Læsetid: 3 min.

LÆSERDEBAT

23. juli 2003

Det demokratiske diktatur
Jeg sidder her på randen til et nervesammenbrud og overvejer, om det er værd at leve med. Alt sammen på grund af regeringen og DF’s udlændingepolitik. Jeg er gift med verdens dejligste kvinde, men ulykkeligvis er hun ikke fra Danmark eller et andet EU-land. Vi har været sammen siden november sidste år, og alt var den rene idyl. Men så kom problemerne med at få opholdstilladelse til min kone og hendes søn, vi fik udleveret et skema i Udlændingestyrelsen, som bestod af en række spørgsmål, som jeg personligt følte meget krænkende. Reglerne om familiesammenføring er jo som bekendt strammet så meget, at vi i dag har verdens strengeste udlændingelov, så den situation, min hustru og jeg befinder os i, er frygtelig. Vi har selvfølgelig den mulighed at flytte til Sverige, men jeg er dansk statsborger, og jeg føler, at jeg overhovedet ingen rettigheder har i det danske samfund. Man vil fra samfundets side gerne have mine skattekroner, men jeg kan ikke få noget til gengæld! Så jeg ser Danmark som det mest demokratiske diktatur i verden, og det er mig en gåde, hvordan de andre lande i EU kan acceptere den danske regering, når man ikke kunne acceptere den østrigske regering! Men som sagt føler min familie og jeg, at vi ikke længere er ønskede i Danmark.
Min hustru befinder sig nu i sit hjemland og er dybt ulykkelig. Jeg må sende hende penge for at leve, hun forlod et godt job og troede, hun skulle leve sammen med mig resten af livet! Hvis jeg ikke ville sende min hustru penge, er alternativet, at min hustru må leve som prostitueret. Var det det, regeringen ønskede, da de lavede denne menneskefjendske lov? Jeg føler, at jeg er den skyldige i dette spil, men indirekte er det alle de folketingsmedlemmer og regeringen, som bærer skylden for dette. Desuden føler jeg også, at mine landsmænd, der sørgede for, at vi har denne regering, vi nu har, bærer en stor del af skylden... Men er regeringen og DF egentlig klar over, hvad det er for en lov, de har lavet? Er de egentlig klar over, hvor mange ulykkelige menneskeskæbner, de har på samvittigheden? Jeg håber, at I alle sover godt om natten!!!
Jeg skal derfor opfordre alle, der er i samme situation som mig til at skrive til mig, så vi en gang for alle kan få gjort op med det umenneskelige livssyn, som den nuværende regering har.

Stig Andersen
Bynkehaven 22
Taastrup

Lav en børneside
Jeg har to børn på henholdsvis 10 og 12 år, som meget gerne vil læse avis. Men Information er med enkelte undtagelser for vanskelig for dem. Ville det ikke være en oplagt idé for Information – f.eks. i fredagstillægget eller lørdag-søndagsavisen – at lave en ’børneside’ og dermed bidrage til opdragelsen af nye generationer af kritiske, samfundsbevidste avislæsere?

Steen Obel
Risgårdvej 8
Nibe

Brok fra Venstres brakmark
Der er tilsyneladende stadig enkelte venstrefolk, der ikke er enige med Anders Fogh i, at klassekampen er slut. Viceformand for Dansk Landbrug, Gert Karskov mener således, at de rige skal have endnu flere skattelettelser. Pengene skal komme fra overførselsindkomster som dagpenge og kontanthjælp. Og jeg som gik og troede, at dansk landbrug var en af nationens største
bistandsmodtagere. Bortset fra det, er jeg enig med Dansk Landbrug, Dansk Industri m.fl. i, at klassekampen ikke er helt slut endnu.

Ib Jensen

Bliv opdateret med nyt om disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu