Læsetid: 2 min.

Lørdag i København

30. november 2001

(2. sektion)

*Sidder på café Europa ved siden af en blond pige (farve 274) med Guccibriller i panden, en Mandarina Duck taske i skødet, en Prince Light cigaret imellem fingrene, en lille top fra Esprit på overkroppen, benklæder er g-streng fra Aubade og en nederdel fra Munthe + Simonsen, sko er fra A Pair og smykker fra Carré. Læbestiften er Lancôme. Hun er bare lækker, og alle kigger på hende. Hun sidder på en lille solopvarmet fletstol og kommenterer, hvordan mønstret vil fæstne sig på hendes bag; hun håber det vil være aftaget, når hun senere på dagen skal svømme i Kildeskovshallen tegnet af arkitekter Karen og Ebbe Clemmesen, MAA, samt landskabsarkitekt Agnete Muusfeldt, MDL. Hun skal naturligvis bade i sin Chanel badedragt.

*Sidder i den gule HT gasbus med CRT filter ved siden af en sølvhåret herre (pomade er Brylcreme) med slukket pibe fra W.Ø. Larsen i hånden, en Danske Bank lærredstaske ved sin side, en blå kedeldragt fra Helly Hansen over en JBS t-shirt og underbukser med samme mærke over gylpen. Vielsesringen er tegnet af guldsmeden på Lyngby Hovedgade. Han sveder og håber sveden vil være aftaget når han er fremme ved fabrikken, hvor han i dag skal programmere CNC fræseren HERMLE C 600U til S-akset og 5-sidet bearbejdning og til det ønsker han at have hovedet koldt. Han ser allerede frem til dagens første kolde Carls Special, med etiket tegnet af 2 Graphic Design.

*Åbner døren ind til posthuset ved at gribe håndtaget d-line designet af Knud V. Holscher, og stiller mig i køen efter at have trukket et nummer under et logo designet af Kontrapunkt, foran en skranke designet af Mads Emil Garde bag en sølvhåret dame (farve 318) iført en Burberry frakke, nylonstrømper fra Jackard, håndtaske fra Harrod’s eget mærke. Øreringe er arvestykker, fra Georg Jensen. Hun har overophedede, let hævede fødder, og spekulerer over om det vil være på sin plads at tage de brune sko fra Bally af for en stund, når hun om lidt sætter sig til rette foran et spisestel formgivet af Ursula Munch Petersen på café Royal Copenhagen med udsigt til Storkespringvandet og den redesignede plads doneret af Jørgen Nørgaard. Her vil hun skrive et postkort illustreret af Mads Stage og frankere det med et frimærke tegnet af Torben Skov.

*Sidder i min lejlighed iført nederdel designet af Heidi Lund og skjorte fra Fillipa K på min nye sofa tegnet af Louise Campbell, produceret af Bahnsen Collection. Lyssætningen er domineret af tre Mymoon lamper i farverne Snotlius, Meton og Cysatus, tegnet af Malene Reitzel og Louise Campbell. Får det varmt og smider skjorten hen i det henslængte klædeskab, der læner sig op ad væggen, i ahorn, designet af Louise Campbell. Bh’en fra Triumph strammer ubehageligt, og jeg tænker på at den må udskiftes, før jeg begynder rejsen mod Horsens, for det kan blive ubehageligt at være svedigt indeklemt bag polyester og metal på en tre timers rejse i et IC3 tog med sæder betrukket med uldtekstil designet af Nanna Ditzel og leveret af Kvadrat.

Møbeldesigneren Louise Cambell, født 1970, skrev oprindeligt denne tekst til Horsens Kunstmuseum til udstillingen Form i Forandring

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu