Åsa Linderborg

Åsa Linderborg

Kulturredaktør ved Aftonbladet
Seneste artikler af
Åsa Linderborg

Sider

Mest læste
  1. Har man de forkerte holdninger, har man ikke ret til at skrive om sit liv. MeToo-revolutionens credo var, at alle har ret til at dele sin historie, sin sandhed – men åbenbart ikke, hvis man tilhører revolutionens ofre, skriver kulturchef på Aftonbladet
  2. Når Bill Gates og Anders Samuelsen vil forære den svenske statistiker Hans Roslings udviklingsoptimistiske bog til unge, udbreder de en farlig illusion om, at det hele nok skal blive bedre dag for dag
  3. En svensk lærer har skrevet en bog om sit nye liv uden lønarbejde. Bogen er fuld af gode husmodertips om at leve på en sten, men helt uden blik for, hvordan vi via vores arbejdsliv og skatterne alle er med til at bidrage til fællesskabet
  4. Udskamning er blevet en politisk disciplin, og skamfølelsen er udbredt. Det er en opgave for venstrefløjen og arbejderbevægelsen at få folk til at ophøre med skamme sig over at være dem, de er, skriver kulturredaktør på Aftonbladet, Åsa Linderborg, i dette debatindlæg
  5. Den radiovært, der spiller Michael Jacksons musik efter ’Leaving Neverland’, må være psykopat. Men samtidig er vejen frem ikke at føre fordømmelserne af pædofile ud i det ekstreme, for så afholder det folk fra at søge hjælp til deres lidelse, skriver kulturredaktør på Aftonbladet, Åsa Linderborg, i dette debatindlæg
  6. Aftonbladet er ikke skyld i teaterchef Benny Fredrikssons selvmord, men hvis det ikke var for vores undersøgelse, havde han formentlig stadig været i live, skriver kulturredaktør Åsa Linderborg i sit svar til en kritisk læser
  7. Boligmarkedet er så opskruet, at det binder mennesker til hinanden i et ulykkeligt samliv, men manglen på boliger, der er til at betale, er også en mulighed for nye, normoverskridende samlivsformer, skriver kulturchef Åsa Linderborg i dette debatindlæg
  8. I anledning af kvindernes internationale kampdag har vi bedt 13 kvinder og mænd fra syv forskellige lande om at beskrive deres feministiske utopier