Læserbrev

Moskeer, angst og tørklæder

Debat
9. januar 2008

Først og fremmest tillykke til regeringen for at have fundet en anstændig og principfast person til assimilationsministerposten; de første udmeldinger fra Birthe Rønn Hornbech kunne tyde på, at ministeriet langsomt kan flytte sig tilbage til sit oprindelige formål; integration. Det er hårdt tiltrængt, skulle man forvilde sig til at læse fru Lone Nørgaards kommentar til ministeren 5.-6. januar.

Med en arbejdsløshed på tre procent står vi i erhvervslivet over for massive problemer med at finde arbejdskraft. Med et af verdens hårdeste skattetryk; et klima, der, trods opvarmning, alene egner sig til beboelse en fjerdedel af året; et sprog, der ikke kan tales; og et lønniveau, der svarer til Tjekkiets, skal vi ikke forvente at blive magnet for højtuddannede fra vesten. Vi har desperat brug for højtuddannede; algeriere, indere, irakere, iranere, kinesere, koreanere, marokkanere, nigerianere, ja fra alle de dele af verden, hvor vilkårene gør, at højtuddannede kunne finde på at komme til vores land med indsigt og udsyn.

Nu findes der over en milliard muslimer i verden, så udsigten til at de kloge hoveder, vi ønsker at tiltrække, har den observans er rimelig stor. Men ser man på Danmark som en virksomhed, vil det imidlertid knibe væsentligt med evnen til at fastholde den kvalificerede arbejdskraft. Men hvorfor er det kommet dertil?

En af grundene kan være, at det danske syn på indvandrere og ikke mindst muslimer præges af knudrede, indestængte og angstneurotiske fætre, forfremmede hjemmehjælpere og pseudo-akademikere, som nu Lone Nørgaard. I Danmark er det desværre ikke forbeholdt en lille bande hjemstavns-romantikere at vælte sig i selvgodhedens og fremmedfrygtens kortvarige varme eller identitets-skabene 'sammenhængskraft'; tendensen har gennem tredive år bredt sig til hele det politiske spektrum, til medierne, til meningsdannere!

Fru Nørgaards retoriske spørgsmål: hvilken psykologisk mekanisme, der gør, at vi - tørklæde-forsvarere - ikke kan se skriften på væggen, indeholder svaret i sig selv. Fru Nørgaards sammenstilling af islam og muslimer med 'skriften på væggen', 'ukontrolleret indvandring', 'voldtægter og skoleafbrændinger', 'demokrati under pres', 'selvcensur og trusler', 'ekstremisme', 'en trussel for alle', 'ikke-integrationsvenlige' og 'Europas undergang' udgør netop det udtryk for en angst-neurose, der i før-krigens Tyskland kunne udvikle sig til en angstdrevet masse-psykose, hvor majoriteten af etniske tyskere accepterede udryddelsen af alle jøder, en minoritet.

Selvfølgelig skal én af de, af vores forældede grundlov, få beskyttede menneskerettigheder - religionsfriheden - også gælde muslimer med både tørklæder og moskéer; og selvfølgelig skal Danmark vise global rummelighed og værdsætte også religiøs forskellighed. Fru Nørgaard's neuroser burde holdes til briksen, så andre ikke forledes til at lade frygten styre deres liv. Vi har mod og overskud til at lade visionerne styre; til at tage dialogen med alle; fra muslimer til ekstremistiske nationalister.

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

forfremmede hjemmehjælpere

heheheheheheeh

Ja, det er en skandale, at en hjemmehjælper kan lede et parti og sidde i Folketinget! Når man nu er "advokat" og "virksomhedsejer" er det vildt irriterende, at sådan nogen som Pia K. er valgbare. Satans folkestyre, pøbelvælde!

Sune Skadegård Thorsen for President!

Det skandaløse ved Pia Kjærsgaard er ikke hendes profession, men hendes politik - skulle vi ikke lige holde fast ved det?

Skulle vi ikke lige holde fast ved, at det vist var i en ganske kort periode for lang tid siden, at Pia Kjærsgaard erhvervede sig retten til at fremstå som en kvinde af folket.
Ellers har Sune Skadegård Thorsen da helt ret. Og i debatter begynder gode konservative og liberale udlandsdanskere bekymret at spørge til, hvad det egentlig er, der sker i det gamle land.

"Forfremmet hjemmehjælper"

Jeg kunne aldrig drømme om at stemme på DF - men denne ene sætning viser, hvad der er galt med nogle af Pias kritikere.....

Sådan en forbandet gang åndshovmod. Her er ordet storbytosse vist på sin plads.

Med den logik Sune lægger for dagen, burde cigarmager Stauning og litograf Hans Hedtoft aldrig være blevet statsministre, trafikassistent Aksel Larsen kalde sig MFer - eller lærlingene fra BOPA have deltaget i modstandskampen.

Men hvad - tingene går jo også meget, meget bedre med Sunes kolleger som Poul Schlüter ved roret.

Og i øvrigt - jeg er mine forældres hjemmehjælper dybt taknemmelig. Hvor mange af os vil sige det om vores forældres advokat???

Hr. Thorsen har misforstået noget,- danskerne er ikke imod højtkvalificerede udlændinge.

Dem har vi altid brug for, men analfabeter og arbejdssky fremmede bør vi altid undgå kommer ind i landet.

Det kræver en udvælgelse, som vi ikke hidtil har haft.

Det har skabt uoverstigelige problemer, på alle måder!

Så lad os forsætte den hidtidige fremmedpolitik,- en anden politik vil være katastrofal!

Når Aage Øhle påstår at den hidtidige fremmedpolitik tiltrækker højtkvalificerede udlændinge og filtrerer analfabeter og arbejdssky fra, så er det jo decideret virkelighedsfjernt og uvidende.

Faktum er jo at eksempelvis tilhørsforholdsreglen, 28-årsreglen og 24-årsreglen har den stik modsatte effekt. Der er utallige eksempler på at veluddannede, resourcestærke mennesker er tvunget til eller blot vælger at flytte fra Danmark.

Min egen søster er forsker og er pt. gået i eksil i Sverige da hun er blevet gift med en udlænding som iøvrigt er kok, hvilket altså er lidt af en mangelvare i København, hvor min søster boede indtil hun måtte flygte. Han taler desuden glimrende tysk og engelsk og er allerede blevet ganske god til svensk. De har nu begge jobs i Sverige.

En af mine venner tog til USA i et par år og blev gift med en amerikaner. De er iøvrigt begge forskere, og han havde fået bevilliget et par millioner euro til et forskningsprojekt i Danmark. Det var han imidlertid nødt til at droppe da han ikke kunne få sin kone med til Danmark. De underviser nu begge på Harvard.

Jeg selv har blot taget konsekvensen af at den danske fremmedfjendske mentalitet og politik giver mig kvalme er derfor flyttet fra Danmark. Jeg er system udvikler og medejer af en IT-virksomhed og jeg kan heldigvis passe mit arbejde fra hvorsomhelst der er adgang til internettet. Jeg taler også flydende engelsk og spansk samt nogen tysk og fransk, og ville heller ikke have de store problemer med at finde et job i udlandet (hvilket jeg hidtil ikke har haft brug for).

Pointen er at veluddannede, resourcestærke mennesker med lidt penge på bankbogen ikke har svært ved at klare sig i udlandet. Vi vælger sgu' bare et andet land at etablere os i når der bliver for meget pis med Danmark. Det gælder både udlændinge og danskere der gifter sig med udlændinge.

Derimod er det netop de resourcesvage, uuddannede som ikke har andre muligheder end at blive i eller tage til Danmark. Eksempelvis fordi de er afhængige af bistandshjælp eller dagpenge.

Så stop dog den hidtidige fremmedpolitik. Det er skam den der er katastrofal. Både rent menneskeligt og okønomisk...

Skadegård - et velvagt navn til en person, der ønsker, at det skal gå demokratiet og Danmark ilde.
Her fik du igen af samme mønt som dine egne indholdsløse og fakta-tomme infantiliteter.

Hvor er dit belæg for, at integrationen af muslimer i Europa kan forløbe vellykket?

I stedet for oppustet "jeg er bedre end dig"-nedladenhed, så kom med fakta.
Det gør Lone Nørgaard nemlig.

Vis, at islam og demokrati kan leve side om side, også hvor der er en overvægt af muslimer.
Bare et eneste eksempel.

Du har tilsyneladende ikke sat dig en skid ind i det, der foregår, udover hvad der berører din egen lille verden.
Eller også er du ligeglad, bare du kan tjene kassen?

Undskyld mig - men er Sune Skadegård Thorsens tillægsord om muslimmodstanderne værre end disses om de danskere, der forsøger at se på indvandrene med mere liberale øjne.
Hvor mange gange er udtryk som landsforædere, naive, hallalhippier osv ikke været anvendt. - Skal alle ikke undlade bruge nedladende tillægsord om hinanden.

Derudover mener Aage Øhle ikke ,at Danmark skal tage sin del af de traumatiske flygtninge samt behandle de fremmede, der kommer til landet så de ikke bliver yderligere traumatiske. Det er jo disse ulykkelige mennesker der ikke kan indpasses på det danske arbejdsmarkede. Nu hvor ledigheden helsigvis er faldet og arbejdsgiverne mere af nød er begyndt at åbne deres arbejdspladser for indvandrene og deres børn.

E.Boalth: "Tag lige en dyb indånding, Hr. Skadegård."

Hvorfor skulle han dog det? Hans retorik er vel ikke mere bombastisk end den man dagligt skal høre på fra de selvsamme fremmedfjendske tågehorn han kritiserer.

Dog er "hjemmehjælpere" da ganske vist både irrelevant og upassende...

Endnu en gang får vi bekræftet, at når en anti-fremmedhader bare tilnærmelsesvis benytter en sprogbrug, der kunne minde om Krarup & co, reagerer højrefløjen som det, der engang blev kaldt "skallesmækkende mimoser."

Ærligt talt, højrefolk: I har i årevis skreget op om, at de "politisk korrekte" lagde låg på debatten og forhindrede "almindelige, bramfri danskere" i at sige deres ærlige mening.

Nu har i fået det, som I vil have det. Lev med det!

Skadegård taler om hjemmehjælpere og pseudo-akademikere (er Nørgaard en bedrager? ) der vælter sig i selvgodhed, men som virksomhedsejer skulle han feje for egen dør. Hvorfor kører højt uddannede indvandrere taxa, står i grønthandel eller forsumper i arbedsløshed i DK? Er det ikke netop fordi virksomhedsejere som ham ikke vil give dem en chance pga deres fremmedklingende navne? Eller mørke hår eller hvad ved jeg. Det er jo ikke ligefrem erhvervslivet der er gået foran i integrationsarbejdet. Den eneste grund til at nogle af dem nu begynder at råbe op som om de var samfundreformerende humanister, der er åh så bekymrede for samfundets og ikke mindst indvandrenes ve og vel, er at de mangler "kvalificeret" arbejdskraft, de er ikke tilfredse med dem de har til rådighed i DK hvoriblandt der er mange indvandrere. De er ikke "kvalificerede" selvom en del af dem er højt uddannede og det sidste de kunne drømme om var at give dem en chance ved at oplære dem og dermed bidrage til integration og samfundsopbygning. Næh, de vil have et menneskehav at vælge og vrage i uden selv at yde noget. De vil have frihed til at vrage alle dem som ikke er "kvalificerede" og det kan vi jo se idag inkluderer mange højt uddannede både indfødte danskere og indvandrede danskere.

Pudsig diskussion. Afgrænser vi reaktionsmønstrene til danskerne alene har vi:

(a) Intolerance i første led mod visse muslimers adfærd, der kan relateres til islams religiøse og ideologiske indhold med uheldig afsmitning på en større minoritets subkultur.

(b) Intolerance i andet led som reaktion mod intolerance første led

Intolerance i andet led (b) søges retfærdiggjort ved, at hvis Intolerance i første led (a) er bombastisk, så må intolerance i andet led også gerne være lige så bombastisk. Dvs. "Øje for øje - tand for tand"

Men en logikbrist opstår reelt, når det man derved kritiserer andre for, må man gerne selv være. En løsning på denne logikbrist synes aldeles umulig og betyder uendelig diskuteren frem og tilbage.

"Vi har mod og overskud til at lade visionerne styre; til at tage dialogen med alle; fra muslimer til ekstremistiske nationalister."

Sådan afslutter advokat Skadegaard, Bestyrelsesformand i Fredsfonden.
Forinden har den dialogorienterede formand bl.a. skrevet:

"Fru Nørgaard's neuroser burde holdes til briksen, så andre ikke forledes til at lade frygten styre deres liv."

Når tonen, der styrer debatten, ligger på dette niveau er der vist ikke megen mulighed for dialog. I Fredsfondens formands fremstrakte hånd er der tilsyneladende en lige venstre i baghånden.
Dialogen mangler vist et fredsommeligt udgangspunkt, når Skadegaard er ligeså grov , som han mener Lone Nørgaard er. Og så kan denne uendelige mudderkastning fortsætte.

