Anne Middelboe Christensen

Journalist, Information

Sider

  1. Kommentar
    24. november 2022

    Neumeier-krisen viser, at balletmesteren er ved at miste grebet

    Balletterne af koreografen John Neumeier er ikke længere på repertoiret hos Den Kongelige Ballet. Men hvordan kunne det gå så galt?
     
  2. Teaterkritik
    22. november 2022

    Skøn kærlighed og kynisk bandekrig i Det Kongelige Teaters flotte ’West Side Story’

    Desillusionen præger Thomas Bendixens iscenesættelse af kærlighedsmusicalen ’West Side Story’ på Operaen. Men Søren Torpegaard Lund lyser uimodståeligt op i rollen som den forelskede Tony
    ’West Side Story’ er blevet en imponerende musical på Operaen, hvor orkestret spiller Bernsteins iørefaldende musik, mens de kører op og ned bag musicalens performere, der står på brandtrapperne og forsøger at nå hinanden i et kys.
  3. Teaterkritik
    25. november 2022

    Forestillingen ’Mens solen brænder’ er et kærtegn mod den jord, der er ved at gå under

    Klimateaterforestillingen ’Mens solen brænder’ tackler de store tanker om apokalypsen. Men også tanker om kærligheden mellem en mor og hendes søn – og hvorfor en mor ikke bare kan acceptere verdens undergang
    Den sorte jord bliver revet omhyggeligt, mens dommedagstankerne presser sig på mellem mor og søn både på scenen og i virkeligheden, når Lotte Andersen og Louis Bodnia Andersen spiller sammen i Niels Erlings iscenesættelse af ’Mens solen brænder’ på Sort/Hvid.
  4. Anmeldelse
    11. november 2022

    ’En skærsommernatsdrøm’ hos Den Kongelige Ballet har bestået klassikertesten

    Neumeiers ballet over ’En skærsommernatsdrøm’ har bestået klassikertesten hos Den Kongelige Ballet. Med stærke dansere i spændende fortolkninger af forelskelse og erotisk længsel
    Styrkekampen mellem alfedronningen og alfekongen er brutal og konkret i ’En skærsommernatsdrøm’. Men den ender som jævnbyrdig kærlighed mellem Emma Riis-Kofoed og Jonathan Chmelensky.
  5. Anmeldelse
    21. oktober 2022

    Atomforskerens dilemma bliver ved med at knitre, efter forestillingen ’København’ er slut

    Teaterforestillingen om Niels Bohrs mystiske møde med Werner Heisenberg i 1941 er en uhyggeligt aktuel skildring af forskere, der forsøger at forstå rækkevidden af deres egne opfindelser. Med Margrethe Bohr som stykkets stærke samvittighed
    Spændingen knitrer mellem Jens Jørn Spottags afventende Niels Bohr og Mikkel Arndts ivrige Werner Heisenberg i forestillingen ’København’ på Skuespilhuset. I mens følger Karen-Lise Mynsters følsomme Margrethe Bohr mændenes møde med skepsis.
  6. Kommentar
    17. juni 2022

    Det Kongelige Teater har truffet en forkert beslutning om at aflyse ’Othello’. Nu tier de ovenikøbet om den

    Balletten ’Othello’ er blevet fjernet fra repertoiret, fordi danserne føler, at bevægelserne er racistiske. Men beslutningen er forkert. For ’Othello’ er netop en antiracistisk ballet
     
  7. Anmeldelse
    20. januar 2022

    Flot Brecht-tolkning med nøgenhedskostumer og kynisk humor

    ’Den kaukasiske kridtcirkel’ af Brecht er blevet til billedstærkt teater om moderskab og kærlighed på Teater Republique. Med snavsede nøgenhedskostumer og halshuggede masker. Men forestillingen er ikke helt så hjertegribende, som den kunne have været
     
  8. Anmeldelse
    14. oktober 2022

    Teaterkoncerten om Gasolin’ og musicalen ’The Producers’ fanget i dekadence

    Kloden drejer lige ind i narcissismen i teaterkoncerten om Gasolin’’ – og Hitler-parodien har det svært i overdådigheden hos musicalen ’The Producers’. Men begge forestillinger stråler med skuespillere, der kan tale, synge og danse – og overrumple