Anne-Grethe Foss

  • 20. januar 1999

    Metro misforstået

    Information er upræcis om momsen i metroen og om havnegrundenes værdier, der forbliver det offentliges ØRESTAD Informations forsideartikel den 16.-17. januar om Ørestadsprojektet rummer nogle misforståelser om metro-moms og havnegrunde, som jeg gerne vil rette...
  • 26. november 1998

    Det går godt!

    Ørestadsselskabet indgår flere salgsaftaler end forudset BYPLAN Finansministeriet bør bruge et par milliarder kroner på at støtte metrobyggeriet i København. Det er den sympatiske konklusion på stud...
  • 17. marts 1998

    Byen og bilen

    Nøgternt set er det umuligt at nægte, at bilen er et praktisk transportmiddel til mange formål MILJØ-TRAFIK Af en eller anden grund har vi et meget følelsesladet forhold til bilen...
  • 3. februar 1998

    Rom har respekt for nutiden, hvad med København?

    Vi har et ansvar for, at nutiden mani-festerer sig i København på en lige så markant og gennemtænkt måde, som tidligere epoker TIDLØS BY I JULEFERIEN tilbragte jeg nogle dage i Rom sammen med mine børn og konstaterede til min glæde, at Rom har mange ligheder med København, selv om de to byers formspring er vidt forskellige, nærmest som ild og vand...
  • 30. august 1997

    Byen er rytmer, bevægelser, forandringer

    PULS En by har mange rytmer. Menneskelivet pulserer igennem byen dag ind og dag ud, år ind og år ud og århundrede efter århundrede. Men byen er mere end blot menneskenes pulserende liv...