Læsetid: 7 min.

Læserbreve

Læserbreve bragt i dagens Information
21. februar 2007

Går den, så går den
Den entreprenør, der troede en venstre-politiker bad om bestikkelse, vidste måske ikke, at 'noget for noget' blot er partiets slogan. Et genialt slogan - går den, så går den (partiets næste slogan ?) - når det går galt, er politikeren blot blevet misforstået.

Gorm Petersen
Hornslet

Et sjældent repræsenteret synspunkt

Efter at have læst Mathilde Møldrup Schneiders tekst om Knud Romers bog i Information 20. februar, må jeg konstatere, at det er dejligt at dele synspunkt med nogen, især når der er langt imellem lejlighed dertil. Jeg er student fra Nykøbing Katedralskole 1950 og kommer stadig på Falster, uden at have boet der permanent siden. Jeg købte straks ved udgivelsen Knud Romers Bog, læste den og undrede mig over dens beskrivelser af antitysk mobning, der skulle være foregået i 1960'rne. Det var også underligt med den titel og den håndgranat fra Højbroen. Jeg dannede mig en opfattelse af bogens fremkomst som en protest mod det Dansk Folkeparti-dominerede snæversyn og mig modbydelige holdning til flygtninge og indvandrere.

Jeg prøvede at diskutere denne synsvinkel på bogen med Falstervenner, jeg havde lånt bogen til, de var ikke enige og sendte mig udklip af Folketidendes mange læserbreve.

Jeg glæder mig over debattens drejning med Mathilde Møldrup Schneiders synspunkt i Information

Ruth Philip
Charlottenlund

Balladen om Chalottenborg

Balladen om Chalottenborg er i dette dagblad blevet fremstillet goldt som en modstilling mellem to abstrakte standpunkter. Kunstnersammenslutninger på den ene side, bestyrelse og direktion på den anden. Men så længe artiklerne blot gengiver parternes mudderkasten, når vi ikke frem til det væsentlige: Hvad skal der ske med huset Charlottenborg?