Læsetid: 2 min.

LÆSERDEBAT

17. august 1999

Ondskabens triumf
16. AUG. - De danske aviser er fulde af næsegrus benovelse over en tidligere nazist, der endda frivilligt var gået i tysk tjeneste og, påstås det nu i en biografi, selv har fortalt, at han ikke alene har hundset rundt med koncentrationslejrfanger, men tilmed skudt én af dem. Under pres, ganske vist, men tilslutningen til nazismen var frivillig.
Det giver et klart og tydeligt billede af vor tids værdier: Hvis du er milliardær, er det i princippet helt ligegyldigt, hvordan du er blevet det og hvordan du i det hele taget opfører dig.
For Simon Spies opførte sig som et sadistisk svin til det sidste. Det er vidnefast, at han tilbød folk klækkelige summer for at få lov til at stikke dem en lussing, og han tilbød helt op til titusind kroner, hvis han måtte brække deres arm eller lignende.
Denne nu gudskelov afdøde nazists tidligere hustru og hendes vulgære opkomling af en mand, Kristian Kjær, er i dag nogle af kongefamiliens gode venner.
Hofjægermester eller sådan noget er denne andenrangs sagfører minsandten også blevet, bare fordi han har arvet nogle penge. Jeg glemmer såmænd aldrig, da disse nouveaux riches havde rullet den røde løber ud for regentparret og så, som nogle andre potentater, stod oppe ved deres smagløse pragtvilla og lod dronningen traske op til dem.
Penge skaber sandelig folk. Tillykke med Deres omgangskreds, Deres Majestæt!

Henning Prins
Vingen 7
3140 Ålsgårde

Du er ok, jeg er ok
14. AUG. - I vor ateistiske tidsalder burde det være indlysende, at det at søge identitet bekræftet i religion, ikke erfornemmere end af profilere sig som f.eks. Brøndby-fan, eller freak med ring i næsen.
At supermarkeder nu skal bøje sig for tilsløring af muslimske kassedamer, burde være sket samtidig med generel beslutning om, at alle signaler er OK, hvis de ikke hindrer arbejdets praktiske udførsel, incl langt hår til bæltestedet, tatoveringer, rockerrygmærker eller farvestrålende sportsklubpynt og især under hedebølge skal nudisme ikke være opsigelsesgrund ('SimonSpies-religion'?, I did it my way).

Bo Warming
Bjelkes Alle 46
2200 København N

Merværdi
16. AUG. - Jens Andreasen Sauermilch afslutter sin kommentar med ordene: "Det er jo trods alt arbejdsgiveren der betaler lønnen!" For mig at se er det den ansatte der betaler penge til arbejdskøberen, for hvis ikke den ansattes arbejde indtjente flere penge end der blev udbetalt til vedkommmende, ville ansættelsesforholdet nok ikke vare så længe. Vel!

Geert Heldager Nielsen
Søborg Hovedgade 139A 1. tv.
2860 Søborg

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu