Læsetid: 2 min.

LÆSERDEBAT

Debat
1. november 2002

Tragikomisk
Hvis det ikke var fordi at det ikke er sjovt, så er det da lidt morsomt at en kvindelig ultraliberal aktivist på højrefløjen nu har brug for sin ’betonsocialdemokratiske’ fagforening i en sag om psykisk arbejdsmiljø i partiet Venstres tjeneste. Når virkeligheden slår hul i den ideologiske osteklokke kan ingen vide sig sikker, bare spørg Bent bendtsen

Lasse Glavind

So what?
Det kan koste at opføre sig ordentlig i forhold til det mangerige russiske overgreb mod Tjetjenien! Det må Landbrugsrdets formand m.fl. fra erhvervslivet forstå, måske endda arbejdspladser! Bare kedeligt at mødet i København blev flyttet til Brüssel. Putin er en gemen KGB-chef, der nu har fået fat i Ruslands ror. Og kører samme på samme rute som Bush jr., truslens!

Birk Keller
Wesselsgade 10, Kbh. N

Kære Brian Arthur!
Nu forstår jeg endelig det hele! Sikke en skælm du da er! Nu har du i snart et helt år gået under den lidet attråværdige betegnelse ’kulturafviklingsminister’, og så laver du dette nummer!
At lade folk selv betale for digitaliseringen af fjernsynskanalerne, som de ikke selv har bedt om, er en genistreg. Effekten er jo netop, at de ikke vil købe den boks, der skal til. Det er for dyrt. End ikke i superliberalistlandet Storbritannien hoppede folk med på vognen. I stedet må de finde på noget andet at lave, når de analoge kanaler skal slukkes i 2007.
Og hvad vil så være mere oplagt end at søge ud til museer, biografsale og teatre, eller måske sidde hjemme i familiens skød og hygge sig med et oplæst eventyr af H.C. Andersen eller måske et spil ludo. Kort sagt en masse gode, kulturelle aktiviteter, der vil styrke det danske kulturliv og oven i købet skæppe i de slunkne pengekasser, så staten kan skære yderligere i bidraget. Med lidt dynamisk ø konomi á la Fogh vil det oven i købet kunne lade sig gøre at lade besparelserne fra 2007 og fremefter indgå i skattesænkningskontoen for 2004.
Jeg må indrømme, at jeg er dybt imponeret over dette visonære udspil for at skabe mere ramasjang i den i dansk kulturliv, som Pyrus Nisse vist ville have sagt. Min eneste lille bekymring er at mit dagblad, Information, slet ikke har forstået det geniale i din plan. Men hvad, det er jo bare Information, og lederen af dit parti, Bendt Betjent, har jo selv sagt, at hvad den avis skriver, behøver man slet ikke at forstå.

Søren Skriver Tillisch
Vinkelager 4, Vanløse

Marquard Otzens tegninger er fede!
Jeg fatter ikke Ove Bang Jørgensens bevæggrunde til at rakke ned på Informations grafiske udtryk i almindelighed og Per Marquard Otzens tegninger i særdeleshed (Inf. 17. oktober).
Fri mig for ’grafisk fut i siderne’! Fuck Ove Bang Jørgensens målrettede fornyelsesindsats! Og længe leve Per Marquard Otzens tegnetekniske spændvidde og underfundighed!

Jens Olesen
Måløvgårdsvej, Ballerup

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her