, at forslaget kun omfatter dommerne," siger Dansk Folkepartis retsordfører, Peter Skaarup. Han og Dansk Folkeparti mener også, at forbuddet mod at bære religiøse og politiske symboler skal omfatte nævninge, lægdommere, skolelærere og andre offentligt ansatte. Og regeringen skal ikke forvente at have redet stormen af, når forslaget fremsættes i Folketinget efter sommerferien. "Vi vil tage en samtale med regeringen til den tid om, at tørklædeforbuddet også skal omfatte andre end dommere. Det er også i regeringens interesse, hvis de vil have flertal for forslaget," siger Peter Skaarup. ritzau






Dorte Sørensen
15. maj, 2008 #
Hvordan passer et regerings forbud mod tørklæder - som Dommerstyrelsen lige har tilladt - og et kappepåbud i byretterne - der for et ½ år siden stemte ja til ikke længere at bære kapper i byretterne - ind i det danske .demokrati .
Er det sådan regeringen og DF opfatter de danske værdier?
Heinrich R
15. maj, 2008 #
Det er dybt chokerende læsning at måtte konstatere, at der blandt V, K, O og Y er enighed om, at staten tilsyneladende skal diktere hvad som helst.
Det er særligt grotesk, at domstolene (der burde være selvstændige og uafhængige) skal udstikkes påbud af regering og folketing.
Al borgerlig anstændighed og anstændighed er efterhånden smidt overbord. Helt elementære retsprincipper er ligeledes smidt bort.
Tak til Birthe Rønn Hornbech for tydeligt at demonstrere, hvor galt det er fat.
Erik B.
15. maj, 2008 #
Birthe Rønn er det sidste mandfolk i folketinget.
Heinrich R
15. maj, 2008 #
Gid Ny Alliance havde haft Birthe Rønn Hornbech som medstifter...
Ja, undskyld denne dagdrøm, men et eller andet positivt skal man jo tænke på, hvis man ikke skal blive sur og deprimeret over de fortvivlende realiteter.
Per Thomsen
15. maj, 2008 #
Nu hvor højrefløjen helt åbenlyst opfører sig umoralsk og forkasteligt med sin slet skjulte forfølgelse af muslimske kvinder må man atter engang spørge hvor oppositionen er henne?
Svaret er at oppositionen snork sover ligesom den gjorde da Danmark overfaldt Irak og alle de andre gange, hvor regeringen havde dårlige sager der lå lige til oppositionens højreben.
Helle Thornings nye reviderede slogan må lyde som følger:
Jeg kan slå Anders Fogh – men jeg gider ikke…
Ham selv
15. maj, 2008 #
@
"Peter Skaarup
DF vil udvide tørklædeforbuddet
Dansk Folkeparti stiller sig ikke tilfreds, selvom de har presset regeringen til at gennemtrumfe et tørklædeforbud for dommerne: "Vi er tilfredse med, at det endelig er lykkes regeringen at tage stilling i den her sag, efter at vi længe har presset på. Men det er klart, at vi ikke er tilfredse med, at forslaget kun omfatter dommerne," siger Dansk Folkepartis retsordfører, Peter Skaarup"
Kan man ikke blive lidt usikker, hvis hjertestoppatienter modtages af en slørklædt læge ved akut modtagelse på hospitalet.?
Jævnfør Allah og Muhammed er man død når hjertet er stoppet.
Hvor megen energi til genoplivning kan man forventer, når lægen og sygeplejersken sender det klare signal at de anser patienten for at være død ?
Erik B.
15. maj, 2008 #
Hverken hospitaler eller domstole er politiske organisationer. Der kræves en professionel kompetence, ikke religiøs. Hvis en læge nægter at genoplive en hjertedød patient, vil han kunne retsforfølges for manddrab.
Erik B.
15. maj, 2008 #
...og hvis en muslimsk dommer frifinder ham, kan hun godt se sig om efter et andet job.
Heinrich R
15. maj, 2008 #
Hvor er frygten for katolikker, der ikke vil gennemføre aborter?
Hvor er frygten for jøder, der ikke vil gennemføre blodstransfusioner?
Der findes næppe nogen personlige overbevisning, der med sådanne argumenter ikke udsætter andre for risici.
Harun al Raschid
15. maj, 2008 #
Danmarks Tørklædeforbud vil af fremtidens historikere bliev nævnt sammen med bogbrændingerne i Tyskland i 1930'erne.
S.E.Blumensaat
15. maj, 2008 #
Søren Espensen udtaler at det er godt at Tyrkiet og Frankrig har adskilt stat og religion, fint, men i danmark har vi ikke adskilt stat og kirke, på spørgsmål om ændring af den danske grundlov glider han af , det er i orden at danmark ikke adskiller stat og kirke, så udtalen om at muhammedanerne vil gøre danmark til et fællesvæsen stat/kirke er noget der ikke vil ske da vi har et fællesvæsen. Stat og den tyske kirke (Luthers). Luthers falske biblen, er i orden at følge.Digtatur længe leve.
Heinrich R
15. maj, 2008 #
Jeg håber, at fremtidens historikere vil opfatte det sådan, Harun al Raschid.
Men hvis historikere bliver erstattet af demagoger som Bent Jensen og Bent Blüdnikow, der blot har ambitioner om at tolke og genfortælle historien i egen politiske optik, så bliver historien måske, at bogbrændinger altid har været gode, da det i bogstaveligste forstand har lutret de forkerte ideer og holdninger væk?
De tyske bogbrændinger i 1930'erne var ikke ligefrem de første. Verdens intellektuelle rigdomme er mange gange gået op i lys lue - hvilket før Gutenberg ofte betød, at værker definitivt forsvandt.
I øvrigt har jeg læst et sted, at Danmark i slutning af 1930'erne forbød en række bogtitler. Jeg har ikke kunnet få det bekræftet. Ved nogen, om det er korrekt, og i så fald, i hvilket omfang der evt. var overensstemmelse med de tyske lister over forbudte bøger?
Beklager sidesporet...
Peter Rasmussen
15. maj, 2008 #
Er en muslim, som tvinges til at lægge sit tørklæde, mindre muslim? Hvad er det egentlig, DF er bange for? Tørklæder eller religioner?
Dorte Sørensen
15. maj, 2008 #
Jeg forstår ikke hvorfor regeringen ikke bruger kræfterne på at få den nye Domstolreform op at køre. I stedet for denne debat om tørklæder .
Derudover har Peter Rasmussen ret en troende bliver ikke mindre troende ved at lægge kors og tørklæde i forkontoret..
Heinrich R
15. maj, 2008 #
Dorte,
det handler måske netop om, at domstolene ikke skal have nogen videre selvstændighed?
At folketinget og regering i uskøn unison forening mener, at folkestyrets tredje ben er noget pjat, da afgørelser bedst træffes af politiske flertal?
Må vi få en ny grundlov, tak, der definerer hvordan de lovgivende, udøvende og dømmende myndigheder reelt er adskilte, således at folkestyret ikke på sig korrumperes og udvandes til teknokrati eller det der er værre?
Eller som en begyndelse, at juridisk top ekspertise flyttes fra Justitsministeriet til en institution, der repræsenterer domstolene. Denne dømmende myndighed fortjener vel et justitspalads og et klækkeligt budget til personale, således at retsprincipper og andet kan varetages seriøst i bananrepublikken Danmark?
Heinrich R
15. maj, 2008 #
Rettelse:
... på sigt korrumperes ...
Frej Klem Thomsen
15. maj, 2008 #
Gitte Seeberg, Pia Christmas Møller, og nu Birthe Rønn Hornbech.
Hvordan kan det være at de eneste på den danske højrefløj med - undskyld udtrykket - nosser til at sige DFs galskab imod er kvinderne? Der er en sørgelig mangel på mod og mandshjerte i partierne til højre for midten. Ikke mindst i regeringstoppens mange mandlige ministre.
Heinrich R
15. maj, 2008 #
Interessant spørgsmål, Frej Klem Thomsen.
Måske fordi mænd ikke har samme rutine i at klare sig mod intriger, manipulation og klikedannelser som piger/kvinder? Eller fordi mænd måske blot er nogle opportunistiske skvat, der ikke tåler tanken om at bryde ud af sociale fællesskaber? Eller måske at mænd sædvanligvis kunne påtager sig markante holdninger, hvis det medfører andres beundring?
Jeg kender ikke svaret, men det er meget underligt.
Og finder vi svaret, finder vi måske også forklaringen på, at Nasser Khader i løbet af få måneder formøblede sin stjernestatus og sit politiske projekt...
Tove Lodal
15. maj, 2008 #
@Peter Rasmussen
DF er ikke bange for noget.
De fortsætter deres fanatisk antimuslimske politik indtil den sidste muslim har forladt Danmark.
Hver gang Anders Fogh har opfyldt et af DF's ekstreme krav får skruen endnu en omgang.
For mig at se er der ingen forskel på 1930'ernes hetz mod jøderne og DF's hetz mod muslimerne.
@Frej:
Kunne det tænkes at V og K's mandlige politikere lader sig styre af magtbegær fremfor af moral.
Simon Kongshøj
15. maj, 2008 #
Frej Klem Thomsen og Heinrich R,
Men på den anden side er der jo også fx. Karen Jespersen (og i mindre omfang Malou Aamund), der nok slår de fleste af højrefløjens mænd med mange banelængder i disciplinen "opportunistiske skvat".
Hvad der imidlertid undrer mig i tørklædedebatterne er at det i virkeligheden slet ikke er tørklæder, der diskuteres. For eksempel siger "ham selv":
"Kan man ikke blive lidt usikker, hvis hjertestoppatienter modtages af en slørklædt læge ved akut modtagelse på hospitalet.?
Jævnfør Allah og Muhammed er man død når hjertet er stoppet."
....men det må man jo så gå ud fra at en muslimsk læge, der *ikke* går med slør (for eksempel en mandlig muslim) også ville mene. For mig at se skjuler dig sig i disse argumenter et argument for et religiøst betinget berufsverbot: Muslimer må ikke arbejde, for vi stoler ikke på dem.
Det er naturligvis ikke et sekulært retssamfund værdigt.
Heinrich R
15. maj, 2008 #
Simon Kongshøj:
"Karen Jespersen (og i mindre omfang Malou Aamund), der nok slår de fleste af højrefløjens mænd med mange banelængder i disciplinen "opportunistiske skvat"."
Det har du bestemt ret i. Men det ændrer ikke ved, at det ikke ligefrem er mænd det glimrer med deres mod og mandshjerte.
Hvorfor ser vi ikke f.eks. Eyvind Vesselbo, Søren Pind eller andre med både hjerne og hjerte træde i karakter?
Per Vadmand
15. maj, 2008 #
Hvad er det ved Fogh, som gør, at folk, der tidligere har haft stor personlig integritet og udvist betydelig begavelse og selvstændighed, pludselig efter samvær med ham får en rygrad som kogt spaghetti? Jeg nævner i flæng Søren Pind, Per stig Møller, Birthe Rønn Hornbech, Schall Holberg, ja, sågar Vesselboe.
Er det mon noget i stil med Ninn Hansens berømte "døde blik"?
Heinrich R
15. maj, 2008 #
Måske at de ved, at AFR evner at marginalisere enhver, der ikke lystrer hans drejebog?
Bloglæser
15. maj, 2008 #
Njah det er da meget fint, at Birte Rønn Hornbech mener sådan. Men hvis hun *virkelig* mener noget med det, så må hun forlade den regering, der siden day one har siddet på et racistisk stættepartis mandat og administreret racistisk politik. Hun kaldes "jernlady" af Christian Lehmann, men nogen oneman army er hun altså ikke. Ethvert anstrøg af anstændighed vil naturligvis mobilisere en direkte modstand imod de fanatiske antimuslimer og deres gode ven AFR.
Kom så, Birte Rønn, forlad politik "with a bang". Du vil i så fald blive husket med respekt. At holde kæft og rette ind er medskyldighed.
Per Thomsen
15. maj, 2008 #
Bloglæser:
"Kom så, Birte Rønn, forlad politik "with a bang". Du vil i så fald blive husket med respekt. At holde kæft og rette ind er medskyldighed."
Helt enig med Bloglæser. Rønn har med sin koinik og især med reaktionerne på denne overskredet et "point of no return", hvor hun er nød til at tage konsekvensen.
Hun har sådan set kun valget mellem endten at trække sig helt ud af politik eller også at blive Folketingets mest festlige og farverige løsgænger. Jeg håber personligt å det sidste.
Hvis Rønn Hornbech i den nuværende situation stikker piben ind og siger "javel Hr. Minister" til Anders Fogh Rasmussen vil hun fremover være totalt til grin i både højre og venstre side af folketingssalen..
Per Thomsen
15. maj, 2008 #
Bloglæser:
"Kom så, Birte Rønn, forlad politik "with a bang". Du vil i så fald blive husket med respekt. At holde kæft og rette ind er medskyldighed."
Helt enig med Bloglæser. Rønn har med sin kronik og især med reaktionerne på denne overskredet et "point of no return", hvor hun er nød til at tage konsekvensen.
Hun har sådan set kun valget mellem enten at trække sig helt ud af politik eller også at blive Folketingets mest festlige og farverige løsgænger. Jeg håber personligt på det sidste.
Hvis Rønn Hornbech i den nuværende situation stikker piben ind og siger "Javel Hr. Minister" til Anders Fogh Rasmussen vil hun fremover være en tragikomisk figur, der vil være totalt til grin i både højre og venstre side af folketingssalen..
Heinrich R
15. maj, 2008 #
Per Thomsen:
"Hun har sådan set kun valget mellem enten at trække sig helt ud af politik eller også at blive Folketingets mest festlige og farverige løsgænger. Jeg håber personligt på det sidste."
Enig!
Birthe Rønn Hornbechs indflydelse resten af valgperioden (måske mere end tre år?) kan potentielt blive meget omfattende. Hun har mulighed for at sætte dagsordenen mange steder, og vil forhåbentligt blive mikrofonholdernes darling # 1.
Hun vil givetvis altid være leveringsdygtigt i en skarp kommentar; særligt da hun næppe satser på genvalg eller er afhængig af at holde gode miner til slet spil.
AFR spillede meget farligt spil ved at udpege BRH. Det viser sig måske at være en fejlsatsning af de større?
sulpicia romana
15. maj, 2008 #
Samme dag Rønn Hornbech benævnte DF "fanatiske antimuslimer" trådte DF´s, iskolde, blonde chefstrateg frem på Deadline og erklærede at DF er et "antimuslimsk parti" ,og at det altså dermed er legitimt og berettiget at anvende en sådan betegnelse; det er altså nu kommet dertil at et politisk parti i Danmark officielt kalder sig for "antimuslimsk". Selvfølgelig med fuldt overlæg for at flytte grænserne for hvad man kan tillade sig at sige og gøre det modbydelige acceptabelt.
Det er vanærende, en skændsel, at være dansker med disse hadefulde racister ved magten. Det er i en eksempelløst uhørt grad lykkedes DF af indfører en politisk smuds-racisme-retorik der ikke står tilbage for nazisternes i sin modbydelighed.
Erik B.
15. maj, 2008 #
DF's iskolde chefstrateg har nok tænkt på, at halvdelen af Danmarks befolkning er 'hadefulde racister', hvis man skal tro meningsmålingerne.
Karsten Aaen
15. maj, 2008 #
Jeg vil gerne taget det som en af kommentarerne har sagt om katolske læger. Det er faktisk allerede sådan i dag, at hvis en læge af samvittighedsgrunde eller religiøse årsager ikke kan medvirke til en abort, ja så bliver dette godkendt. Det så jeg langt hellere afskaffet end at forbyde kvindelige muslimske dommere at gå med tørklæde, ganske enkelt fordi jeg mener det hører til en læges profession at udføre aborter, når man er læge - og samfundet (staten) har vedtaget, at abort er lovlig indtil en vis grænse for fostret. Derfor kan apotekere heller ikke (som I USA) nægte at udlevere fortrydelsespiller, p-piller eller kondomer til unge mennesker eller andre, da det er en del af deres profession at de skal gøre det.
For yderligere at kommentere på det om den katolske læge, vil jer minde jer om at Vatikanet sidste sommer udsendte et dekret (en fatwa, æh en pavelig bulle, en rundskrivelse) om at andre kristne kirker ikke var rigtige kristne, Kun den Katolske kirke var og er en rigtig kristen kirke - i forhold til kristenheden - siger den Katolske Kirke selv.
Og Vatikanet har også sagt at politikere som går ind for fri abort ikke kan deltage i nadveren; Vatikanet støttede også direkte (eller indirekte) militær-diktaturerne i Sydeuropa og i Mellem og Sydamerika. Og der findes altså stærke kredse indenfor Vatikanet der gerne så den Romersk-Katolske Kirke genrejst til den magt-position den havde i Middelalderen f.eks. 1300-tallet.
Det er bl.a. derfor Kardinal Ratzinger vælger navnet Benedikt den Sekstende til sit pavenavn, fordi han gerne ser Europa genkristnet, eller snarere gen-katoliceret. Og heri ligger der altså en langt større fare for de lutherske evangeliske mere eller mindre sekulære stater i Nord og Nordvest Europa end samtrlige muslimske tørklæder, der kunne forestille sig at være på hovedet af samtlige muslimske kvinder og piger, gør.
Mads Dam
15. maj, 2008 #
Vi har i Danmark den regel, at når en minister udtaler sig, så er det på hele regeringens vegne. Men her er det helt åbenbart for enhver, at Birthe Rønn har udtalt sig udelukkende på egne vegne," siger Fogh. ritzau
- - - - - - - - - - - - - - - - -
Vi har vel også den regel, at statsministeren er statsminister for hele folket. Men Fjogh er kun statsminister for højrefløjen...
sulpicia romana
15. maj, 2008 #
Tørklædeforbudet gælder selvfølgelig ikke kun sharia muslim-dommere, der ifølge DF vil stene og håndsafhugge danskerne.
DF-Pia har erklæret at, hvis hun var indlagt på hospitalet, ville hun aldrig stole på en muslimsk læge eller sygeplejerske med tørklæde ( det med tørklædet er selvfølgelig kun bluf; meningen er at ingen muslimer er til at stole på; hetz). Så på hospitalet kan vi danskere ifølge antimuslimsk folkeparti heller ikke vide os i sikkerhed for muslimsk religiøst betingede overgreb.
Sikke et galehus.