Læsetid: 2 min.

læserdebat

Debat
3. februar 2000

Middelalder
26. JAN. - Fortrængninger, skjult bag ideologisk tomgangssnak samt nedladende, perfid arrogance, er en karakteristisk kommunikationsform for folkets autoritære repræsentanter på den danske venstrefløj. Således også for den gamle leninist, SF-viceborgmester John Reynolds i hans svar til Gunnar Rasmussen (den 19. jan.).
Lad os diskutere sagen, John: Skal eller skal vi ikke genindføre patriarkatet, arrangerede ægteskaber og hele middelalderbaduljen? Det er kernen i indvandrerdebatten. Det er dér, vi må besinde os på, om vi vil være danskere eller ej. Resten er socialtekniske problemer, som sagtens kan løses.

Carsten Grolin
Bakkedraget 43, 4534 Hørve
Alex

27. JAN. - Uforskammet, upassende og tæt på misbrug.
Nu kender Information også min holdning! Hvad bliver det næste?

Claus Poulsen
Platanvej 23, 8680 Ry

Hvorfor blander LO sig
27. JAN. - Hvad i alverden laver LO Storkøbenhavn i debatten om bydelsforsøgene? Skal fagbevægelsen bestemme vores bystyre? Jeg har nu et par gange undret mig over at høre/se, at Klaus Lorenzen fra LO Storkøbenhavn udtaler sig om bydelsforsøget, som han klart er imod.
Udtalelserne handler ikke om eventuelt ringe arbejdsforhold for medlemmerne eller andet arbejdsmarkedspolitisk. Nej, de handler om, hvorvidt Bydelsfor-søget har formået at skabe øget engagement blandt borgerne. Hvad kommer det fagforeningerne ved om et bystyre formår at skabe engagement blandt borgerne?
Hvis fagbevægelsen er blevet en politisk part i vores samfundsstruktur uden for arbejdsmarkedet, må jeg tage mit medlemsskab af min fagforening op til revurdering og bede foreningen om at tilkendegive, hvilken bystruktur de bekender sig til.
Jeg mener det må være vigtigt for vores samfund, at vi kender rollerne og dem vi vælger til at repræsentere vores samfundsdemokratiske organer. Her hører LO Storkøbenhavn ikke til i min oplevelse af rollerne. Det gør derimod Socialdemokratiet, og alle de andre partier jeg kan stemme på ved et demokratisk valg til Borgerrepræsentationen.

Raymond Skaarup
Lyngholmvej 41
2720 Vanløse

Flytterod
27. JAN. - Vores danske EU-kommissær Poul Nielson bliver i disse dage hængt ud i EU og i pressen, fordi han klager over ikke at kunne få sine ting til Bruxelles. Hvor er det dog mærkeligt, at ingen, absolut ingen i de to instanser synes, at det er EU's bureaukrati, der er forkert. I en hvilkensomhelst blot almindeligt fungerende virksomhed ville tingene være på plads ugen efter den egentlige flytning. Mon ikke EU har (endnu) et problem der, trænger til at behandles?

Dorte Valentin Sørensen
Godtgemt 15, 1.tv.
2880 Bagsværd

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her