Læsetid: 1 min.

PRESSEKORT

26. januar 2001


(2. sektion)

*Berlingske-koncernen sætter sig nu på hele det strategisk vigtige annoncesalg i Metropol-samarbejdet.
Det er Nordjyske Stiftstidende, Århus Stiftstidende, Fyens Stiftstidende og JydskeVestkysten, der nu har accepteret, at salget af Metropol-annoncer styres helt fra Pilestræde.
»Det er en uhyre vigtig beslutning for os at sætte styrket fokus på Metropol-salget, der ud over at være det største landsdækkende annoncesamarbejde på print, også er det mest seriøse alternativ til tv,« siger kommerciel direktør Søren Jakobsen, Berlingske Tidende.
Metropol er landets største landsdækkende annoncesamarbejde med deltagelse af aviserne Nordjyske Stiftstidende, Århus Stiftstidende, Fyens Stiftstidende og JydskeVestkysten. Metropol, der har eksisteret siden 1991, dækker således landets fem største byer.
ritzau/ inf

*Internet-avisernes journalister kan ligesom tv-journalister få målt deres gennemslagskraft i forhold til publikum ganske detaljeret.
»Journalister som arbejder på web-sites må finde sig i, at det bliver kontrolleret, om de når ud til folk – om de bliver læst,« siger den amerikansk web-ekspert Lamar Graham fra Digital Journalism Center på New York University.
Nyhedsbrevet Ifra Trend Rapport citerer Graham for følgende hilsen til web-journalisterne:
»Hvis ingen klikker på din artikel, så skaber du ikke engang baggrund for annoncer. Du er som lyden fra en, som klapper med én hånd«.Inf.

*Morgen-tv fra DR bliver en realitet fra nytår. Det vil ramme TV 2 hårdt på seertal og annonceindtægter. Tv-direktør Mikael Ostenfeld fra bureauet Initiative Universal siger til Børsen, at
TV 2 skønsmæssigt vil miste omkring 30 procent af sine morgenduelige seere.
DR håber samtidig på at kunne udvide det samlede antal morgenseere gennem initiativet. Konceptet er anderledes end
TV 2’s og bygger på danske og internationale nyheder, sport og erhvervsstof.
»...et internationalt tilsnit og uden hyggesofa, tegnefilm,
quizzer eller kokke i køkkenet«, lover tv-direktør Bjørn Erichsen. Inf.

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu