Bibliotekspenge
5. MAR. Det er fint med mig, at regeringen beskærer en del af mine indtægter, for det betyder, at jeg betaler des mindre skat, og således er der lidt færre af mine penge, der går til at betale for at de danske jægersoldater kan drøne rundt og udøve terror i Afghanistan.
Spøg til side: Den annoncerede beskæring af biblioteksafgiften er et tåbeligt overgreb, men at mine skattekroner går til at myrde civile for at skaffe billig olie finder jeg langt mere oprørende.
Peter Adolphsen, forfatter
Holger Danskes vej 31, 2000 F
Biblen må være galt på den
4. MAR. Siden Pastor Krarup belærte Informations læsere om, hvem næsten er, har jeg været i stor tvivl og forvirring.
Jeg kan forstå, at jeg som barn blev vildført i religionstimerne når lignelsen om den barmhjertige samaritaner blev udlagt.
Fire fremmede mødes på en vej: manden, der overfaldes af røvere, præsten, levitten og samaritaneren.
Jeg forstod det sådan, at samaritaneren (med anden etnisk baggrund) var den sande næste, fordi han barmhjertigt tog sig af den tilskadekomne fremmede.
I følge pastor Krarup er det forkert. Næsten er ikke en ukendt fremmed med behov for hjælp, men derimod ens nærmeste familie og venner.
Da det må være hævet over enhver tvivl at pastor Krarup står i direkte og uindskrænket kontakt med Jesus Kristus, kan jeg kun få min sindsro igen ved at konkludere, at lignelsen er ukorrekt gengivet i Bibelen.
I den originale version, må det være sådan, at samaritaneren skynder sig forbi den vejfarende ligesom præsten og levitten og tager hjem til sine nærmeste og bruge de to denarer på dem.
Der vil herefter være overensstemmelse mellem lignelsen, Pastor Krarups udlægning og Dansk Folkepartis politik.
Karen Grue
Prinsessegade 14, 1422 Kbh K