Anna Ullman

Anna Ullman

Journalist
Seneste artikler af
Anna Ullman

Sider

Mest læste
  1. I Frankrig har kvoter i 20 år dikteret, at 40 procent af det, der spilles i radioen, skal være fransksproget. Heraf skal halvdelen være nye kunstnere. Men da flere franske musikere går over til at synge på engelsk, har radiostationerne problemer med at opfylde kvotekravene. Den franske Top 10 byder på iøjnefaldende kulturel diversitet, men spørgsmålet er, om kvoterne kan tage æren
  2. Vi har ingen gedulgte traumer om druk, vold eller svigt i familiehistorien. Han er ikke blevet mishandlet eller er søn af postbuddet
  3. Mens svenskens iskolde hitkalkule lægger sig som en uigennemtrængelig permafrost over den nordlige halvkugle, står det anderledes lunt til hos antipoderne. Downunder er februar en sensommermåned – med alt, hvad der dertil hører af letbenet reggaepop og uforpligtende knaldperler. Vi tager et tjek på Australien med hitlisten som kulturelt barometer
  4. Med udstillingen ’What’s Happening?’ sætter Statens Museum for Kunst fokus på 1960’erne og 1970’ernes bevidsthedsskred i kunsten, der udfordrede samfundsnormerne og banede nye veje for, hvad kunst kunne være. Men er opsigtsvækkende happenings i disse oplevelsesøkonomiske tider stadig et udtryk for oprør?
  5. Hun er 29, næsten færdig på universitetet, har en god lejlighed og udsigt til at få sit studiejob opgraderet til rigtigt arbejde til næste år. Men hun har ingen kæreste, har aldrig haft det og arbejder vist heller ikke på det
  6. I dansk hiphop er det tilladt at lave fis. Xtra Naan er en gærdej af sproglig kreativitet. Og Vild $mith holder morgenfest på andet år i træk, men burde være gået hjem for længst
  7. Med købmandskløgt giver Tivoli plads til musikkens vækstlag med den nye festivalsatsning, Offspring. At det overhovedet er tænkeligt, siger noget om professionaliseringen i dansk musik
  8. Den såkaldte finanskrise er egentlig en permanent økonomisk nedslidning, der har stået på siden starten af 1970’erne. Men det er gået hen over hovedet på en venstrefløj, der har ofret kritikken af den politiske økonomi til fordel for postmodernismeklicheer om historiens afslutning, mener kunsthistoriker Mikkel Bolt, som med bogen ’Krise til opstand’ vil genaktualisere den marxistiske teori