Jens Peter

Yup. Og så vil jeg lige tilføje, at jeg ikke ved, hvor Pia K. tørrede sine patienter, mens hun var hjemmehjælper - men jeg ved, hvor Sune Skadegaard kan tørre mig.

Fin artikel. Ganske velskrevet.

...pseudo-akademikere!! (den har jeg aldrig hørt før, den manglede ellers lige).

Ja, grådigheden kender ingen grænser.

Hr. Skadegård er villig til hvad som helst bare han kan få flere arbejdere at udbytte og rage mere til sig. Det er sjovt så utroligt tolerante, de bliver i dansk erhvervsliv, når de mangler arbejdskraft. Intet må stå i vejen foir profitten.

Ytringsfrihed? Bare den ikke fornærmer nogen.

Balkanisering af vores samfund? Hvad gør det. Det er jo kommende generationers problem.

Charmerende. Hele samarbejdspolitikken under besættelsen byggede på opportunister som Hr. Skadegård

Skadegård gør sin virksomhed og Fredsfonden mere skade end gavn med de hovski-snovski holdninger han lægger for dagen.

Jeg er uenig med Pia Kjærsgård i hendes frygt-politik, men dum er konen ikke, og hjemmehjælper er absolut et ærværdigt erhverv.

Landet skriger på hjemmehjælpere, dvs. sosu-assistenter og der gøres ihærdige forsøg på at få indvandrere interesseret i og uddannet til at tage de ledige pladser rundt omkring i kommunerne. Skadegårds nedrakning af faget skal nok virke til at fremme denne proces, bravo! til ham i tolerancens og integrationens navn. Godt gået af en der kalder sig bestyrelsesformand for en fredsfond og klandrer andre for at hindre integration af indvandrere med hadtale. Ingen tvivl om at han har ret i at højrefløjen kommer med hadske udfald mod indvandrere, men det har intet at gøre med hjemmehjælpere og akademikere. Og som sagt har erhvervslivet ikke just udmærket sig ved at hjælpe indvandrere med arbejde.

Advokat Sune kan både trække et akademikerkort og nazikort mod Lone Nørgaard (LN). Men det overlever LN nok.
Der hvor Sune udstiller sig selv, som en lalleglad ignorant, er med sin manglende evne til at kunne forhold sig til og forstå LN's mission, ikke nødvendigvis at være enig heri.
Vi kan jo trække hagekorset frem igen for at illustrere hvad der er i spil, - hvis dette kors blandt storbytosser pludselig blev trendy at bære sammen med Prada uniformen, har vi skabt det billede, som LN opponerer i mod, når det gælder tørklædet. Hvor svært kan det være at se Sune!
Hvis man samtidig sagde, at man viste sin integritet og selvstædighed ved bevidst at vælge at gå med hagekors, bliver Sune’s argumentationen endnu mere barok. Dette ville åbenbart både være legitimt og påskønnelses værdigt, hvis vi skal følge både Sune’s tankegang:.”alt det jeg ikke er, er bare så spæææænende,

PS den der sædvanlige snak om angst og neuroser som personer som LN skulle være udstyret med, er noget retorisk vrøvl - Den eneste der i denne ”petit” debat risikerer noget, er da LN og ikke Sune - nosserne er åbenbart placeret det fysiologisk forkerte sted.

Et indlæg, der i den grad stinker af skældsord, som Sunes gør, fortjener ikke at blive taget alvorligt. Det er forurenende virksomhed, som burde stoppes af Miljøtilsynet.

Indimellem styrer han sig dog, men så skriver han til gengæld noget tvivlsomt sludder:

selvfølgelig skal Danmark ... værdsætte også religiøs forskellighed

Hvorfor i alverden skal Danmark det? Hvorfor skal vi værdsætte Islams antikverede og undertrykkende kvindesyn? Aldrig i livet. Det skal "Danmark" tage kraftig afstand fra og i enhver henseende modarbejde.

Alle livsanskuelser og ideologier er altså ikke lige gode.

Værdsætter du selv Islam?

Peter Holst skrev:

"Vi kan jo trække hagekorset frem igen for at illustrere hvad der er i spil, - hvis dette kors blandt storbytosser pludselig blev trendy at bære sammen med Prada uniformen, har vi skabt det billede, som LN opponerer i mod, når det gælder tørklædet. Hvor svært kan det være at se!"

Uha det er endog MEGET svært at se, Peter. Du må lide af meget stærke vrangforestillinger, når du kan se det. Hører du også stemmer?

