Barbara Hilton

Barbara Hilton

Journalist
Seneste artikler af
Barbara Hilton

Sider

Mest læste
  1. Mennesker, der tror på ufoer og besøgende rumvæsner, skal ikke bare afvises som tosser. For hvad nu, hvis det bare er mennesker, der prøver at få deres verden til at give mening?
  2. Havfruen har erstattet vampyren som fantasyfiguren du jour. På Instagram diskuteres der halelængde og spiritfisk, men det er ikke bare en finurlig hobby. Nogle mener, at de dybt inde faktisk er havfruer. Før forhandlede man køn og identitet, nu forhandler man altså også art
  3. Jesus lever i bedste velgående på de sociale medier. Det sørger bl.a. den australske megakirke Hillsong, som i januar fejrede to års jubilæum i København, for. Moderne frikirker skaber nye måder at være kristen på, og det er ifølge forsker den største forandring af kristendommen siden reformationen
  4. Det er 60 år siden, at de første graffitimalere satte deres spraystreger i New Yorks gader. Men selv om politi og politikere har forsøgt at knuse den – og kunstmuseer har forsøgt at omfavne den – så lever graffitien stadig. Blandt andet fordi den taler et universelt modstandssprog. Information er gået på opdagelse i den utæmmelige subkultur
  5. Min ekskærestes facebookprofil gjorde mig trist, jaloux og alene. Men min cyberstalking var et nødvendigt onde – den bragte mig tættere på mine indre dæmoner og ud på den anden side
  6. Det er blevet populært at vise sin bogreol frem, særligt hvis den er støvet og fyldt med antikke bøger. Tendensen er et forsøg at holde bogen i live, men ved at gøre bogreolen til en udstilling, dræber man nemt dens kulturelle værdi
  7. Mennesker, der tror på ufoer og besøgende rumvæsner, må ikke afvises som tosser. For hvad nu, hvis det bare er mennesker, der prøver at få deres verden til at give mening? I fotobogen ’Phenomena’, udfordrer tre danske fotografer opfattelsen af dem, som tror på noget større end dem selv
  8. Dokumentarfilmen ’Våbensmugleren’ om Niels Holck har aktualiseret en eviggyldig debat om dokumentaristens etiske ansvar: Vejer forpligtelsen på virkeligheden tungere end hensynet til det kunstneriske udtryk?