Læsetid: 1 min.

Hjælp mig

Debat
25. januar 2000

Jeg er for gammel til P3

Radiofonisk
Det er da udmærket, at man via kabel eller parabol kan tune sig ind på klassisk musik i dagtimerne. Men besværet med at komme ind på kanalen og ud igen, når man vil se DR2, koblet sammen med en flimrende tv-skærm som baggrundsbillede er deprimerende. Læg dertil, at aviserne ikke bringer en programoversigt for dagtimerne - og den endelige dødsdom over en kanal er tæt på.
P2's medarbejdere behandles urimeligt, deres kompetence og engagement negligeres med et hovmod, kun få chefer tør vise deres ansatte. Er der en kanal med indsigtsfulde folk i studiet, er det den klassiske. For de af os, der stort set sover om natten, er der ingen trøst ved at kunne høre klassisk musik i Morfeus' arme til kl. fem om morgenen! Partiet Venstre har politisk medansvar for, at den klassiske kanal er lemlæstet. Men jeg har ikke bemærket DR-ledelsen udvise den store passion for at få 24 timers klassisk musik i sit regi. Den er kun optaget af ratings og isenkram.
DR-ledelsen lader til at opfatte lyttere med kvalitetskrav som elitære. Men selv om De Elitære er en del af den offentlighed, som en public service station skal betjene, er sådan nogen lige så lette at hænge ud som rygere og andre besværlige borgere. Jeg hører Orientering og ser Udefra, jeg læser bøger og elsker klassisk musik, jeg er for gammel til P3, jeg er storryger og for at det ikke skal være løgn, blev min far aldrig dansk statsborger. Hvem kan hjælpe mig?

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her