Læsetid: 1 min.

LÆSERDEBAT

Debat
18. juli 2000

Snydt igen
13. JUNI - Endnu engang har Information svigtet læserne. Omtalt er (bagsiden den 13. juli) et to meter højt, 90 kilo tungt mandfolk, der kører på cykel - iført tights, tør man formode, her om nogensinde. Og så hedder han Eros. Eros Poli...
Og hvad ser man på billedet? En cykelhat på et uskarpt hoved, hvornedover hældes dansk vand. Skal det hedde ligestilling?

Henning Bech
Nr. Voldgade 25
1358 Kbh. K.

Rædselsfulde frankeringer
14. JULI - Godt at I skrev i det lille format om frimærker, eller mangel på samme. En af mine venner bor i USA. Sommetider får jeg breve, som hun har frankeret på posthuset, med en lille grim mærkat - i to farver. Men da folks samlermani er uden tanke på skønhed, så kan det være, at det også kan bruges som objekter i fremtiden. Rædselsfuldt er det.

Kirsten Dufva
Valby Langgade 174, st. tv.
2500 Valby

Statsbordeller
8. JULI - Når man taler om at kvinder misbruges i prostitutionen i EU, må man spørge sig selv, om man virkelig ønsker at hjælpe dem, eller bare vil undertrykke befolkningens seksualitet.
Hvis man ønsker at hjælpe dem, var statsbordeller måske, en løsning af følgedende grunde:
1. Man tager prostitution ud af kriminalitet.
2. De gør det ikke af tvang eller pres, men fordi de tjener godt ved det.
3. Både mænd og kvinder kan henvende sig.
4. En del mennesker i samfundet kan simpelthen ikke få, lige meget hvad de gør, sådan er samfundet indrettet.
5. Handicappede, der har svært ved at etablere et parforhold, kan henvende sig.
6. Personer, der ellers ville begå vold eller voldtægt, kan få afløb på en normal måde.
7. Man har talt om, at politikere ikke altid har tid til at etablere en forbindelse til det modsatte køn. De kan henvende sig.
8. Ved at dække samfundets behov, fjerner man markedet for illegale og kriminelle aktiviteter.
9. For at fjerne bagmændene.
10. Man kunne forestille sig, det kunne hjælpe narkoprostituerede ud af miljøet.

Henrik Stampe Jensen
Landlystvej 24 B 1. th.
2500 Valby

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her