Læsetid: 2 min.

Læserdebat

Debat
21. februar 2000

Kemisk fusk

17. FEB. - Stop så det offentliges hetz mod tobaksrygerne. Flyt fokus til tobaksindustriens tilsætning af kemiske stoffer i tobakken.
Offentligt salg af tobak skal fortsat være legalt, men forbyd de kemiske tilsætningsstoffer. De er nemlig den store skurk.
Nåårh nej. Det kan vi jo ikke. Vi får ikke lov af det EU, som politikerne med løgne, trusler og fortielser fik lokket os med i.
Men så lad os prøve en anden udvej: Alle rygere forén eder og stop rygningen i tre måneder. Så skal I se, hvordan de manglende skatter og afgifter vil få hele det økonomiske korthus til at ramle sammen og regeringens selvglade talfifler, Hr. Lykkepille, vil 'ryge' direkte på kolbøttefabrikken.

Kenn Jørgensen
Nørgaardsvej 4
2800 Kgs. Lyngby

Et løfte

16. FEB. - Hvor tydeligt skal det siges, for at en udenrigsminister kan forstå det? Der skal ikke 'fifles' med det danske militære forbehold i EU!
Edinburgh-afgørelsens ord og ånd skal efterleves. Derfor tager jeg skarpt atstand fra en kreativ ministeriel løsning, der kun skal tjene som alibi for ønsket om Danmarks deltagelse i militærkomiteer i EU-regi.
Kære udenrigsminister, hvis dine embedsmænd ikke tør sige fra, men leverer juridiske løsninger på et politisk problem, må andre jo sige det til dig.
Dansk deltagelse i EU's militærkomité er udelukket. Politisk, juridisk og folkeligt.
Til slut et løfte - ikke en trussel - hvis du insisterer, har du helt sikkert mit nej til en kommende foIkeafstemning. Og jeg tror og håber ikke, at jeg er alene.

Søren J. Smith
Aaskevænget 35, 1.
2830 Virum

Religionskrig

16. FEB. - Det virker som en helt uforståelig, kulsort utaknemmelighed, når albanske terrorister, som beskrevet i Informations dystre artikler 16. februar skyder mod soldater for at dræbe netop de mennesker fra lande, der har ofret så meget for at hjælpe albanerne i Kosovo.
Men præcis det samme skete i Afghanistan. Våbenhjælpen fra USA blev af fanatiske muslimer brugt til terroraktioner mod netop USA. Dette kan kun forstås i en religiøs sammenhæng - absolut ikke i en verdslig, rationel verdensopfattelse. Sagen er, at religiøse fanatikere af enhver trosbekendelse opfatter historien som skrevet og dirigeret af Gud selv. Modstanderne af den sande lære er kun redskaber i den almægtiges hænder, og har derfor ingen krav på taknemmelighed. Man viser derfor bedst sin rettroenhed ved at handle imod alle menneskelige følelser og beviser, ved at myrde og skade de vantro, der har hjulpet en, viser styrken i sin tro på, at kun Gud har æren for sejren.
Vi må derfor regne med mange nye terroraktioner også mod danske soldater. Resultatet bliver, at enten svigter NATO-landene totalt det mål, de satte sig ved den militære intervention, og efterlader Kosovo 'renset' for alle ikke-albanske minoriteter, eller de går med til en deling af Kosovo.

Iver Hagel-Sørensen
Hyltebjerg Alle 78A,
2720 Vanløse

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her