Læsetid: 3 min.

LÆSERDEBAT

10. marts 1998

Overvågning
4. MARTS - Justitsministeren har nu føjet PET's overvågning af os, der er eller var medlemmer af noget så 'udansk' som venstreorienterede partier eller aktive fagforeninger, til de af ham godkendte midler såsom hundebid og anden brutalitet mod vores 'landsskadelige' virksomhed.
Var det ikke en ide for Socialdemokratiet, som har an-stændighed som et af sine valgslogans, at effektivisere sine kontrolbestræbelser ved at godkende installering af kameraer i stemmeboksene?

Christian Mondrup
Trueholmvej 12
8381 Mundelstrup

Ugens tilbud
2. MARTS - 'Denne bog vil ikke blive nedsat' står der i kolonnen på side fire i Ivan Malonowski's Tryksager, digte 1974-1983, Borgen 1989, med Kritik af Tavsheden, 1974, Vinterens Hjerte, 1980 og Hvad nu, 1983.
Jeg købte i dag bogen hos Arnold Busck - nedsat til 60 kr.

Ole Eskesen
Bonkesvej 12
2650 Hvidovre

Luksusvalg
2. MARTS - Vi står overfor et valg - et valg, som er et luksusvalg.
Vi ved, hvor vi står. Vi er med i FN, EU, NATO, OSCE og hvad de nu hedder, alle disse internationale organisationen. Det er vigtigt, at vi er medlem. Det kan jeg godt forstå. Det er vigtigt, at vi har fred i verden. Det er endnu mere vigtigt, at vi har fred og sikkerhed i Europa. Det har vi lige nu, så vidt jeg kan forstå.
Det næste vigtige spørgsmål er miljøet. Det er vigtigt, at vi afleverer Jorden i en bedre tilstand end den, vi fik. Bæredygtighed, miljø og økologi er vigtige spørgsmål. Det burde egentlig ikke være nødvendigt at gøre opmærksom på det, for det er vigtigt for os.
En anden vigtig ting er økonomien. Det er nødvendigt med en god økonomi. Men vi kan i Danmark vel ikke gøre det meget bedre end at være medlem af EU. Jeg mener at vide, at vi hører til de rige lande, så det må da gå helt godt med økonomien.
Ja, nu har jeg efter min mening nævnt de vigtigste ting, som vi skal tage stilling til ved valget. Men det hele er jo i orden, har jeg ladet mig fortælle. Hvad er det så, vi skal stemme om?
Jo vi står overfor et luksusvalg. Det, vi skal tage stilling til, er, hvem der nu i nogle år skal fokuseres på, og hvem der skal have det lidt ekstra godt økonomisk.
Men det er et svært valg, for der er jo ingen i Danmark, der vil stå frem og sige: Tænk ikke på mig de næste fire år. Jeg har det godt.
Den befolkningsgruppe findes vel ikke i Danmark, selvom jeg synes, at der burde være mange, der kunne sige det.
Men så lad dog mig gøre det. Jeg er førtidspensionist på den højeste pension. Jeg får pension, fordi jeg er psykisk syg. Jeg har det fint økonomisk, så tænk ikke på mig. Der er alligevel ikke nogen, der kan hjælpe mig med mit problem, så jeg må klare mig selv. Jeg har det sådan, at når jeg er alene hjemme om aftenen, så sniger en angst sig ind i min hjerne. Jeg ved ikke, hvor denne angst kommer fra, og der er ingen, der kan klare det problem - kun mig selv.
Jeg håber, du får et godt valg, og at du finder ud af, hvem du synes, der skal have det lidt godt de næste fire år.

Erik Carlsen
Askevænget 11, 1. mf.
7100 Vejle

Kirsten Jacobsen
6. MARTS - Det danske folk skylder Kirsten Jacobsen virkelig meget. Hun er utvivlsomt Folketingets hæderligste, dygtigste og flittigste medlem. Hun har med enorm energi taget sig af sager, som magthaverne helst havde set fejet langt ind under gulvtæppet. Vi skylder hende en varm tak og en tillidserklæring. Det gør vi bedst ved at stemme på hendes parti - Fremskridtspartiet.
I øvrigt er partiets formand, Kim Behnke "slet it' så ring' endda", som det klart fremgik af DR-TV's valgmødeudsendelse. Manden er faktisk både indsigtsfuld, velargumenterende og godt inde i stoffet. Men ingen kan overgå Kirsten Jacobsen i gennemslagskraft.

P. H. Bering
Afdelingsforstander ved Aalborg Universitet
Regnar Juelsvej 6
9210 Aalborg

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu