Læsetid: 1 min.

Privatise

14. januar 2000

13. JAN. - Nu ser vi skænderier mellem to firmaer omkring Nørreport station og metroen. Disse to firmaer arbejder med præcis den samme ting: Vores kollektive togtrafik i Danmark. Det er absurd at staten i et ideologisk korstog ikke et øjeblik har ladet fornuften råde i stedet for at privatisere vores transportnet. Før i tiden var offentlig transport et slags velfærdsgode til fordel for borgerne, hvor det nu efter privatiseringsvanviddet er reduceret til et spørgsmål om profit. Gør transport til en velfærdsservice i stedet for en forretning.

Frederik Bindesbøll Ohsten
Strandgade 34
3000 Helsingør

Metrospørgsmål
13. JAN. - Nu hvor Information - på Christophersens opfordring - er i gang med at opregne den lange række af fejl og ubesvarende spørgsmål (Informations leder 12. januar), kunne I så ikke medtage endnu et par stykker?
Hvorfor var det nu, at DSB netop ikke skulle stå for udbygningen på Amager?
Og hvorfor valgte man ikke bare at udvide S-togsnettet? Havde det ikke været billigere?, - når både investering og drift tages i betragtning.

Søren Tafdrup
Stengårds Alle 202
2860 Søborg

Kort hukommelse
8. JAN. - Redaktionssekretærer/-journalister har en kort hukommelse (eller skiftes de ud uden at læse gårsdagens aviser?). Allerede 7. januar, da Putin erklærer stop for angrebet på Grosnij 8.-10. januar, er det glemt, at guerillaernes leder omkring nytår foreslog våbenhvile 8.-10. januar - og prompte fik afslag. En speciel form for propaganda: Man overtager fjendes idé.
Niels-Jørgen Tortzen
Grønnegade 25
4800 Nykøbing F., Opinion (1.677 bytes)__

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu