Læsetid: 2 min.

LÆSERDEBAT

18. januar 2001

Sproget for helvede
15. JAN. – Endelig har Informa-tion opdaget hvor håbløst tungt det danske sprog er.
Det nye tema i Luftskibet hedder »Get a life« og overskriften på artiklen d. 12 januar er »Connecting arbejde og familie«.
Speak danglish mand, og fuck det gamle shit!

Børge Olsen
Skoletoften 19,
Hinnerup

Suk, radio
13. JAN. – Efter år med god præsentation af musik på P1’s morgenflade fra klokken seks til otte er det et stort savn for os fra primo 2001 ikke længere at høre de kendte stemmer. Vi kan kun tilslutte os de synspunkter, Karen Syberg gør gældende i sit ’Anslag’ den 10. januar.

Eda og Jørgen
Vognsen Jensen
Rønnekrogen 5,
Gistrup

P1 – ak ja
10. JAN. – Det var et godt ’an-slag’ i Information i dag.
For at kunne klage sin nød på rette sted, nemlig P.1’s redaktionelle linje, må det kunne lade sig gøre på den måde. Skal der ’folkelig opbakning’ til, er I på Information en god starter.
Jeg tilslutter mig fuldt og helt.

Hanna T. Kristensen
Nølev Byvej 43
8300 Odder

Ned med Hjemmeværnet!
12. JAN. – Finansloven skænker 732,5 mio kr. til Hjemmeværnet, denne hellige, upattede ko (»et barn af modstandsbevægelsen«, som den lader sig beskrive i Encyklopædien), der ved positivt fordomstryk og forsvarsforlig synes nærmest umulig at genne til slagteri og destruktion.
Men Hjemmeværnet har jo i årevis ikke været nogen som helst Danmarks eller Verdens nytte til! De 732,5 mio kr. kunne udrette adskilligt i social-, sundheds-, skole-, og universitetssektorerne
Jeg argumenterer for Hjemmeværnets nedlæggelse. Men lige som udviklingen af nye sager og metoder ikke skal diktere anvendelsen, skal (som her) afviklingen af gammelt stads ikke diktere udviklingen. Således skal Hjemmeværnets våben hverken på ’markedet’ eller foræres til balterne. (Fork. af red.)

Ole Andersen
Valby Langgade 216, 2.
2500 Valby

Tilsvining af stjerner
15. JAN. – Jeg er en pige på tolv år, der blev sur over noget, der stod i avisen forleden dag. Det var noget med en vis Mr. Blackwell eller sådan noget der havde lavet en liste over »verdens værst klædte kvinder«. Og det skulle være Britney Spears, der havde fået førstepladsen. Og nu er det at I skriver, at det er en »velfortjent førsteplads«, det syntes jeg er for dårligt. I ved bare ikke noget om Britneys tøjstil! Og der var også noget med Victoria (Spice Girls) og David Beckham som frimærke. Det svinede I også til.
Hav dog lidt respekt for stjernerne!
PS. Min far synes jeres avis er god.

Elise Ida Timm Ifversen
Ny Tjørnegade 24,
Århus N

Global matematik
*Kat i et år
Foder: 400
Loppemiddel: 50
Kattegrus: 200
Dyrlægebesøg: 800
I alt 1.450 kroner

*Barn i tredje verden
Mad: 500
Vand: 100
Skole: 1200
Læge/medicin: 300
I alt 2.100 kroner

– skriver Niels Gjern Johansen i ATTAC-debatten på www.information.dk

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu