Læsetid: 2 min.

LÆSERDEBAT

29. august 2002

Vedvarende korstog mod Tvind
21. AUG. – Kære Information, som jeg holder så meget af. Hver morgen kommer jeg i højt humør, når jeg læser de mange intelligente og saglige tekster, I producerer.
Derfor gør det så meget mere ondt at lægge læsebriller til
Ulrik Dahlins vedvarende korstog mod Tvind.
Hvad skal vi med det?
Jeg er sikker på, at Ulrik Dahlin er en glimrende journalist, ellers ville han ikke være ansat på min yndlingsavis. Men lad ham dog skrive om noget, hvor han ikke er drevet af et stærkt personligt had.
Ekstrabladet og B.T. er kendt for stærke ’vinkler’ på deres stof. Vinkler af had, forargelse og mistænkeliggørelse.
Men, men, men... den slags hører ikke rigtigt hjemme på information. Vi er jo for helvede ikke helt så dumme, os der læser.
Jeg bliver bedrøvet. Faktisk så bedrøvet at kun et intermetzo kan gøre mig glad igen.

Jakob Skov
Viktoriagade 19A, Kbh. V

Fru Jelveds fata morgana
22. AUG. – Har man nu hørt det. Klassedomstolen blev indført af Socialdemokratiet sammen med de Radikale. Det kan da ikke være i de Socialdemokratiske og Radikale vælgeres ånd, at partierne fik hævet retsafgiften i en febrilsk søgen efter indtægter til finansiering af det store overforbrug i hele deres regeringsperiode.
Alene af den grund ønsker jeg det vil vare længe før Socialdemokratiet kommer til magten igen, men hvad de har jo heller ikke nogle troværdige politiker lige for tiden.
Det har Marianne Jelved også opdaget og udtaler, »jeg går måske efter statsministerposten ved næste valg«, men hvem husker ikke Hilmer Baunsgaard og de radikales regeringstid, så mon ikke det er et fata morgana, Fru Jelved har set her i varmen.

Kristian Kock Møller
Jægervænget 28, Vipperød

Nyrups eksport
22. AUG. – Fejlgeneratoren snurrer lystigt videre i St. Kongensgade. I forsidelederen den 22. august behandles Poul Nyrup Rasmussens øvelser med at iscenesætte et fornyet Socialdemokrati.
I den sammenhæng kritiseres Nyrup for udførslen.
Det kan man da ikke kritisere den arme mand for; udførslen har det godt og har i lang tid ikke haft det bedre. Faktisk er Danmark en eksportnation.
Hvad er det så at lederskribenten vil kritisere – det er jo nok udførelsen, som er noget helt andet.
Det er træls at man som læser tvinges til overbærende at patronisere skribenten. (Det -dt mener er nok...), når de præcise ord og vendinger findes i sproget. Afinstallér fejlgeneratoren!

Torsten Reffstrup
Gyndbjerg 23, Bjert

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu