Læsetid: 2 min.

LÆSERDEBAT

28. april 2001

Lad os flytte vores forbrug
24. APR. – Det er med en vis interesse jeg læste artiklen ’Ledige går til angreb på virksomheder’ den 24. april. Jeg vil personligt meget gerne vide hvilke virksomheder, der søger at tjene penge på den usmagelige aktiveringsordning socialdemokraterne har været bannerførere for. Jeg handler tit i Matas, og har i mange år holdt fast i TDC selvom de næppe længere er hverken de billigste eller de bedste leverandører på hverken telefoni- eller internetopkoblingsmarkedet. Hvis Landsorganisa-tionen af Arbejdsledige kan dokumentere, at disse to store firmaer – eller deres underleverandører – anvender tvangsaktiverede til skandaløst lav timeløn, uden ret til optjening af dag- og feriepenge, uden ret til valg af tillidsfolk og til at strejke, så vil jeg dels gerne høre om det, og dels med det samme forlægge mine indkøb og mine telefon/internetabonnementer andetsteds end hos Matas og TDC i fremtiden.

Henrik Olsen
Silkeborggade 31, 1.tv.
2100 Østerbro

Danmarks ry
24. APR. – Indenrigsminister Karen Jespersen har mobiliseret alle kræfter for at fremstå som en anden Holger Danske, der forsvarer de rød-hvide værdier. Til dette formål er udtænkt et snedigt system af uigennemskuelige regler, hvis hovedformål er at sparke så mange udlændinge ud, som man kan slippe afsted med. Hvis udlændingen så har fået lov at være i Danmark iværksættes tvangsintegrationen, hvor man skal lære den danske jantelovs § 1, der siger, at »her bestemmer vi hvem du er, hvad du er, og hvad du kan blive til.« Mange oplever, at deres uddannelser ikke anerkendes, så de må begynde forfra igen. Bøj dig Muhammed!
De, som inden da ikke har mistet modet og startet deres egen grønthandel eller frisør-salon, skal ud på det danske arbejdsmarked. Her vil man bare hellere ansætte en Hansen end en Hassan, men så kan de jo altid køre bus eller tørre numse på vore gamle. Sådan oplever mange den danske virkelighed. Kan man nu forstå, at der er unge, som taber tålmodigheden, og ikke kan se en mening med denne trædemølle?
Stop fornedrelsen, stop arrogancen, fri os fra den kolonihavementalitet, der regerer vort land. Lad din stemme til folketingsvalget knække selvtilstrækkeligheden. Løft dit hoved Yuseff og Maria. Du er noget, du er god nok, du kan bruges, det ved du! Vis, at kærligheden og medmenneskeligheden vil sejre.
(Fork. af red.)

Rasmus Sánchez Hansen
Rydevænget 87, Århus V

For vandbærerne.
25. APR. – 1.450 km ud for Portugals kyst har vi lavet en cykelrute, skriver Merlot i sin annonce på forsiden den 25. april.
Det er forhåbentlig på vandcykel, eller skal Moses til at være rejseleder igen.

Kjeld Chr. Krarup
Rosenvængets Alle 17
2100 København Ø.

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu