Læsetid: 2 min.

Fri mig for Babs og Nutte

9. oktober 1997

Nu skal jeg minsæl også udsættes for øje-tornen i min daglige avis

BRYSTER
Jeg kan se ham for mig - billedredaktøren på Information mandag d. 6. oktober. Han sidder og småkeder sig dagen forinden i søndags-stilheden på den affolkede redaktion. Hva' skal man finde på for at live lidt op på trivialiteterne? Jo, for pokker, hvorfor ikke prøve nok engang, om man kan få et par af fortidslevningerne (læs: afarten feminister) op på lakridserne. Vi snupper lige et nøgenbillede i halvtotal af en lækker 20-årig Susy-Pussy med et par strittende silikone-bryster - indlejret i en computer-skærm. Eftersom fotoet ikke har en dyt at gøre med den tilhørende artikel, der omhandler digital kaosvækst, skulle der nok være bid hos mindst 1 af de 5-6 stramme røvhuller, der stadigvæk gider at skrive i Information med jævne mellemrum. Og skulle provokationen ikke lykkes, gør det i øvrigt heller ikke så meget, for et par gode nødder er sgu aldrig af vejen.
Tillykke, hr. redaktør. Du har vundet i konkurrencen. Det lykkedes - igen - at fange mig på det forkerte ben. For ét er, at jeg skal oversvømmes af kvinder som seksualobjekter og nothing but i smudspressen og en stor del af det resterende mediemarked. Nu skal jeg minsæl også udsættes for øje-tornen i min daglige avis, som jeg bl.a. holder for at slippe for crap'et.

The real thing
Eller forholder det sig monstro sådan, at billedredaktøren er så ung, at han overhovedet ikke har hørt om, at der faktisk stadig er en hel del kvinder i dette land, der ikke bare er trætte, men langt hinsides brækpunktet, hvad angår medie-bombardementet med kvindelige ynder som blikfang? Fordi det faktisk er hammer-trælst igen og igen og igen at skulle bruge energi på at gøre opmærksom på det undertrykkende i reducerede og reducerende kvindebilleder.
Den er imidlertid - langsomt, indrømmet, meget langsomt og meget sørgeligt - feset helt ind, at mænds primære interesse i kvinder er seksuel, men kunne I, hr. billedredaktør & Co., dog for pokker ikke demonstrere prioriteten med lidt større raffinement og lidt mere diskretion? Måske giver det ovenikøbet mere pote, så I ikke skal nøjes med billeder, men kan få fingrene i "the real thing".

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu