Læsetid 2 min.

Moralens vogtere

Ethvert samfund er forpligtet til at hjælpe samfundets udsatte grupper, men samfundet skal ikke tvinge en gruppe til at være udsatte
10. juni 2008

Information skal have stor ros for at udstille dobbeltmoralen hos de meningskorrekte prostitutionsmodstandere i avisens reportage den 6. juni fra temakonferencen på Christiansborg.

Konferencen viste, at en gruppe elitære nypuritanske moralister har vedtaget, at en anden gruppe mennesker (alle prostituerede) er ofre, selvom en betragtelig del af de pågældende, som det også fremgår af reportagen, kæmper alt, hvad de kan, for at komme ud af denne rolle.

Problemet med salg af sex er ikke prostitutionen som sådan - problemet er snarere den snerpethed med hvilket omgivelserne møder de prostituerede. Hvis prostituerede har det godt med at udøve deres erhverv, hvorfor i alverden skal politikere, velmenende filosoffer og kvindesagsforkæmpere så absolut pånøde dem en status som ofre og forbyde dem at udføre deres hverv. Ingen lider jo som udgangspunkt skade af, at der er penge mellem parter i et frivilligt seksuelt forhold.

Totalitarisme

Filosoffen Peter Thielsts bandbulle mod en kvinde, der tidligere har solgt sex, og som følte sig stødt af den retorik, de prostituerede blev mødt med, var betegnende for modtagelsen af de prostituerede, som de elitære nypuritanere angiveligt ønsker at hjælpe. Når den prostituerende følte sig stødt, så var det ifølge Thielst: "et eksempel på, at du bevæger dig i en branche, hvor man ikke må tale om, hvad der foregår," - altså nærmest et udslag af for en form for marxistisk inspireret 'falsk bevidsthed'.

Mindre absurd er det ikke, at alle prostitutionsmodstanderne indbyder til en konference for at tale om de prostituerede uden at ville give taletid til de prostituerede. Man vil med al magt bevare forestillingen om alle prostituerede som ofre og ikke lade virkeligheden mudre den forestilling til. Man frygtede, at der ville ske akkurat det, der skete, nemlig at prostituerede, der var tilfredse med deres erhverv, ville tage til genmæle mod nypuritanernes forsøg på at 'redde dem'.

Som paneldeltager folketingskandidat, Balder Mørk Andersen fra SF, tidligere har sagt det til Nyhedsavisen: "Jeg ønsker det bedste for mennesker i et samfund, hvor fællesskabet tager vare på den enkelte, hvad enten denne ønsker det eller ej". Problemet med det synspunkt er, at det er Balder Mørk Andersen, der så bestemmer, hvad der er det bedste for den enkelte - et synspunkt, der tangerer totalitarisme.

Ethvert samfund er forpligtet til at hjælpe samfundets udsatte grupper, men samfundet skal ikke tvinge en gruppe til at være udsatte. Hvis en kvinde - eller en mand for den sags skyld - ønsker at ernære sig gennem prostitution, så skal samfundet ikke forhindre vedkommende i det. Gør samfundet det alligevel, forvandles kroppen nemlig til samfundets ejendom frem for den enkeltes - og det er et umiskendeligt totalitært træk. Man bør behandle de prostituerede med den værdighed og respekt, som de har krav på som mennesker i øvrigt - uanset om de er i erhvervet frivilligt eller tvunget.

Kenneth Kristensen Berth (DF), folketingskandidat, medlem af Rådet for Menneskerettigheder

Bliv opdateret med nyt om disse emner

Prøv Information gratis i 1 måned

Klik her

Allerede abonnent? Log ind her

Forsiden lige nu

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Brugerbillede for Irene Larsen
Irene Larsen

Og ifølge denne logik skal man ikke tvinge kvinder med tørklæde til at være ofre. Man må lytte til, at der er nogle af kvinderne, der fastholder at det er deres eget valg. Hvis man laver love om den slags, så "bestemmer, hvad der er det bedste for den enkelte - et synspunkt, der tangerer totalitarisme".

Brugerbillede for Per Thomsen

Tak til irene larsen for så elegant at afsløre Kenneth Kristensen Berths dobbeltmoral. Det er jo dybt selvmodsigende at Kristensen kæmper for de prostituerdes ret til selvbestemmelse, samtidg at han som medlem af Dansk Folkeparti kæmper imod muslimske kvinders ret til selvbestemmelse.

Brugerbillede for Anonym

Selvfølgelig skal der ikke være regler om beklædning generelt.

Men jeg er helt enig med f.eks. Socialdemokraterne i, at dommere - og måske folketingets formand - ikke skal have lov til at bære relgiøse symboler, når de er på arbejde. Årsagen er udelukkende, at de fleste islamister sætter sharia over menneskeskabte love og at flere herboende islamister arbejder målrettet på at få indført sharia i danmark. Jørgen Bæk Simonsen holdt den 4. juni et foredrag på Århus Universistet, hvor han argumenterede for fordelene ved at indføre Sharia i danmark.

Et par dage før skulle Bæk Simonsen i øvrigt have vidnet til fordel for de jordanske organsationer, der har lagt sag an mod den danske dagspresse, for at benytte ytringsfriheden til at kritisere islamistiske terrororganisdationer, der besudler Fredens religion, ved at begå terror mod tilfældige civilister i Allahs navn, selvom både selvmord og mord på tilfældige civilister er forbudt ifølge Koranen.

Brugerbillede for Anonym

Ja...he he

De muslimske kvinder lider jo også i følge DF af 'falsk bevidsthed'

Men mht. INDLÆGGET så har KKB sgu ret....de prostituerede bliver udelukket fra deres 'egen' debat....hovedrystende!

Brugerbillede for Anonym

"Som paneldeltager folketingskandidat, Balder Mørk Andersen fra SF, tidligere har sagt det til Nyhedsavisen: "Jeg ønsker det bedste for mennesker i et samfund, hvor fællesskabet tager vare på den enkelte, hvad enten denne ønsker det eller ej"."

SF's nye sundhedsordførers første initiativ var at forslå, at det skal forbydes at ryge i eget hjem, hvis nogle få røgpartikler skulle sive over i nabolejlighederne.

Det er ret morsomt, at SF har en sundhedsordfører, der vil forbyde folk at ryge cigaretter derhjemme, når samme partis misbrugsordfører (Søvndal) kæmper for, at folk skal have ret til at ryge hash derhjemme ...

Det bliver morsomt, når den rygelov, som venstrefløjen har stået i spidsen for at få gennemtvunget, skal håndhæves på Christiania og i Ungdomshuset ...

Brugerbillede for HB Rasmussen
HB Rasmussen

Nå, Per Holm Knudsen går efter hattedamen, i stedet for bolden. Et typisk tegn på at de sobre argumenter er sluppet op.

Jeg tøver med at melde mig til et at Per Holm Knudsens kurser, hvis det er sådan man skal behandles, hvis man tillader sig at have en anden mening end ham.

Brugerbillede for Per Holm Knudsen
Per Holm Knudsen

@ HB Rasmussen
Nu er der heldigvis forskel på psykoterapi og politik, og selvfølgelig må enhver have sin egen mening lige som jeg vel kan have min.

Hvis du lytter til Pernille Vigsø Bagges tirader i http://www.dr.dk/P1/P1Debat/Udsendelser/2008/05/26123154.htm - så vil du forstå prædikatet "Hattedame". Hendes anakronistiske argumentation hører hjemme i Kristeligt Folkeparti - og ikke i et venstrefløjsparti.

I øvrigt skal du være velkommen på kurserne http://mkkurser.dk/ , uanset om du er enig med mig vedrørende folks frie næringsvalg eller ej.