Læsetid: 2 min.

LÆSERDEBAT

1. september 1999

(2. SEKTION - Studiestart)
Ungdomsboliger
13. AUG. - "Manglen på boliger til studerende er et problem, der opstår hvert år. Selvfølgelig er det vanskeligt i starten, men det løser sig hen af vejen," udtalte Gitte Seeberg (C) overfor Aktuelt. Det er muligt, at Gitte Seeberg trækker på sine egne erfaringer fra sin tid som studerende ved Københavns Universitet tilbage i starten af 1980'erne, men netop i København er boligmanglen et større problem end nogensinde før. 5.017 studerende i den danske hovedstad står skrevet på venteliste for at få et kollegieværelse. En stigning på 20 procent i forhold til året før. Antallet af studerende er steget, og boligmanglen har på ingen måde, sådan som man ellers havde forventet det indenfor branchen, nået sin højdepunkt. For unge på videregående uddannelser er problemet udelukkende forværret. Det bliver, grundet de udbredte byfornyelser i storbyerne, til stadighed sværere og sværere at opdrive små, billige lejligheder. Det kan ikke være rigtigt, at det skal til at være almen praksis, at studerende i storbyerne, for at få tag over hovedet, må lade sig installere i store, forældrebetalte lejligheder.

Martin Sun Larsen
Formand for DSU, Nyk. F.
Ryttervænget 29
Nykøbing Falster

En morders bekendelser
12.AUG. - Jeg nyder at sætte tænderne i dyrebabyer som kalv, lam og kylling, derfor må jeg være lystmorder ifølge Dyrenes Befrielsesfront. Det er en lille trøst, at jeg er det sammen med mange andre civiliserede mennesker, naturfolk, hunde, katte, løver, leoparder, bjørne, makreller, mv. Dyrene er i det mindste døde, når jeg spiser dem, men salatbladene indtager jeg helst levende. Jeg håber ikke at Planternes Befrielsesfront begynder at aktionere.

Af Mario Hein
Østerbrogade 151, 2.tv
2100 Kbh. Ø

Dum eller et asocialt røvhul
13. Aug.- Som nyuddannet cand.mag har jeg de seneste tre år søgt adskillige jobs uden held. Forleden så jeg den såkaldte økonomiske overvismand Niels Kærgård nå til den konklusion, at dagpengene skal nedsættes yderligere.
Mit spørgsmål er bare: Sig mig Niels...har du mistet al jordforbindelse, eller er du bare et asocialt røvhul?
De holdninger, du giver udtryk for, vidner om total mangel på forståelse for arbejdsløses økonomiske kår.
Hvis du har lyst til at bytte din enorme årsindkomst med mine 109.000 brutto, så er det velkommen, hvis ikke - så tag og hold din kæft!

Jeppe Milthers
Bag Søndermarken 15,
3.th. 2000 Frb.

Har du god tid?
13. JULI - Vort århundredes store tekniske opfindelser så som bil, fly og hurtigfærger sparer os en masse tid. Alt går så hurtigt. Men når man læser bøger, der foregår for 50 til 100 år siden, får man det indtryk, at menneskene dengang havde meget bedre tid - ikke var nær så forjagede. Det var vist lidt af et Kierkegaard'sk paradox!

Niels Stubkjær
H.C. Lumbyes Gade 10
2100 København Ø

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu