Customer Journey konsulent – barselsvikariat

Vi søger en erfaren og ambitiøs Customer Journey Konsulent, der bliver ansvarlig for at styrke kundeoplevelsen for nye og eksisterende læsere af Information.

Om Dagbladet Information

Information er en intellektuel avis. Vi undersøger og udforsker verden for dem, som er nysgerrige, engagerede og kloge nok til at vide, at der altid er meget, man ikke ved.

Information blev dannet som en modstandsavis i 1943. Journalistikken er kendetegnet ved en høj journalistisk integritet og troværdighed, og samtidig er avisen uafhængig af partipolitiske og økonomiske interesser.

Vi har de seneste år øget vores oplag med ca. 4 pct. årligt, og når ud til kritiske, samfundsengagerede og kulturforbrugende abonnenter og læsere. Flere og flere af vores abonnenter foretrækker at læse vores journalistik digitalt. Den udvikling betyder, at lidt over halvdelen af abonnenterne er digitale. Det er derfor helt afgørende for forretningen, at der løbende udvikles og optimeres på de digitale produkter og kunderejsen for den enkelte bruger. De digitale produkter kan tilgås både på information.dk, via apps, på podcast og i redaktionelle nyhedsbreve.

Med stadig flere platforme i spil er det helt afgørende, at data samles og bruges til at målrette budskaber alt efter den enkelte læsers tilknytning og adfærd. Det er derfor en vedvarende opgave at teste, evaluere og justere vores kommunikation og kunderejser – og det er her, du kommer ind i billedet.

Position

I rollen som Customer Journey konsulent får du ansvar for den samlede kundeoplevelse på tværs af Informations digitale platforme og kanaler med henblik på at løfte konverteringen, øge fastholdelsen og sikre kundernes loyalitet til Informations ydelser.

Ved at udnytte data, analyser og indsigter fra Informations Customer Data Platform vil du således få til opgave dels at identificere områder, hvor der er potentiale for optimering, dels at rådgive om og være med til at udforme best-in-class kunderejsestrategier, relevante budskaber og målrettet kommunikation, der engagerer og fastholder potentielle som eksisterende kunder. Du vil på dette område have en eksekverende rolle, da du får ansvar for at levere det skriftlige indhold, så kunderejsen fremstår konsistent og relevant fra a-z. Du vil ligeledes komme til at arbejde sammen med et dygtigt team af grafikere i produktionen og implementeringen af det visuelle, kreative materiale til de forskellige touchpoints. Som Customer Journey konsulent bliver det desuden din opgave at evaluere nye initiativer, fx via A/B-tests og rapportering om indsatsernes effekt.

Som Customer Journey konsulent vil du indgå i den kommercielle afdeling med reference til den kommercielle direktør. Der er tale om et barselvikariat og dermed en tidsbegrænset stilling.

Din profil

Du kommer med flere års hands-on erfaring med udvikling, eksekvering og automatisering af kunderejser, og har en baggrund enten fra bureau eller en branche, hvor loyalitet spiller en afgørende rolle for forretningen. Du ved, hvad der engagerer kunden, og hvordan målrettet kommunikation kan gøre en mærkbar forskel. Du har hertil en god forståelse for online marketing og digitale platforme, og begår dig hjemmevant i hjemmesiders backend-miljø. Det er en fordel, hvis du også har erfaring med e-mail marketing.

Det falder dig naturligt at gå datadrevet til optimering af indsatser. Du er vant til at rapportere på og evaluere dine indsatser. Som person er du struktureret og har en god analytisk sans, og dertil er du resultatorienteret.

Idet du bliver udførende på det skriftlige indholdsarbejde, er det essentielt at du er en stærk kommunikatør. Du kan lide at skrive, er skarp og tydelig på skrift, og evner at formulere dig kreativt og korrekt.

Interesseret?

Send din ansøgning til job@information.dk, med "Customer Journey Konsulent" i emnefeltet.

Ansøgningsfrist den 12. august 2020. Samtaler afholdes i uge 34 og 35.

Hvis du ønsker at vide mere om jobbet, er du velkommen til at kontakte Morten Jørgensen Stald på tlf.: 2871 1362 eller på mail: mjs@information.dk