Læsetid: 2 min.

Den mørke mands tjener

24. oktober 1997

Muslimerne i Danmark skal også respektere danske skikke. Hvad vil de ellers her?

SORT & HVID
"Den hvide mands tjener", Nasar Khader, skriver i Information 18. oktober bl.a. om et muslimsk domineret boligområde (i Danmark), der domineres af en hård kerne af muslimer, der går imod integration og truer andre til at følge muslimsk adfærd. Det lyder ikke rart, men det stemmer med, hvad jeg har hørt sige om et boligkvarter i Albertslund, der er muslimsk domineret. Her bliver dansk udseende personer, som ønsker at betræde området, angiveligt skræmt og truet væk fra området.
Man må stille spørgsmålet: Hvad er de pågældende muslimer flyttet til Danmark for?
Man kan forstå, at en person flytter fra sit fødeland til andet, hvis han synes bedre om forholdene eller kulturen i det nye land end i det gamle - f.eks. hvis han flygter fra et diktatur til et demokrati. Hvis derimod en person, som forkaster det nye lands kultur, alligevel flytter dertil, så er der noget, der ikke stemmer. I mine øjne er en sådan person en kolonisator fra en fjendtligtsindet kultur. Han erobrer en bid af det nye land og etablerer sin egen kultur der.
De fremmede, vi modtager, omfatter altså ikke kun nødstedte flygtninge, men også kolonisatorer. Jeg har altid undret mig over, at det især er kvinder, der forsvarer disse indvandrere, set i lyset af at indvandrerne bringer en kultur med massiv kvindeundertrykkelse til landet. Sådanne danske kvinder optræder som "den mørke mands tjener".
Dansk indvandrerpolitik er en betændt byld. Nogle tror, at hvis bare man lader være med at røre ved den betændte byld, så brister den ikke. Det betyder, at man lukker øjnene for alle faresignaler og forhindrer at de reelle problemer - bl.a. de, som opremses af Khader - diskuteres og løses.
Tænk, hvis regeringen - inklusive de Radikale - ville statuere et eksempel og forlang, at muslimer, også i de nævnte boligområder, indordner sig under dansk kultur m.h.t. f.eks. frihed til at færdes, frihed til at tage solbad, frihed til at vælge påklædning, frihed til at også teenagepiger må gå i skole, frihed til at vælge sin ægtefælle m.m.
Tænk, hvis de sagde, at vi accepterer ikke enklaver i Danmark, hvor dansk kultur er udelukket. Det kunne virkelig få en masse arbejderstemmer tilbage til Socialdemokratiet.

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Er det første gang du skal stemme til et folketingsvalg?
Vi giver alle førstegangsvælgere gratis digitalt abonnement under valget.

Tilmeld dig

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu