Læsetid: 2 min.

LÆSERDEBAT

Debat
4. juli 2002

Usynlige guldkvinder
*Det var befriende, at idrætsforskeren Lone Friis Thing fik taget hul på problemet om den fuldstændigt usynlige kvindeidræt. Jeg mener: Hvem har nogen sinde hørt om Camilla Martin, Anja Andersen eller Mette Jacobsen?

Per Vadmand, Degnebakken 7, Ringsted

Nul pjat
23. JUNI – Svar til Wilhelm Lorenzen Fabricius.
Mit læserbrev handlede om undren over, at mennesker i Danmark kan forlade kristendommen til fordel for en lovreligion som islam. Indirekte lå der nok også en opfordring til at tænke sig godt om, før man foretog et sådant skridt, idet jeg må gå ud fra, at der ligger alvor bag beslutningen.
Jeg fornemmer imidlertid, at Wilhelm Lorenzen Fabricius gør det hele til pjat. Og så er jeg ikke med længere.

Alice Hansen
Mørkhøjvej 2
2700 Brønshøj

Politiske registreringer
30. JUNI – Sammenligningerne mellem de af Dansk Folkepartis Ungdoms nu tilbagetrukne fore-slåede registreringer af journalisters politiske tilhørsforhold og tidligere tiders Aktive Lyttere & Fjernseere er en krænkelse af det politiske geni Erhard Jakobsens ære.
For det første kunne Erhard aldrig finde på at være så dum, at han ville foreslå åbenlyse ulovligheder. For det andet kunne DFU’s kriterier i dag vel indebære, at medlemmer af CD blev registreret som venstreorienterede. For mit eget partis vedkommende (Det Radikale Venstre, red. ) ville selve navnet måske – for første gang siden påskekrisen i 1920 – være blevet registreret og opfattet helt bogstavligt!

Boye Haure
C. F. Richs Vej 103 H
2000 Frederiksberg

Uforståelig Zinkernagel
1. JULI – I læserbrevsspalten den 29. juni gentager Inf. et læserbrev fra Peter Zinkernagel, idet man beklager, at der i samme brev bragt dagen før ved en fejl var faldet en del ord ud.
Jeg mener nu , at man udmærket kunne have sparet sig gentagelsen. Alle Peter Zinkernagels læserbreve er uforståelige – med eller uden udfald af ord. Hans speciale er pedanteri og ordkløveri til glæde for meget få udover ham selv. Er der virkelig ikke nogle indlæg med vitaminer i, som Inf. kunne bringe i stedet?

Børge Olsen
Skoletoften 19, Grundfør
8382 Hinnerup

USA beskytter sine egne
2. JULI – Angående USA’s veto mod Den Internationale Krigsforbryderdomstol – og konsekvenserne for forlængelse af USA soldater bl.a. i Bosnien.
Så er det endelig markeret sort på hvidt af deres egne: Tilliden til de amerikanske soldaters moralske habitus er så lille, at man mener mulighederne for at de ’kommer til’ at begå krigsforbrydelser er så reel, at USA må nedlægge veto mod en international krigsforbryderdomstol!
Med andre ord: Man forudsætter, at egne soldater opfører sig usselt, når de kommer ud?! Kan vi andre lande så lægge navn til, at de bruges i FN eller i NATO?

Mathilda Feldthaus
Helenekildevej 4
3220 Tisvildeleje

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her