Læsetid: 2 min.

Læserdebat

Debat
26. juni 1999

Om nyt layout

23. JUNI - Til lykke med det nye layout og til lykke med den læsevenlige skrift og især til lykke med den uændrede debat - også når man kun har et stykke papir og en blyant.
Godt gået.

Steen Fl. Jørgensen
Vester Søgade 78
København V

Om nyt layout

23. JUNI - Til lykke med det nye layout - det skal nok komme til at fungere, og læsbarheden er nok blevet en anelse højere. Godt nok. Til gengæld (?) er det blevet sværere at finde læserdebat-indlæggene. Fanen er - ligesom de øvrige signal-faner- alt for undseelig. Hvorfor er læserdebat-typografien mindre end den øvrige brødtekst? Eller er her tale om et optisk bedrag? Hvorfor samler I ikke alle læserbreve på ét sted i avisen? Det virker nærmest som om læserdebat er lig fyldstof! Og dét er vel næppe meningen...

Peter Ambeck-Madsen
Fitting stationsvej 14
6623 Vorbasse

Om nyt layout

22. JUNI - Til lykke med dit nye design i dag, Information! Det er tydeligere og smukkere end noget, du har haft i de godt 50 år, jeg har holdt (af) dig. Så vidt jeg husker...
Hvor andre vælger federe og tættere skrifter, har du bestemt dig for tyndere og klarere, og givet siderne mere luft. (Der er endda en brødskrift (bl.a. til læserbreve), der er mindre i størrelse og dog lettere at tyde). Det kan vi, der kun kan læse dig med briller, godt li'!
Der er mindelser, temmelig mange endda om Göteborgs-Posten i din nye typografi. Men den er sandelig også kun god at blive mindet om!

Niels-Jørgen Tortzen
Grønnegade 25
4800 Nyk. F.

Om nyt layout

24. JUNI - Med det ny layout er avisen blevet skåret ned med næsten to sider med indførelse af de nye bånd og den nye spalte til venstre. Jeg tror ikke, at I får flere læsere på den måde, hvilket vel var meningen. Det er fint med korte news update, som I har på side 2, men ingen grund til at sprede dem over hele avisen. I det lange løb, tror jeg at I får flere abonnenter ved at fastholde de lange og uddybende artikler.
Jeg ved godt, at jeg kun har set et eksemplar af det nye layout, men jeg har en fornemmelse af at sidde med en avis der ligner Aktuelt i layout og kun en lille smule bedre.
Jeg håber, at det er på grund af sommervarmen, at I har mistet forstanden og at I hurtigst muligt afskaffer de nye bånd og den nye spalte til venstre, så pladsen igen kan bruges til uddybende og lange artikler.
I mellemtiden vil jeg bruge sommeren til at finde en passende erstatning for Information, i det tilfælde, at I fortsætter med det nye layout.

Morten Simonsen
Rungsted Kyst

Om nyt layout

24. JUNI - Det er en rigtig flot avis, I har fået lavet. Til lykke med det nye design.

Lars Graubæk
Gl.Skivevej 43, Bajlum
7870 Roslev

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her