Læsetid: 1 min.

Coca-Cola får samvittighed

23. november 2006

oStrømme af kritik mod Coca-Cola for misbrug af colombianske arbejdere, udtørring af tørkeramte regioner i Indien og skyld i fedme-epidemien blandt børn har i de senere år fået verdens kendteste brand til at overhale Nike, Nestlé og McDonald's som aktivist-hadeobjekt nr. 1.

Men med sin nye chef, Neville Isdell, er selskabet, som er berygtet for at afvise kritik, begyndt at samarbejde med FN-inspektioner og fagforeninger verden over. Isdell vil satse på socialt ansvar og har derfor blandt andet understreget i organisationen, at Coca-Cola som brand også vil blive gjort ansvarlig for forholdene hos sine underleverandører.

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu