Læsetid: 2 min.

LÆSERDEBAT

17. april 2002

Idelogisk attentat på folkepension
11. APR. – Folkepensionen skal afskaffes. Det udtaler DSU, VU og KU. De tror ikke, at staten kan få råd til at give folkepension i fremtiden. Denne udmelding bunder ikke i økonomiske overvejelser. Der er tale om en ren ideologisk udmelding. Jeg kunne godt tænke mig om nogen af de høje herrer fra DSU, VU eller KU, ville svare på følgende spørgsmål:
Hvis der ikke er råd til en offentlig opsparing, hvordan kan der så blive råd til en privat opsparing, det er vel det samme beløb, der skal spares op?
Hvad skal man gøre, hvis nogen af pensionsopsparingsfondene går konkurs p.g.a. uheldig spekulation?
Hvad har man tænkt sig at gøre for at forhindre inflation, når de opsparede penge udbetales, uden at der bliver udbudt flere varer og tjenesteydelser?
Hvis ikke gennem skatten, hvordan skal man så skaffe penge til investering i øget sundhedspersonale og andre tjenesteydelser og varer, som ældre efterspørger i særlig grad?

Balder Asmussen
folketingskandidat for SF
Frederik Bajersvej 212, Aalborg

Dylans trommeslager
11. APR. – Godt nok skriver Klaus Lynggaard så højpotent, at man mistænker ham for at sidde på en kogeplade skruet op for fuldt blus, men han kunne som anmelder godt tjekke ud, hvem det er, der spiller til de koncerter, han hører.
Jeg mener, Dylans band består kun af fire mand, det skulle være til at overskue, og det er IKKE David Kemper, der sidder bag trommerne. Det var han holdt op med, da Dylan indledte sin amerikanske sydstatsturne sidst i januar.
Ifølge amerikansk musikpresse fik Kemper en opringning fra ’folkene omkring Dylan’ – hvem de så er – som sagde: »Du skal ikke spille med Dylan mere«. Så lagde de på, og man fik et indtryk af, at Dylan ikke altid er en venlig mand.
Den nye mand bag trommerne var så George Receli, og det er det stadigvæk. Det gør han udmærket, og man må formode han ikke får en opringning lige med det samme.

Morten Sabroe
Larsbjørnsstræde 25, 1454 k.

Succes-rate
13. APR. – Når nok ikke er nok Nu har hans ’vidunderlige soldater’ – med lidt hjælp af for 25 milliarder kroner amerikansk isenkram – igen foranstaltet en af de massakrer på palæstinensere, som Sharon, denne ’Fredens Mand’, er så kendt for.
Denne gang fik han ram på ca. 900 ’terrorister’ i løbet af kun syv dage!

Vagn Søndergård,
Grønningen 9, Kbh. K

Marionetdukker
13 APR: – USA’s marionetdukke Sharon, har revet snorene over og opfører en selvmordsdans, som på sigt vil ramme USA som en boomerang. Til gengæld
lænker Danmarks to dukker Fogh og Stig Møller os endnu tættere til USA bl.a. ved at gå imod sanktioner over for Israel.

Henrik Moberg Jessen
Hvf. Birkevang 76,
Brønshøj

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu