Læsetid: 1 min.

Homo manipulatus

16. februar 2001

(2. sektion)

Det 21. århundredes nye menneskerace, Homo manipulatus, har musealbue og Skipper Skræk-muskler i underarmen, hvis man skal tro en reklamekampagne fra Internet-portalen Opasia, som foldes ud for vore øjne i den kommende tid.
Opasia og TDC Internet – der for mange, mange år siden hed Kjøbenhavns Telefon-Selskab – giver i konkurrence med lignende selskaber markedsføringen hele armen for at få folk til at købe Internet-opkobling 24 timer i døgnet.
Og hvorfor er det så, at man skal være på hele tiden? Jo, Big Brother-fænomenet er det store trækplaster. Opasia lokker med, at badeværelset kan belures live og døgnet rundt på netop deres hjemmeside.
Mens det nye online-menneske manipulerer musen, skruer mediekoncernerne op for – nå ja manipulationen af forbrugerne. Katten efter musen?

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu