Danielle Mercier

  • Læserbrev
    9. maj 2022

    Institutionsbørn har brug for omsorg og en hånd i ryggen, ikke test en masse

    Pædagoger, der faktisk investerer sig selv i et liv med børnene, giver en langt sikrere indsigt end test og sprogscreening. Det skaber også et bedre grundlag for dialog mellem pædagoger og forældre om børnenes trivsel og udvikling, skriver cand.mag. i pædagogik og pædagog Danielle Mercier i dette debatindlæg
  • Læserbrev
    24. marts 2022

    Velfærdsmedarbejdernes kritik bliver tiet ihjel af bullshitforskning

    Forskningen på velfærdsområdet løber besparelsespolitikkens ærinde ved at konkludere, at det er medarbejdernes kompetencer, den er gal med, og ikke mængden af ressourcer. Når det er konklusionen, tør velfærdsmedarbejdere ikke protestere, skriver pædagog Danielle Mercier
  • Kronik
    26. november 2021

    Vi velfærdsarbejdere vil ikke kæmpe mod sygeplejerskerne om lønkroner – vi bakker dem op

    Vi bekriger ikke hinanden i velfærdsfagene, det er kun fagbosserne, der accepterer, at et løft på ét område, skal være på bekostning af andre. Vi genkender sygeplejerskernes krise og støtter dem i deres kamp for mere i løn, bedre arbejdsvilkår og i deres kollektive opsigelser, skriver medlemmer af gruppen 'Pædagogiske medarbejdere støtter sygeplejerskerne' i denne kronik
    En gruppe sygeplejersker på Rigshospitalet i København, protesterer over regeringsindgreb, ved at nedlægge arbejdet i et begrænset tidsrum.
  • Læserbrev
    30. juni 2020

    Kommunale tilsyn i dagsinstitutionerne er et hold kæft-bolsje til os pædagoger

    Som leder i en kollektivt ledet børnehave og tidligere ’pædagog på gulvet’ har jeg aldrig set et pædagogisk tilsyn hæve kvaliteten afgørende eller løse udfordringerne i dagtilbuddene. Alligevel insisterer Københavns Kommune på, at tilsynet virker, skriver pædagog Danielle Mercier i dette debatindlæg
  • Kommentar
    11. maj 2020

    Pædagoger: Coronahverdagen i daginstitutionerne er urimelig. Det ændrer skulderklap ikke på

    Børn og pædagoger udgør frontlinjen i genåbningen, og det har presset alt for meget ansvar ned i de enkelte institutioner. Pædagoger skal blandt andet vælge, hvilke forældre der kan få deres barn passet. Det får både børn og samarbejde til at vælte, skriver to pædagoger i dette debatindlæg
  1. Kronik
    26. november 2021

    Vi velfærdsarbejdere vil ikke kæmpe mod sygeplejerskerne om lønkroner – vi bakker dem op

    Vi bekriger ikke hinanden i velfærdsfagene, det er kun fagbosserne, der accepterer, at et løft på ét område, skal være på bekostning af andre. Vi genkender sygeplejerskernes krise og støtter dem i deres kamp for mere i løn, bedre arbejdsvilkår og i deres kollektive opsigelser, skriver medlemmer af gruppen 'Pædagogiske medarbejdere støtter sygeplejerskerne' i denne kronik
    En gruppe sygeplejersker på Rigshospitalet i København, protesterer over regeringsindgreb, ved at nedlægge arbejdet i et begrænset tidsrum.
  2. Læserbrev
    9. maj 2022

    Institutionsbørn har brug for omsorg og en hånd i ryggen, ikke test en masse

    Pædagoger, der faktisk investerer sig selv i et liv med børnene, giver en langt sikrere indsigt end test og sprogscreening. Det skaber også et bedre grundlag for dialog mellem pædagoger og forældre om børnenes trivsel og udvikling, skriver cand.mag. i pædagogik og pædagog Danielle Mercier i dette debatindlæg