Hvilke krav skal der stilles til de nye danskere?
Rascisme
"HVIS DU ER: Træt af at føle dig fremmed og uønsket, sur over ikke at kunne få endnu flere af dine koner, børn, for-ældre, onkler, tanter, kusiner og fætre herop, utilfreds med arbejdsløshedsunderstøttelsen og bistandshjælpen, vred over at blive bebrejdet, at du optager en bolig på bekostning af hjemløse danskere, gal på dem der siger, at 50 afrikanske børn kunne forsørges for det, du koster samfundet ...
Så find dig ikke i 'racismen' og 'diskriminationen' mere: Gå til en af danskernes 'humanistiske' politikere og få penge til en billet hjem!
I Danmark skal den, der handler uforsvarligt, nemlig selv betale skaden.
TAK FOR BESØGET - GOD TUR! VI VIL GODT HJÆLPE FOLK I NØD. MEN VI VIL IKKE MISBRUGES!"
Underskrevet: Med venlig hilsen den almindelige dansker c/o DEN DANSKE FORENING, Box 411, 8100 Århus C, tlf. 86 13 24 01.
Jeg er temmelig rystet over tilbuddet om en returbillet. På trods af at jeg tidligere har slået til lyd for, hvor nemt og uforpligtende det er for meningsmagere og politikere fjernt fra Ishøj at nedgøre indvandrer-kritiske danskere med problemerne inde på kroppen - så er det her bare for meget. Godt nok er jeg almindelig dansker. Og godt nok mener jeg fortsat, at indvandrer- og flygtninge-spørgsmålet mestendels bliver administreret med hovedet under armen, men derfra og til at blive slået i hartkorn med Den Danske Forening, er der et mega-spring.
Citatet stammer fra en løbeseddel, der er blevet smidt ind ad brevsprækken hos beboere nord for København, får jeg oplyst af en god bekendt med Hellerup-adresse. Skriftet er endnu ikke nået til Valby i det sydlige København, hvor jeg selv har til huse. Men jeg kunne da godt frygte for, at de demagogiske proklamationer kunne trænge frem til mine ydmygere himmelstrøg sydpå, hvis omdeling af den slags løbesedler får lov til at gå ganske upåagtet hen.
Af publikationen fremgår det, at Den Danske Forening også er kommet på Internettet. På løbeseddelens bagside opfordres modtageren til at læse artikler fra foreningens blad Danskeren m.m.m.
Og for rigtigt at få skræmmebilledet slået fast, bringes et par udtalelser fra dels Süleyman Demirel, Tyrkiet til Helmut Scmidt (S), Tyskland, dels fra den i Danmark herostratisk berømte Mogens Camre.
Den første erklæring lyder sådan her, under overskriften 'Tyrkisk børne-eksport': "Forstår De, Herr Schmidt, til slutningen af dette århundrede må vi eksportere endnu 15 mio. tyrkere til Tyskland . ... Vi producerer børnene, og I skal nok komme til at aftage dem!"
Kilde: Helmuth Schmidt i Zeit-Punkte nr. 1/1993 s. 29, udgivet af Die Zeit, Tyskland.
Svadaen nedenunder af Mogens Camre, budgetråd, cand. polit, datererer sig fra Jyllands-Posten den 25. juni '98 og har følgende velkendte Camre-tone:
"Hvis Europa åbner for indvandring østfra og sydfra, går Europas kultur til grunde ... Det er uendeligt naivt at tro, at løsningen på verdens overbefolkning er at lade Tredje Verdens-landene eksportere deres befolknings-overskud til Europa. Den fattige verdens problemer skyldes deres kulturers manglende udviklingsevne. Det er i det mindste opmuntrende, at FN's nyeste redegørelse om Afrika har mod til at fastslå dette forhold, for der er kun mulighed for en bæredygtig udvikling, hvis landene selv formår at ændre kultur..."
Nogle mener sikkert, at Den Danske Forenings herrefolksmentalitet bedst holdes nede ved at ties ihjel. Omvendt foretrækker jeg svar-på-tiltale-Mr-Lomborg-modellen, hvor alle gode og vidende kræfter inden for et givet område går i aktion for at tilbagevise i dette tilfælde påstande fra Den Danske Forenings hjemmeside.
Påstande om censur (avis-afslag på artikler og kronikker), påstande om kreativ jonglering med tallene for indvandringens størrelse, påstande om begrebs-fusk i debatten.
Var det ikke noget for Information at gå i kødet på, når Kosovo forhåbentligt inden længe ikke mere har mediernes interesse, fordi fred og opbygning ikke lever op til nyhedskriterierne?
At gribe fat om nældens rod og frem-analysere årsagerne til, at den hidtidige integrations-politik er slået fejl og hermed har givet dejlig grobund for organisationer a la Den Danske Forening og almindeligt fremmedhad?
Hvad med at lytte noget mere til f.eks. den kontroversielle Mehmet Ümit Necef, der siger, at bistandshjælpen fastholder indvandrerne i passiv forsørgelse, og at den derfor skal nedsættes og diverse tilskud fjernes. Mod at indvandrerne til gengæld skal være fri for at betale skat?
Henvisning til menneskerettigheder og krav om økonomisk ligestilling på et abstraktionsplan fem meter over jordhøjde er herlig begrebs-gymnastik for intellektuelle åh-så-korrekt-tænkende opinionsmagere. Men det bliver indvandreres og flygtninges liv bare ikke bedre af. Den eneste konstruktive vej frem er at tale åbent om problemerne.
Hvad går galt og hvorfor og hvilke økonomisk realistiske løsningsmodeller er der? Og hvilke krav skal der stilles til de nye danskere?
Fremfor at ethvert pip i den retning stemples som racisme.
Fork. af red.