At mene at tørklæder og hagekors overhovedet har det fjerneste sammenligningsgrundlag er rablende vanvittigt. Og en hån imod historien.

Sådanne argumenatation om tørklæder!

vest dræber i de muslimiske land kun fordi de tror på en Gud og kun fordi kvinderne bærer tørklæder. sikkert demokratie
syndt for muslimer, de for een gang fred. De er efterfulgt og de undertrykkes i hele verden. Hvad sket med Muslimer. kan i ikke forsvar jer?

Hvor patetisk et indlæg, der vel endda overgår Skadegårds bedre halvdels tåbelige kronik for nyligt i politiken.

"Vi har desperat brug for højtuddannede; algeriere, indere, irakere, iranere, kinesere, koreanere, marokkanere, nigerianere, ja fra alle de dele af verden"

1) DK modtager i disse år flere indvandrere end nogen sinde før, så det er der jo sådan set rimeligt styr på. Desuden er der jo masser af folk udenfor arbejdsmarkedet.
2) Sjovt som den ellers så hellige Skadegård ikke omtaler det moralske aspekt i at hente højtuddannede fra 3.verdenslande.
3) Skadegaard, læs dog velfærdskommisionens konklusioner om DK's såkaldte behov for import af arbejdskraft. Du slynger jo om dig med letkøbte påstande...

"Men ser man på Danmark som en virksomhed, vil det imidlertid knibe væsentligt med evnen til at fastholde den kvalificerede arbejdskraft. Men hvorfor er det kommet dertil? "
1) Det er jo løgn. Til trods for vores uhørt høje skattetryk er der ikke nogen signifiakant "hjerneflugt" fra DK.
2) Og din antydning af at særligt muslimer afholder sig fra at komme til DK er jo til grin, i og med at det jo netop er den store tilstrømning der har medført stramninger i udlændingepolitiken. Folk fra de lande du snakker om, står jo i kø for at komme hertil.
3) Nu er der desuden masser af andre steder vi i givet fald kan importere arbejdskraft fra, f.eks. Latinamerika, Kina, Indien og det øvrige Europa, og de muslimske lande har forøvrigt aldrig imponeret nogen hvad angår særligt veluddannet arbejdskraft.

Men dine ahistoriske og fejlagtige påstande om det danske samfunds enorme behov for import af muslimsk arbejdskraft, deler du jo desværre med store grupper af professionelle meningsdannere, der deler dit racistiske grundsynspunkt om at disse er i besiddelse af nogle særlige iboende egenskaber som DK ikke kan være foruden og som vi ikke kan tilegne os på anden vis end indvandring.
Du er jo så uhørt pinlig i din evige jagt på at afskaffe nationalstaterne og afviklingen af dansk og europæisk kultur, som du opfatter som et særligt fint progressivt mål.

Lidt beretninger fra nogle kvinders hverdag i Danmark anno 2008:

Den 2. januar 2008 i Dronningens København på vej hjem i S-toget, oplevede jeg hvor langt den danske kultur er banket retur mod de mørke århundreder.
En ung dansk kvinde talte i mobil med sin veninde om dagens arbejde og om et emne, som gik hende på og voldte store problemer for hende på arbejdspladsen. Hun udtrykte hvor fysisk og psykisk træt hun var efter dagen. Hun så også træt ud. Hvem ville ikke være det efter en anstrengende dag i ”opvaskeren”. Jeg fik respekt for hende.

Og så kom sætningen til veninden i den anden mobil: ”Ja du, jeg er også så træt af M……, han vil ikke hjælpe til, så det kører ordentligt i opvaskeren…han siger til mig, det er fordi han er muslim, så må han ikke tage imod ordrer fra en pige….jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved det…”

Den unge kvindes stemme lød uendeligt udmattet og hendes ansigtstræk afspejlede dagens besværligheder….og jeg var lige ved at sige til hende.” Find dig et andet job, for sådan en mand skal du slet ikke spilde din kostbare tid, at arbejde sammen med!”.
Desværre er jeg ”dårligt” opdraget på den gammeldags måde: man lytter ikke til folks samtaler …ligesom man heller ikke læser deres breve og aviser over skulderen …så jeg fik ikke sagt min mening til den unge kvinde.

Jeg tænker på, hvordan kan det komme så vidt, at en ung kvinde på det danske arbejdsmarked anno 2008 kan komme i en situation, at hun ikke ved, hvordan hun takler ekstrem religiøs adfærd på sin arbejdsplads? Men så har jeg også tænkt på nogle af dagligdagens andre oplevelser, hvor man som kvinde oplever de nye kulturer i Danmark.

