Læsetid: 1 min.

Køb TV 2

Det er på tide, Information køber TV 2 og flytter stationen til Samsø
Debat
24. maj 2002

Presse
Det er ingen hemmelighed for læserne af dette dagblad, at det efterhånden går så dårligt for papiraviser i Danmark, at investorernes tålmodighed meget snart er brugt op. I over 10 år har jeg forgæves ventet på udbytte af min aktie, så det er på tide, at vi bliver realistiske, ser fremad og køber TV 2.
Det er en større mundfuld, end vi kan gabe over alene i baghuset i St. Kongensgade. For at kunne overbyde Politiken, Bonnier og Berlusconi vil jeg på den ekstraordinære generalforsamling om handlen foreslå, at vi går sammen med Kerteminde Avis og Morsø Folkeblad. Hovedsædet for det ny TV 2 skal flyttes fra storbyen Odense, så vi kan få rettet op på det skæve Danmark, der kun er til fordel for kapitalen. Samsøs Hovedstad, Tranebjerg, er en oplagt mulighed. Herfra er der kun få kilometer til havnene i Ballen, Kolby Kaas og Sælvig og lufthavnen i Stavns. Arbejdskraft er der også nok af på Kattegatøen, siden dens største arbejdsplads, Svineslagteriet i Ballen, lukkede for et par år siden.

Balle TV
Et nyt navn til vores fjernsynsavis er et ’must’. TV 2 er ikke spor sexet, og navnet på havnen på østkysten inspirerer til intet mindre end ’Balle TV’. Og Samsø har flere solskinstimer end noget andet sted i riget, så der kommer kulør på både baller og babser. Alene indtægterne for solcremereklamer vil dække den største del af Balle TV’s udgifter, og vi dristige aktionærer kan se frem til et rimeligt udbytte.
Den danske skatteplyndring gør det derefter nødvendigt for mig at flytte fra mit fædreland. Man kan ikke få både i pose og sæk, så min avis skal inden længe sendes til et sjovt sted i London eller Dublin...

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her