Læsetid: 1 min.

Dyr kamp om unges studievalg

1. marts 2004

*Tv-reklamer, radiospots og avisannoncer er blevet et så vigtigt våben i kampen om at lokke de unge ind på universiteter og andre læreanstalter, at institutionernes udgifter til formålet er tredoblet på blot otte år, skriver Nordjyske Stiftstidende.Gymnasier, handelsskoler, erhvervsskoler, seminarier, universiteter og handelshøjskoler brugte sidste år over 21 mio. kroner på markedsføring, viser en opgørelse fra analyseinstituttet TNS Gallup. Tilbage i 1995 var tallet lige knap syv mio. kroner, og til sammenligning er der i år anvendt næsten 5,5 mio. kr. på kun godt en måned.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her