Er der imamer eller andre religiøse islam troende, som læser dette, så spred venligst det glade budskab blandt jeres mandlige tilhængere, at i Danmark er kvinder jeres ligemænd …. på arbejdspladsen, i hjemmet og i offentligheden. Og til mænd på arbejdspladserne: Støt jeres kvindelige kolleger, når I oplever de har problemer med mandlige kollegers religiøse dogmer og regler.
Og til arbejdsgiverne: Wake Up!

Og til de unge kvinder, der bliver moppet med religiøse regler for korrekt opførsel: Giv igen… Sig fra….Gå til jeres arbejdsgiver, til jeres klasselærer, til jeres borgmester, til Dannerhuset, til jeres lokale politi, til jeres præst. Og hjælper de jer ikke….så gå til Ekstra Bladet.
Bare sig det til nogen…find jer ikke i at blive behandlet anderledes af muslimske mænd, fordi I er kvinder. (Eller af muslimske kvinder, fordi I er mænd). Find jer andre jobs og gå langt udenom kulturelt dovne mænd (og kvinder), der mener de befinder sig på et hierarkisk niveau over jer. Folk, der ikke gider samarbejdet, passer vanskeligt ind på en almindelig dansk arbejdsplads.

Og til vores dygtige lokale tørklædebeklædte kassedame: Find dig ikke i, at den ny elev i butikken kalder dig en ”fucking luder”, når du siger til ham, at han ikke må sidde på kanten af frysedisken med sin snavsede bukserøv dybt nede i frikadellerne. Det kan godt være han må sidde med sin røv i frikadellerne i Makedonien, når han er hjemme på ferie hos moster og onkel… men jeg vil ikke købe varerne i jeres butik og jeg vil ikke som kunde i butikken overvære hans nedsættende tale og opførsel overfor dig.

Og til 2. G banden, der kommer fra andre dele af byen, for at chikanere og drille vores lokale prostituerede kvinder og homoseksuelle mænd, vores lokale børnehave, vores blinde og gamle mennesker og øver skræmmende og voldeligt hærværk her i området: Bed den lokale imam om at udvide jeres ordforråd. Indtil videre har vi herude kun hørt 5 gloser fra jer: Fuck! Fuck Jer! Fucking Luder! Fucking Hund! og Fucking Svin!….? Og det er ligesom forstået for længst. Der skal flere boller på den suppe.
.....Og for resten: I tager ganske fejl, når I tror vi er bange for jer, jeres hvinende dæk og højlydte, truende adfærd. Tag endelig ikke fejl. Vi kan også godt lære at sige ”fucking”, så vi kan tale sammen; men det mest almindelige sprog her i området har utallige mange flere gloser. Hvad med fx ordet: tøsedrenge? Siger den glose jer noget?

Det er for pokker meningen, vi skal leve side om side, så vi må alle gøre en anstrengelse for at forstå hinanden: kvinde, homo, 2.G’er, gammel, blind osv…det er ikke kun den ene vej, hvor tolerance er et must. Men den primitive og gammeldags kvinde-nedkulende, hengemmende og tilhyllende ”jeg-er-mere-end-dig-fucking-luder”agtige vej er totalt ulidelig. Udvid venligst jeres danske ordforråd ….også religiøst talt!

Til de unge piger, som hænger ud med nogle af tøsedrengene: Hvorfor smider I jeres hovedtørklæder sommetider? Det er specielt, når I går om bag de store mandskabscontainere med en af tøsedrengene. Føler I jer så mere som danske? Eller mindre religiøse? Det kunne jeg godt tænke mig at vide.

Og ja, for resten kære fru nabo: Hvornår holder du op med at banke bedetæpper ude i vores opgang? Hvorfor bruger du ikke en støvsuger? Fru Pedersen nede på første har støv allergi. Du ved det jo godt. Hvorfor bliver du ved? Og hvorfor taler du ikke dansk efter 20 år i Danmark? Og hvorfor skal hele din families skoskab altid flyde udenfor døren? Kan de ikke stå samlet på en reol? Når I har gæster står der sommetider 12 – 14 par….og sommetider lugter der i hele opgangen af både hundelorte og kattepis fra sålerne. Og hvorfor rydder I aldrig op efter jer, når I griller på vores fælles grillplads? Der er opsat indtil flere affaldskurve.

