Anne Middelboe Christensen

Journalist, Information

Sider

  1. Anmeldelse
    25. januar 2022

    ’Stolthed og fordom’ er hverken dybt eller politisk teater. Men det er forelskelsesteater, der spreder varme i vinterkulden

    Det unge skuespillerensemble i ’Stolthed og fordom’ på Betty Nansen Teatret danser sig gennem Jane Austens roman med sus i skørterne og længsel i kroppene
    Alle styrter rundt med forelskelsen uden på tylsskørterne i den forrygende fortolkning ’Stolthed og fordom’ på Betty Nansen Teatret.
  2. Anmeldelse
    20. januar 2022

    Flot Brecht-tolkning med nøgenhedskostumer og kynisk humor

    ’Den kaukasiske kridtcirkel’ af Brecht er blevet til billedstærkt teater om moderskab og kærlighed på Teater Republique. Med snavsede nøgenhedskostumer og halshuggede masker. Men forestillingen er ikke helt så hjertegribende, som den kunne have været
     
  3. Anmeldelse
    24. januar 2022

    Man kan ikke få øjnene fra Makka Kleist

    Teater Freeze Productions har skabt endnu en lille teaterperle med Makka Kleists kloge forestilling ’Præsten og åndemaneren’ om missionæren Hans Egede i Grønland
    Makka Kleist er igen fremragende med sin livlige tale og sine udtryksfulde hænder, sådan som hun sidder på sin køkkenstol op ad et foto af en betonghetto.
  4. Episk dramatik
    14. januar 2022

    Brechts brændende teater om den endeløse kamp for retfærdighed

    Den tyske dramatiker Bertolt Brecht har præget dansk teater, lige siden han flygtede fra nazisterne til Danmark i 1933. Ikke mindst med stykkerne ’Laser og pjalter’ og ’Den kaukasiske kridtcirkel’, der forhåbentlig får premiere lige om lidt
    Fanny Louise Bernth spiller rollen som tjenestepigen, der finder et efterladt spædbarn – og tager sig af det som sit eget – i den kommende opsætning af ’Den kaukasiske Kridtcirkel’ på Republique.
  5. Anmeldelse
    31. oktober 2020

    Emma Sehested Høeg er et af de mest magnetiserende hundyr på den danske teaterscene

    Emma Sehested Høeg skaber i kunstnerduoen How To Kill a Dog et forrygende feministisk modbillede til klichédrømmen om den villige Lolita. Deres ’Lolita for altid’ på Østerbro Teater er fænomenal
    Emma Sehested Høeg er for meget og for pinlig, men hun er først og fremmest for uimodståelig. Der er ikke andet at gøre end at sluge hende råt med øjnene, skriver Anne Middelboe Christensen i denne anmeldelse.
  6. Anmeldelse
    28. januar 2022

    Den Kongelige Ballets ’Et folkesagn’ inviterer til queerparty i Bournonvilles troldehøj

    Balletten ’Et folkesagn’ er blevet genopsat med komik og danseglæde hos Den Kongelige Ballet. Med Andreas Kaas som den længselsfulde Bournonville-helt, der lyser op i alt det groteske
    Scenen, hvor elverpigerne forsøger at danse den unge Junker Ove til døde, er en af de smukkeste i genopsætningen af Bournonvilles ’Et folkesagn’. Her med Andreas Kaas som Junker Ove.

 
  7. Anmeldelse
    8. december 2021

    Linn Ullmanns roman er endt som kikset teater på Skuespilhuset

    Linn Ullmanns roman om den aldrende Ingmar Bergman er blevet til diffust teater i Peter Langdals rodede instruktion på Skuespilhuset
    Linn Ullmanns roman om den aldrende Ingmar Bergman er blevet til diffust teater i Peter Langdals rodede instruktion på Skuespilhuset
  8. Vi glæder os
    31. december 2021

    Her er de film, album og teaterstykker, du skal glæde dig til i 2022

    Der venter mange spændende kulturoplevelser i 2022. Her er anmeldernes favoritter
    Foto fra komediefilmen ’Vildmænd’ (venstre) og teaterstykkerne ’Jolly Weltschmerz’ (midten) og ’Fra regnormenes liv’ (højre).