Læsetid: 2 min.

LÆSERDEBAT

Debat
4. august 2003

Næppe nyskabende
Informations dækning af tidens rockscene er efter min mening noget mangelfuld. Især når det kommer til koncertanmeldelserne har jeg svært ved at forstå jeres prioriteringer.
Det virker som om koncerter kun bliver anmeldt hvis de spilles af folk over 50, hvilket sådan set også er fint nok, både Lou Reed, Neil Young og The Pretenders er store navne og interessant læsestof, men særligt nyskabende kan man vel ikke kalde dem? Hvad med folk som White Stripes, Placebo, Moloko eller David Gray, bare for at nævne et par stykker. Grupper der alle har det tilfældes at de opstod i de yngre læseres levetid og at deres koncerter såvel som deres udgivelser og indflydelse på dagens musikscene sjældent nævnes som mere end fodnoter på kultursiderne.

Martin Enevig Clausen
Kertinge Bygade 11
Kertinge

Befamlingsbagatel
Lisbeth Sjøstrøm og Lone Bendixen bruger en kronik til at fortælle, at de er blevet gramset på bagdelen og deres forsøg på at involvere ordensmagten i opklaringen af forbrydelsen. De forsøger også at trække paralleller til voldtægt og andre overgreb mod kvinder.
Se nu sker der jo store overgreb mod kvinder i disse år. Antallet af drab på nyfødte pigebørn i visse lande er så stort, at det får bin Laden til at ligne en hyggeonkel, man roligt kan ansætte som pædagogmedhjælper i den lokale børnehave. I en del lande, også i Europa har ’hærværk’ betydet andet end graffiti, nemlig massevoldtægt af kvinder i erobrede byer og derefter drab. I mange lande får piger langt mindre uddannelse end drenge, i nogle tilfælde slet ingen og omskæring af småpiger er da heller ikke et ukendt fænomen.
Her i landet begås der årligt så mange tilfælde af vold i hjemmet og voldtægt, at det nærmest har karakter af en folkeforlystelse. Der findes også en hel del tilfælde af reel sexchikane hvor en chef udnytter ansatte kvinders frygt for fyring til at tage sig friheder, herunder gramsning.
I lyset af disse meget alvorlige krænkelser synes den nævnte bagdelsbefamling at være en bagatel, som det ikke er rimeligt at belemre offentligheden og ordensmagten med. Snak dog med de andre kvinder eller for den sags skyld mænd på kollegiet om det. Det vil næppe forhøje den tåbelige don Johansens scorechancer.

Peter Lawrence Brooker
Viceborgmester
Gladsaxe (SF)

Efterlysning
Det fremgår af Anders Holms informative kronik »Den sidste bastion« den 30. juli, at datatilsynet har lukket en NGO-hjemmeside, der indeholdt en vejledning for miljørigtige indkøb.
Det er gået min næse forbi, så jeg efterlyser oplysninger, der kan føre mig til disse nyttige informationer.

Runa Damsager
Rødtjørnevej 26
Vanløse

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her