Informations klassiske musikanmelder Camilla Marie Dahlgreen er også kirkesanger og skriver her en ode til salmerne, der er ved at glide ud af vores kultur og fælles bevidsthed
Når man skruer på optikken, kommer sanserne i klemme. ’Drot og Marsk’ er tilbage på Det Kongelige Teater i en anno 2019-udgave, hvor publikum besnæres af stort drama og stor lyd, mens det kan være svært at høre og opfatte den forførende strøm, der driver værket
Den svenske stjernebaryton Peter Mattei druknede i DR’s koncertsals vokalfjendtlige akustik, utidige publikumsapplaus og ignorante dirigent, men formåede at holde på koncentrationen og insistere på skønheden
Københavns Operafestival er ikke blot folkelig, men også kunstnerisk ambitiøs i år og lokker store navne til byen. Den virtuose engelske baryton Christopher Maltman formåede at give den klassiske sang videre til et moderne publikum ved sin egen intakte, naturlige stil
Når Sonningprisen dette år går til en komponist som Thomas Adès er det en helt særlig fejring af, at den klassiske musiks cellemateriale lever og har det godt.
Når man skruer på optikken, kommer sanserne i klemme. ’Drot og Marsk’ er tilbage på Det Kongelige Teater i en anno 2019-udgave, hvor publikum besnæres af stort drama og stor lyd, mens det kan være svært at høre og opfatte den forførende strøm, der driver værket