Og hvorfor bliver din bedstemor ved at tørre madvarer ude i solen på lagner eller på tørreloftet. Den slags tiltrækker i læssevis af smådyr og småkravl. Og hvorfor løber din søsters 2-3-4 årige børn rundt på gaden uden underbukser? Jeg har set hvordan de gør både småt og stort og så finder sig noget tilfældigt papir at tørre sig med bagefter. Er det fordi hun ikke får blepenge af sin mand? Jeg spørger fordi jeg kender en ung 2.g kvinde, hvis mand på kontanthjælp + sort job i en kiosk ikke vil give hende penge til bleer. Han tager alle familiens penge….også hendes fra egen privat konto. De bruges mest til hans fornøjelse….tøj, solbriller, byture med vennerne. Han siger, han er manden og derfor bestemmer over pengene. Hvilken logik!

Og til københavnske taxachauffører: ” Forhold jer ganske rolige, når en dansk kvinde sætter sig ind på forsædet i jeres biler og ”beordrer” jer at køre ad en bestemt rute. Lad være at kalde hende en ”fucking luder”. Og det er for resten ingen selvfølge, at en kvinde vil inviteres ud eller gider høre på lumre opmærksomheder, når hun kører med taxa. Og for resten glem alt om at skælde hende ud, når I mener turen blev for kort.

Og til københavnske mandlige buschauffører: Please tal enten rent dansk eller drop det danske sprog og tal engelsk i stedet…. og please: Sluk for jeres højlydte private musik under bussens kørsel. Det er ganske ulideligt at lytte til Bollywoods sidste hit fra højttalerne, når man har Sibelius i øregangene. Skaf jer en ipod…og overhold venligst hastighedsreglen.

Og til dovne dansk kulturelle mænd: Gør som den unge dansk kulturelle mand, der vil have børn; men ikke gider passe hverken dem eller et fælles hjem. Han overvejer at konvertere og finde sig en religiøs muslimsk kvinde…. fordi, som han betroede mig: ..”hun er opdraget til at passe og adlyde sin mand ”…..!? Han smilede saligt ved tanken….!
Ja, man tror det er løgn; men nogle dansk kulturelle mænd tænder faktisk ganske gevaldigt på de tilhyllede, tjenende og mandsunderdanige kvinder.

Ligheden har det trangt og der er stadig meget at gøre for at skabe respektfulde levevilkår for kvinder, der indvæves i religionernes regelsæt …og desværre mere og mere i Danmark.

Kære kvinder: Kick some ass og giv igen! Find jer ikke I det!

Og til arbejdsgiverne: Hvornår begynder I at interessere jer for kulturen på jeres arbejdspladser….altså den helt nede ved jeres virksomheders fundament, dér, hvor der helst skal holdes sammen på det hele.
Og hvornår begynder I mandlige arbejdsgivere, at ansatte den kvalificerede arbejdskraft på +40og+50?……..også de kvindelige akademikere og forskere?

Når de er dummere end jer?

PS.
"Kvinde er ikke noget man er, det er noget man bliver"

Sådan skrev forfatteren Simone de Beauvoir i skriftet: "Det Andet Køn" i 1949.
Hun beskrev hvorledes forældre, religion og samfund former kvindens opfattelse af, at hun er manden underlegen.....og faktisk helst skal gifte sig hurtigst muligt.

"Og til københavnske taxachauffører: ” Forhold jer ganske rolige, når en dansk kvinde sætter sig ind på forsædet i jeres biler og ”beordrer” jer at køre ad en bestemt rute. Lad være at kalde hende en ”fucking luder”. Og det er for resten ingen selvfølge, at en kvinde vil inviteres ud eller gider høre på lumre opmærksomheder, når hun kører med taxa. Og for resten glem alt om at skælde hende ud, når I mener turen blev for kort."

Det har godt nok aldrig været udsat for. Tværtimod er jeg altid blevet behandlet med fuld service og respekt. Bestemmer selv hvilken vej, der skal køres. Vil jeg til lufthavnen, får jeg tilbud om at blive hentet igen ved hjemkomsten.

Frederiksen, sig dog fra på en pæn måde, så skal det nok blive taget til efterrretning. Mine naboer havde en nat hvor de snakkede højlydt hele natten. Jeg smed et postkort ind til dem, hvor jeg gjorde opmærksom på hvor lydt her er, og at jeg har brug for min nattesøvn. Dagen efter stod der en flaske vin og en undskyldning, og lydniveauet blev dæmpet.

