Anne Middelboe Christensen

Anne Middelboe Christensen

Journalist, Information
Seneste artikler af
Anne Middelboe Christensen

Sider

Om

Anne Middelboe Christensen, cand.mag.
Teateranmelder ved Information fra 1995.
Forfatter til bl.a. ’Sylfiden findes’ (2008) og ’Begejstring og brutalitet. En guide til anmelderens rolle’ (2012). Ordmager i Middelboes Ordbutik. Medlem af juryen bag Årets Reumert. Vært på tv-programmet ’Kunstnermødet’ på DK4.
Dramaturg og kunstnerisk leder ved Vendsyssel Teater 2017-20. Ekstern lektor ved Københavns Universitet i kulturjournalistik. Tidligere ved Weekendavisen 1990-95 og Kalundborg Folkeblad 1985-90.

Mest læste
  1. Det er svært at bevare tålmodigheden, når man ser coronateater på skærmen. For jeg længes efter et teater, der skabes af levende kroppe i rummet lige foran mig – og efter at være del af et fælles åndedrag
  2. Rekordkunstuge på kulturen: et maleri af Bertha Wegmann slår den danske hammerslagsrekord for et værk udført af en kvindelig kunstner. Eks-POTUS Trump vil opføre statuer – og mange af dem, mens TV 2-medarbejdere kræver, at der bliver arbejdet videre med den skrottede #MeToo-dokumentar
  3. 'Dødens Triumf' kaldte han sin største moderne ballet om civilisationens undergang i katastrofen. Nu har døden ramt ham selv - Flemming Flindt døde i USA og blev 72 år
  4. Den russiske opfinder bag det lille ’magiske hvis’ revolutionerede skuespillerkunsten
  5. Kaspar Rostrups fortolkning på Gladsaxe Ny Teater er mærkeligt kærlighedsløs. Men takket være en overrumplende Ofelia og en bevægende Polonius bliver denne 'Hamlet' interessant
  6. Sandheden om Familien Danmark er omsider kommet til København. I en unik og grufuld - og rædselsfuldt morsom - gennembrudsdebut på Stærekassen TEATER "Der er ikke nogen, der glemmer nogen her!", lyder det vredt og provinspræcist i Menneskereden...
  7. Dokumentarfilmen ’Nureyev’ er et fint og mangefacetteret portræt af den sovjetiske balletdanser, der blev en berømt brik i spillet om verdensmagten under Den Kolde Krig
  8. I sagen om Peter Martins handler anklagerne også om en verbal vold, der afslører ballettens verden som en frygtkultur