Prøv 1 måned gratis med seriøs og kritisk journalistik Ja tak

WEEKEND 20. oktober 2018

Nyhedsbloggen

  • Vi læser
    I årevis er store dele af Europa blevet udplyndret for milliarder og atter milliarder af skattekroner af et netværk af internationale finansfolk fra London og Frankfurt, et netværk, der også omfatter nogle af verdens største banker. Ingen kender det samlede tab i Europa, men alene i 5 lande kan det have kostet statskasserne 410 milliarder kroner. I Danmark lød tabet på 12,7 milliarder danske kroner. Se hvordan finansfolk plyndrede Europas statskasse

    Mændene der plyndrede Europa

    I årevis er store dele af Europa blevet udplyndret for milliarder og atter milliarder af skattekroner af et netværk af internationale finansfolk fra London og Frankfurt, et netværk, der også omfatter nogle af verdens største banker. Ingen kender det samlede tab i Europa, men alene i 5 lande kan det have kostet statskasserne 410 milliarder kroner. I Danmark lød tabet på 12,7 milliarder danske kroner. Se hvordan finansfolk plyndrede Europas statskasse
  • Vi læser
    Hvis der er nogen, der har formået at sætte et mediecirkus i svingninger, så er det Rasmus Paludan, partileder af det højrenationalistiske parti Stram Kurs. Ikke pga. pressestrategisk snilde, men fordi han inkarnerer internettets opskrift på en meme

    Det omrejsende Paludan-mediecirkus

    Hvis der er nogen, der har formået at sætte et mediecirkus i svingninger, så er det Rasmus Paludan, partileder af det højrenationalistiske parti Stram Kurs. Ikke pga. pressestrategisk snilde, men fordi han inkarnerer internettets opskrift på en meme
  • Vi læser
    I 2015 skrev Leonard Cohen et digt om rapperen Kanye West (og Jay-Z). På hiphopsk ville man nok kalde det et diss track

    Leonard Cohen: Kanye West er ikke Picasso. Jeg er Picasso

    I 2015 skrev Leonard Cohen et digt om rapperen Kanye West (og Jay-Z). På hiphopsk ville man nok kalde det et diss track
  • Vi læser
    26-årige Miyu Kojima arbejder for et japansk firma, som rydder og rengør afdøde enliges boliger. For mange, et makabert arbejde, men for Kojima er det inspirationskilde til de miniature-kunstværker hun fremstiller af de afdødes lejligheder

    Dødsscener

    26-årige Miyu Kojima arbejder for et japansk firma, som rydder og rengør afdøde enliges boliger. For mange, et makabert arbejde, men for Kojima er det inspirationskilde til de miniature-kunstværker hun fremstiller af de afdødes lejligheder

Debat

Deltag i debatten

Vil du bidrage til Information? Med en kronik, en kommentar eller et læserbrev?

Eller vil du deltage i debatten på information.dk?

Klik her og se hvordan ›

Kultur & idéer

Skribenter