Det er en uskiikat anvende psykiatriske termer på politisk modstandere - men hvisSkadegaard skulle værei tvivl om at Sverige er i en proces af social opløsning, så her bare kort:

4700 anmeldte voldtægter om året - næsten ti gange så mange som i Danmark.

Terror :

Enbart under julhelgen 2007 inträffade 40 skolbränder i Sverige, många av dem anlagda.
- 2006 var det 505 stycken bränder i skolor, och räddningstjänsten klassade hälften av dem som anlagda.
FAKTA/Skolbränder i Sverige:
2004: 342 bränder, varav 164 klassade som anlagda.
2005: 445 bränder, varav 209 klassade som anlagda.
2006: 505 bränder, varav 250 klassade som anlagda.
2007: ej sammanställt, men troligtvis fler än 505.

http://www.folket.se/folket/standard_article.php?id=171796&avdelning_1=1...

Og jo, Skadegaard,manved godt hvme derudøver terroren. Hvis Skadegaard vil vide lidt mere, kan han læse denne bog , der er lagt online:

Exit Folkhemssverige

http://exitsverige.blogspot.com

Exit Folkhemssverige

"I fornægtelse" - kunne man vel sige om Skadegaard. Men hold øje med bla.England- for det er ikke bare biskop Zahir der har opdaget at der er vedf at danne sig autonome sharia enklaver - hor tørklædet er en selvklar del af den idologi, som Skadegaard kalder en religion.

Om ti år er vi alle meget klogere, ikke mindst Skadegaard.

Ulrik Høstblomst

Steen -
vi har ca to påsatte skolebrande i Danmark om ugen ..
det giver omkring 100 på årsplan

Vi ved at det oftest er i problemområderne der bliver sat ild til de offentlige institutioner og vi ved at der sandsynligvis er tale om afmagt og frustration i de tilfælde hvor elever eller tidligere elever sætter ild til en skole.

I Sverige derimod ved vi at det ekstreme højre opererer med en politik om at øge det offentliges udgifter med systematisk hærværk mod velfærdssamfundets institutioner.. det kunne så evt forklare den overrepræsentation af ildspåsættelser på skoler i sverige ....... hvis vi antager at Sverige ligner Danmark så ville de have ca 200 skolebrande om året på grund af frustrationer jvf det omtrentlige dobbelte befolkningsantal.

Når de så har noget der minder om det dobbelte antal af det vi har ... korrigeret for befolkningsforskellen kunne noget tyde på at der var andre interesser på spil

Kunne det tænkes at det bla var unge kadrer af ekstremhøjre aktivister der var på spil ? de har jo gået offentligt frem med en strategi om at vindues knusning som fase 1 skulle være med til at dræne de offentlige budgetter og dermed fremkalde velfærdsstatens kollaps på længere sigt ..

Den forklaring matcher ca 100% IKKE med de forklaringer du henviser til

Men det sete afhænger af øjnene der ser

Søren skriver

"Vi ved at det oftest er i problemområderne der bliver sat ild til de offentlige institutioner og vi ved at der sandsynligvis er tale om afmagt og frustration i de tilfælde hvor elever eller tidligere elever sætter ild til en skole."

Jeg forstår simpelthen ikke pointen med ovenstående. Hvad vil du sige med det? Det er tomme talemåder tømt for semantisk indhold.

Resten er rent gætværk fra din side.
Og så kommer du med endnu en floskel:

"Men det sete afhænger af øjnene der ser"

Det kan måske være en rimelig pointe i en diskussion af kunst, men betyder det i denne sammenhæng, at alle meninger er lige gode, uanset om de bygger på fakta eller spekulation?

Ulrik

Du skriver: Men det sete afhænger af øjnene der ser

Med din udtalelse, er det oplagt, hvis du giver dig tid til at se dokumentaren:

Swedens hidden immigration problems

http://www.youtube.com/watch?v=hLfJmBRpTn0

Men det er sikkert vestligt "propaganda", som venstrefløjen ynder at slynge om sig, idet denne fløj er løbet tør for argumenter til forsvar for Islams ekstreme politiske ideologi og religiøse målsætning.

Ulrik:

Er det så også maskerede højrefløjsaktivister, der angriber politiet og brandvæsenet i Gjellerupparken?

Ulrik Høstblomst

Næppe Kim ---

Det er sandsynligvis frusterede langt ude unge 2G'ere som ikke har de bedste skoleerfaringer i det hele taget, hverken dansk eller hjemmesproget jeg tvivler på at højreekstremisterne fra White Pride tør tage ud i Gellerup ?