Electric Parc, der producerer dvd’er og ekstramateriale til dvd’er for blandt andet Zentropa, fulgte i hælene på Lars von Trier under filmfestivalen i Cannes.
Det er der kommet nedenstående lille, interessante video ud af.
Og har man ikke fået nok af Trier og Antichrist, kan man se eller gense filmen til en lidt speciel visning i Imperial den 19. juni.
Se blot hér:
Lars von Triers ANTICHRIST, som begejstrede, forargede og vendte op og ned på årets Cannes Filmfestival, er nu set af ikke mindre 50.000 danskere og er nok den mest omdiskuterede danske film i mange år. Derfor bliver der nu for første og eneste gang en unik mulighed for at se eller gense filmen på Imperials store lærred og få historien bag filmen af Peter Ålbæk, direktør for Zentropa og Peter Hjort, som har lavet visual effects, story board, 2nd unit og været Lars von Triers faste samarbejdspartner i mange år.
”Vi glæder os til at give alle filmentusiaster en fantastisk mulighed for at opleve en på alle måder kontroversiel og fuldstændig fantastisk visuel film på det helt store lærred og samtidig give dem et indblik i hvordan filmen blev til”, siger eventchef Lars Møller fra Nordisk Film Biografer
Fra kl. 23.30 byder vi på en Bloody Mary.
Det hele finder sted i Imperial den 19. juni kl. 23.59. Billetter kan bestilles på Kino.dk eller på tlf.: 70131211.
Jamen jeg HAR fået nok af Anti-Christ!
Skriv dog noget om Guldpalmevinderen Haneke istedet!
Pas på med mediemonomanien!
Nu kan Hanekes film ikke ses i en dansk biograf endnu, men når den kan, skal vi/jeg nok skrive fyldigt om den.
Og Antichrist er bestemt heller ikke det eneste, jeg skriver om her på bloggen – selv om jeg synes, at det er interessant og er overbevist om, at mange andre gør det samme.
Tak for linket. Sjov og fin lille film, god detalje af plakaten af Defoe og Gainsbourg der ligger op af træet blafrer, og så er det jo fandme pinligt at Trier har forladt biografsalen efter premieren og alle står og kigger efter ham. Pinligt men også ret sjovt.
Åbenbart havde arrangørerne i Cannes lovet Trier at tænde lyset med det samme, når rulleteksterne begyndte – så han ikke behøvede at blive der alt for længe – men det glemte de, og han kunne ikke klare at vente, så han gik.
Han har det skidt for tiden – og får det sikkert ikke bedre i selskab med 2.500 mennesker.
@Monggaard:
OK OK. Det giver god mening, ikke at omtale et værk før alle har lejlighed til at vurdere det. Men når man er udsendt for at rapportere fra Cannes, så er det da nogenledes mystisk, at omtale alt andet end vinderfilmen fyldigt.
Hvornår får Hanekes film iøvrigt dansk premiere?
Vinderfilmen blev skam omtalt mere eller mindre fyldigt i avisen, endda ad flere omgange.
Du skal hele tiden huske på, at min blog er et supplement til det, jeg skriver i avisen fra festivalen – og omvendt.
Og den store historie i Cannes var alt andet lige Trier og Antichrist.
Hvornår Das Weisse Band får dansk premiere, ved jeg ikke – på distributøren, Camera Films, hjemmeside står der 2009-10.
Du har ret Monggaard. Efter at have været en tur i arkivet, ser jeg at du omtalte Hanekefilmen den 22.maj.
Nu må vi se om Das Weisse Band lider samme skæbne i DK, som Rosetta og L'Enfant af Brdr. Dardenne i sin tid.
Haneke har trods alt opbygget et vist renomé i modsætning til Dardennerne, så det går nok endda, selv om filmen af uransalige grunde først får premiere, når alle har glemt alt om Cannes'09.
NB-Apropos Anti-Christ; det undrer mig , at Trier som epigon, er så fraværende et tema. Men hatten af for hans instruktion af Gainsbourg. Hendes præstation er uforglemmelig.
Meget afhænger naturligvis af, hvordan filmen bliver lanceret, men jeg har fornemmelsen af, at flere af Hanekes tidligere film er gået ok i Danmark, blandt andet Pianisten og Skjult.
Apropos Husets Biograf, som vi tidligere har diskuteret her i kommentarfeltet på min blog, så har jeg talt med Børge, der driver den, og skrevet en reportage fra biografen, som man vil kunne læse i avisen på mandag. Den handler ikke så meget om det rent kulturpolitiske, som den handler om en ildsjæl, der har måttet give op.