Cecilie Høgsbro Østergaard

Seneste artikler af
Cecilie Høgsbro Østergaard
  • Sjælens spejl

    Underholdende udstilling om fotografiske portrætter stiller spørgsmål ved vores sande jeg
  • Kritisk computer-kunst

    Malmø har gennem nogle år dannet rammen om Nordens eneste biennale for computerkunst, Electrohype. Folkene bag har udvidet og netop åbnet et permanent udstillingssted
  • Hun havde fundet den store blomst

    Kunstneren Kathrine Ærtebjergs aktuelle udstilling undersøger forholdet mellem en tilsyneladende kontrolleret virkelighed og ‘skæbnen’
  • Det kritiske moment

    Det handler ikke om at få folk til at tænke noget bestemt, men om at stille spørgsmål til de billeder, der kæmper om vores opmærksomhed
  • Mellem Hollywood og Washington

    En af vor tids største krigskorrespondenter, John Pilger, vil vise, at imperialismen ikke forsvandt med kolonialismen. Verden styres stadig af fantasien om det suveræne herredømme
  • Før-skole-kunst

    Hvad får man, når man blander leg og politik? Civil ulydighed og aktioner – og måske kunst
  • Infrastruktur under en skyfri himmel

    Politikens egen ’radical chic’, tegneren Jakob Martin Strid, debuterede som billedkunstner eller i hvert fald noget, der ligner, i Øksnehallen
  • Her, der og alle vegne

    Hvorfor fylder spørgsmålet om kulturel identitet så meget i tiden? Fordi det er blevet et værktøj i kampen for politisk legitimitet. To aktuelle udstillinger udfordrer vores forestilling om immigration, fangen på Guantanomo og den nye underklasse
  • Publikums smag

    Dokumentarfotograf Martin Parr har gennem årene kortlagt briterne som smagsdannende klassedyr

Sider

Mest læste
  1. Interessant amerikansk kunst i en lidt for voldsom ramme i Galleri Faurschou
  2. Hvorfor fylder spørgsmålet om kulturel identitet så meget i tiden? Fordi det er blevet et værktøj i kampen for politisk legitimitet. To aktuelle udstillinger udfordrer vores forestilling om immigration, fangen på Guantanomo og den nye underklasse
  3. Kunstneren Kathrine Ærtebjergs aktuelle udstilling undersøger forholdet mellem en tilsyneladende kontrolleret virkelighed og ‘skæbnen’