Læsetid: 2 min.

LÆSERDEBAT

6. maj 2003

VU’s Friis i en hornlygte
Søren Friis Larsen (Venstres Ungdom) skriver i Information den 2. maj, hvorfor VU er mod Operation Dagsværk. Hans argumentation lyder, citat: »Ja, solidaritet er jo altid lettere, når det er for andres penge!«
Jeg glæder mig til at følge VU’s kamp for fjernelsen af landbrugsstøtten, erhvervstøtteordningerne og andre usmagelige forsøg på at solidarisere sig for bl.a. mine penge.

Ib Jensen
Bakkedraget 28 Søborg

Talentløst tv
Efter det højtflyvende brag af en koncert i Parken fredag var Michael Stuhrs interview med Paul McCartney på TV 2 lørdag aften noget af en maveplasker. Stuhr havde tydeligvis ikke fundet det umagen værd at researche på McCartneys lange karriere, og derfor fik manden ikke lejlighed til at tale om det vigtigste: musikken. I stedet blev interviewet til en gang sjasket petitstof à la Bodil Cath: Hvordan havde Paul det med at blive set som den pæne dreng, og hvad syntes han om, at publikum sang med? Intetsigende og røvkedeligt.
Det kunne have været spændende at høre om, hvordan Paul udvælger numrene til koncerten. Således var hans produktion fra 80’erne stort set fraværende, mens de tidlige år med Wings var rigt repræsenteret. Hvorfor, kunne den kvikke journalist have spurgt, ligesom han kunne have spurgt til, hvordan McCartney vælger at fortolke sine kronjuveler med et band, der består af yngre musikere.
Men Michael Stuhr spiste os af med tomme kalorier. Et lyspunkt var dog de klip, der blev vist fra McCartneys koncerter. Ét nummer fik vi at høre i sin helhed: »Let Me Roll It«, som Stuhr præsenterede som et af McCartneys nye numre. Til oplysning er det fra pladen Band on the Run, en milepæl i McCartneys karriere og vel nok hans bedste plade efter Beatles. Men ny, det er den sgu ikke. Den blev udgivet med Wings i 1973. Talentløst, TV 2!

Jakob Sønderskov Sørensen
Silkeborgvej 210, Åbyhøj

Hvor dybt kan man synke?
Vinspalten i Information har været lidt underlig karakterløs i et stykke tid, befolket af behjertede, dog blege, vikarer; men vi har slået os til tåls med, at redaktøren nok havde orlov for at samle kræfter, styrke leveren eller skrive en bog; men der er alligevel noget der ikke stemmer. Den er da lidt lang, den orlov, er den ikke? Forhåbentlig er der ikke noget galt?
Uroen stiger og til sidst må man ty til infomedias web-service, som vi heldigvis har adgang til, og her kommer det for en dag: Information har dristet sig til at skille sig af med et af sine sikreste kort, en institution, et fyrtårn og en sikker pen, selveste rubrikbestyrer og vinredaktøren Kyed! Hvor dybt kan man synke? Er der ikke en lov imod kulturvandalisme? Holder det aldrig op? Avisen overlever måske; men et eller andet sted er der en grænse, hvor det bliver ligegyldigt!
Stop, verden! Jeg vil af!

Lars Bjarne Nielsen
Søagerparken 79, Greve

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu