Læsetid: 2 min.

LÆSERDEBAT

18. januar 2003

Med i graven
Nu mangler kun venstrefløjens Godfather, Preben Wilhjelm, at udtale sig, så kan både hans, Jesper Jensens og Bente Hansens ’børn’ – De Autonome, Gadens Parlament og andre fra det polit-kriminelle miljø – gå i gang med at blødgøre David Trads.
Og langsomt kan Annemarie Helger, Ole Thorbæk, Gert P. og med dem hele den antikverede rest-venstrefløj (som altså ikke vil læse om Den Onde Kommunisme) sikre sig de retfærdiges død. Men se til om de ikke vil tage det gamle modstandsblad Information med i graven.

Walther Juul Hansen
Svendborgvej 99, V. Skerninge

En ringere avis?
Jeg er tit og ofte uenig med David Trads. Jeg synes, mange af hans analyser er letkøbte og går mere efter personen end bolden. Og jeg synes, han er meget dårlig til at tage imod kritik, jævnfør hans tendens til at krybe uden om ved at svare på læseres spørgsmål i kronikform fremfor direkte.
Men har det gjort Information til en ringere avis? Til en avis, der i mindre grad end tidligere dækker verdens problemer med en for dansk presse enestående uhildethed? Nej, ikke for mig at se. Informations styrke er netop bredden i holdningerne, der kommer frem. Et godt eksempel var serien om anstændig borgerlighed omkring jul og nytår. Endelig en politisk serie, der ikke handlede om skyld, men om personlige holdninger og valg!
Det er først, når jeg er blevet lullet i søvn ved, at chefredaktøren skriver intetsigende ledere, som det som regel sker på de store morgenaviser, at jeg bliver alvorligt bekymret for Informations ve og vel.
Hellere være uenig end klappe hinanden på ryggen!

Søren Skriver Tillisch
Vinkelager 4, Vanløse

Bankskandalen i Berlin
Torben Weper ruller bankskandalen i Berlin op. En magtfuld og pengegrisk borgerlig borgmester. Storhedsvanvid. Drømmen om et olympisk stadion. Venner i byggebrancen. Aftaler, der træffes i mørke. Penge til vennerne. Hvad er det dog, det minder om? Brixtofte og Farum! Hvis man dividerer de bortødslede penge med indbyggertallet, er jeg ikke helt sikker på, at skandalen i Farum er mindre end Berlinerskandalen. Og begge steder sidder topfigurerne og bedyrer deres uskyld og taler psykopatisk om alt det gode, de har gjort. Det skulle såmænd heller ikke undre mig, hvis slynglerne i Farum i sidste ende slipper lige så lempeligt fra det som deres åndsfrænder i Berlin. Fanden hytter sine.

Pelle Andersen-Harild,
Selsøvej 29, Skibby

Helt ude i hampen
I striden om lukningen af Barsebäck II udtaler Jørn Dohrmann (V), at ’man’ jo kan sammenkoble den lovede lukning i 2003 med, at Danmark til gengæld vil love Norge og Sverige en seriøs lukning af Christiania! Ved MF’eren ikke, at vekslende regeringer siden 1971 forgæves med alle midler har søgt Staden lukket? Hvad tænker hr. Dohrmann dog på med dette ubegavede forslag?

Birk Keller
Wesselsgade 10 , København

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu