Læsetid: 2 min.

LÆSERDEBAT

Debat
21. marts 2002

Uncle Sams Kardemomme-Vise
Jeg møver mig forsætligt frem, når jeg skal ud at røve/bananer, olie, tin og krom, det kan jeg nok behøve/
som mig er ingen halvt så sej, så priserne bestemmer jeg/»knap sylterne! frelste og stemmekvaj«/si’r Colin og Donald og Georgie-guy
I Mellemøsten knalder det, og lunterne er korte/Sharon er vores kælegris i rød og klistret skjorte/og selv når Arafat har ret/så er han født med fejl kasket/vi satser på dem der har lobby og jet/gør Colin og Donald og Georgie-boy

Niels From, 2800 Lyngby

Man savner
14. MAR. – Man savner naturligvis i Torben Brostrøms anmeldelse af Flauberts Klicheordbogen (den 14. marts), en indledende henvisning til Roget’s International Thesaurus (1852), samt til dens berømte nyudgave af Robert L. Chapman (som forresten døde den 2. febr. i år, 81 aar gammel).

Wilfried Schuhmacher
Kirkebakken 13
4621 Gadstrup

Abonnements-afdelingen
15. MAR. – Jeg valgte for et lille stykke tid siden at sige mit mangeårige abonnement på Inf. op. Jeg kunne godt li' avisen, så det var ikke det. Det var noget med, at den var et nummer for indforstået, studentikos , og den manglede billeder og ikke mindst: Den udfordrede mig for meget (sic)
Jeg valgte Politiken, og det har jeg ikke fortrudt. Jeg vil fortsat abonnere på Politiken. Men jeg kan ikke undvære Inf. Jeg var nede i kiosken i dag for at købe et enkelteksplempar (det er sgu’ iøvrigt temmeligt dyrt – eller ihvertfald det halve af hvad en pakke smøger koster). Så læste jeg Eivind Larsen (I ved, ham den mavesure I har ansat (selv om vignetten pynter lidt på det)). Og jeg fandt ud af: Jeg kan ikke undvære Inf.
I modtager mit krav om at blive abonnent igen på mandag
Hvorfor er dette et offentligt anliggende, og hvorfor siger jeg det, når jeg nu ikke er ansat som telefonsælger for Inf.?
Fordi jeg også gerne vil være positiv, men Inf. sikrer mig at det aldrig blir lallende. Derfor.
PS: Undskyld kommaerne, til gengæld synes jeg selv at jeg er god til paranteser !

Lars Lüesmann Olesen
Mariendalsvej 20
2000F

Ynkeligt
15. MAR. – Det var godt nok et ynkeligt svar, red. havde på vores forespørgsel den 12. marts, om den manglende omtale af vores kommende retssag mod kulturministeriet.
»Sagen blev kort nævnt i avisen den 1. marts«, siger red. Nej, den gjorde ikke. Ebbe Kløvedal Reich nævnte i et interview, at vi var ved at anlægge sag, det er sgu’ ikke en journalistisk omtale.
»Vi vil følge sagens videre udvikling og tage den op, hvis eller når den kommer til realitetsbehandling ved domstolene.«
Så skulle den være rystet af.
Jeg har lidt svært ved at se, hvordan Information vil opfylde denne forventning, bladet har til sig selv om at følge en sag op, den ikke har berørt. Især, da Information i fremtiden vil være henvist til at søge disse informationer i andre aviser.
Tak for god behandling.

Henning Prins
Vingen 7, Ålsgårde

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her