Læsetid: 2 min.

Ulven kommer!

Danmark er et samfund, der er styret af frygt. Men hvis vi ikke snart giver slip på frygten, overlever vi ikke som et frit sdamfund
Debat
9. september 2008

Vi er nu officielt et samfund styret af frygt. Frygten er det parameter, hvormed vi måler alt. Den ene vanvittige lov efter den anden bliver debatteret på Christiansborg. Love, der alle har et til fælles, nemlig at udraderede frygten, men som intet andet gør end at styrke den.

Hvad er så frygten?

Frygten er den her formodede islamistiske sammensværgelse, en samling af turbanklædte halalædende psykopater, der angiveligt bare venter på, vi skal sænke paraderne, så de kan sværme ind over os og ændre vores kultur, vores religion og vores samfundsgrundlag.

Problemet er bare, at det er med den islamistiske sammensværgelse, som det er med kernevåben i Irak. Det er produkter af syge menneskers livlige fantasier.

Men frygten er sået, frygten spirer og frygten spreder sig. Selv SF og Socialdemokratene er hoppet med på frygtens vogn. Som Martin A. Hansen skrev "Skræk er akut og smitter selv den fornuftige."

Som en sygdom har frygten indhyllet vores samfund og vores sind. Vi er ikke længere i stand til at passere et menneske af anden etnisk herkomst på gaden uden at prise os lykkelige for, vi ikke blev sprængt i stumper og stykker - sandsynligvis fordi bomben ikke gik af. Og hver gang vi forsøger, stikker Dansk Folkeparti sit hoved op, som Den Store Stygge Ulv og puster til frygten.

Og vi bliver igen lammet.

Nye love på frygt

De tre nyeste skud på stammen af forslag til vanvittige love er: Netbaseret stikkeri, lærerstikkeri, og min personlige favorit, bøde til forældrene hvis børn ikke opføre sig ordentligt.

Tag den sidste lov og tænk den igennem. For det lader ikke til der er nogle af politikerne der har gjort det. Forestil dig situationen hjemme hos en ung mand, lad os kalde ham Søren, en fredag eftermiddag.

"Mor, jeg går lige ud og brænder en skole ned."

"Nej, Søren, ikke mere, nu har de jo indført den der lov, så jeg skal betale for en ny skole."

"Nå ja, ærgeligt."

Det er så idiotisk stupidt, at der er racer af aber på Irian Jaya, der kunne have regnet ud, at den lov ikke er den computer værd, den er skrevet på.

Og hvad er det næste? Brændemærkning af potentielle terrormistænkte? Lejre på Fejø for suspekte personer? Eller hvorfor ikke bare gasse dem alle sammen, så er vi da sikre på de ikke skyder os?

Det er på tide, vi giver slip på frygten. Ellers overlever vi ganske enkelt ikke som et frit demokratisk samfund.

Jesper Nicolaj Christiansen er forfatter

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Godt sagt. Det kan ikke siges for tit - desværre hører ingen efter. Ingen, der har magt, i hvert fald.

Jesper Nicolaj Christiansen:

"Selv SF og Socialdemokratene er hoppet med på frygtens vogn."

Det skal jeg da lige love for. Der går efterhånden ikke en uge uden at der kommer en xenpfobisk og etnocentrisk statement fra Villy Søvndals mund.

"Frygten er den her formodede islamistiske sammensværgelse ...Det er på tide, vi giver slip på frygten."

Så vi skal se alle de reelle trusler i øjnene - næh så hellere en kollektiv frygt. Det giver sådan et godt sammenhold.

@ Anne Marie Buch

Hvad tror du der sker, når bægeret flyder over ?

Det er jo fuldkommen rablende fremstillinger af forholdene i Danmark, en Anne Marie Buch kan byde på. Og det har uendelig lidt med den daglige virkelighed at gøre.
Det er år siden, jeg boede på Nørrebro, men af nysgerrighed efter disse debatter er jeg faktisk begyndt at gå ture den vej før og efter arbejde. Jeg er også igen begyndt at handle dér, fordi man faktisk kan handle mest fordelagtigt ind i mange af butikkerne på netop Nørrebro, hos kvarterets driftige indvandrere eller efterkommere af.
Desværre er det jo sådan, mht. spørgsmålet om 'voldtægt af vore døtre', at det er anmeldelsen, der hænger ved, men at de fleste glemmer, at de sager om voldtægt af unge danske piger, der har trukket overskrifter de seneste år, ofte har vist sig at være det pure opspind, hvor pigerne så end har fået ideen fra.

Jeg er helt sikker på at bægeret flyder over, men det sker heldigvis først i Sverige og Holland.

Så her i Danmark vil vi have bedre tid til at forberede os ligesom etniske danskere stadig vil være i flertal mens Sverige bryder sammen.

Fik jeg nævnt at Sverige stadig tager ca. 70-100000 ind pr år!

http://www.scb.se/templates/pressinfo____227515.asp

Morten F:

"Fik jeg nævnt at Sverige stadig tager ca. 70- 10000 ind pr år! "

Hvilket betyder at svenskerne stadigvæk vil have en sund og stærk økonomi, når den danske snart kollapser på grund af mangel på arbejdskraft...

@Per Thomsen

Det er jo helt hen i vejret. Er du overhoved klar over hvor mange af de 100000 der er arbejdsløse og skal forsørges af staten?

Per Thomsen, jeg du er nok ikke en Per Thomsen. Jeg tror du er en Abu Laban eller ligende.

Mon ikke du sidder et sted sammen med de andre arabere og spreder propaganda f.eks. her på siden?

Så kommer det til at lyde som en succes at Sverige bryder sammen under indvandrebryden

De indvandrere svenskerne tager ind kan ikke noget. Det er en stor udgift.

Og imens de svenske piger bliver voldtaget af Muslimer og sigøjnere så sidder folk som dig og lyver på internettet.

Hvorfor lyver i Per Thomsen? Hvorfor lader du som om det er en succes at Sverige nu har en Islamisk hær af bistandsklienter?

Di siger at jeg lyver Morten F. Så mener du sikkert også at Dansk Industri lyver:

"DI: Stort behov for udlændinge
Det er især skatten og bøvlede regler, der er den største hindring for at lokke udenlandsk arbejdskraft til landet.
Det har længe været alt for besværligt at få udlændinge til at komme til landet for at arbejde.

Vi skal blive meget bedre til at tage imod, for det kan betale sig. DI's administrerende direktør Hans Skov Christensen efterlyser en bedre velkomstpakke til udlændinge, der vil arbejde her i landet.

»Danmark har ikke været gearet til udenlandsk arbejdskraft. Virksomhederne er ude i verden for at rekruttere, for de kan ikke drives med dansk arbejdskraft alene. Rekrutteringen kan kun blive en succes, hvis vi alle vænner os til tanken om, at det er en vigtig opgave«, siger Hans Skov Christensen.

Kæmpe gevinst at hente
Netop rekruttering, men også fastholdelse, var nøgleordene, da DI og Integrationsministeriet tirsdag holdt konference om udenlandsk arbejdskraft.

Der er ifølge DI's direktør en kæmpe gevinst at hente ved at få udlændinge til at blive nogle måneder mere.

»Vores beregninger har vist, at hvis vi kunne fastholde folk, der har arbejdet i Danmark mellem 2005 og 2007, et halvt år mere, så ville det svare til en merværdi på 18 milliarder kroner«, siger han."

(Kilde: http://politiken.dk/erhverv/article564948.ece)

Hvorfor lyver du Per Thomsen? Hvorfor skriver du at det ikke er et problem for Sverige at de modtager 100.000 indvandrere i 2007? Hvorfor forsøger du at få det til at lyde som om det er 100000 friske arbejdere der er ankommet til Sverige? Det er jo ikke tilfældet.

Er du muslim? Per Thomsen, sidder du bare og spreder propaganda?

Jeg gad vide, hvor du egentlig bor, Anne Marie Buch, jeg har boet rundt omkring i København, og jeg har altså aldrig tilnærmelsesvis iagttaget de problemer, du og dine postulerer.
Dermed ikke sagt, at der ikke rundt omkring er også synlige problemer, blot at de ikke er særligt åbenlyst etnisk opdelelige.

Nej, det tror jeg da ikke, Anne Marie Buch. Jeg kender formodentlig nogen, perifert, som jeg ikke ved, har været ude for et overfald; men det kunne ligeså godt være andre unge.
Gennemgående forsøger jeg at undgå grupper af fulde unge mænd, de er efter mine erfaringer de farligste og mest utilregnelige.

Thomas Bolding Hansen

"Hvilket betyder at svenskerne stadigvæk vil have en sund og stærk økonomi, når den danske snart kollapser på grund af mangel på arbejdskraft...".

Prøv lige at tjekke den svenske økonomi og arbejdsløshed, samt graden af nedskæringer og forringelse i landet, det kunne jo være virkeligheden forholder sig anderledes end utopierne.

Løsningen kunne være at uddanne arbejdskraft, vi har flere ufaglærte, end vi har brug for og 850000 på overførselsindkomst.
Men der bør være mere smidig tilgang af arbejdskraft vi har brug for, så længe vi ikke kan finde ud af at uddanne den arbejdskraft vi har brug for selv.
Men et system der betjener af sig af så høj en grad af pensionering, passiv overførselsindkomst, bør nok kigge på en intern løsning og på hvordan man marginaliserer færre i samfundet.

Men på en måde er det rigtigt, vi har ikke det store at frygte fra islamisk fundamentalisme, vi har kort sagt endnu ikke haft et terrorangreb i Danmark overhovedet, og hvis vi fik et, eller to, eller tre, så er der stadig flere der slår sig selv ihjel med den måde de frivilligt lever på, eller bliver kørt ned af fulde mennesker.

Omvendt er det som forhindrer store terrorangreb og har stoppet flykapringer i England som kunne have været lige så destruktive eller mere end 9/11, det er effektiv efterretningsarbejde.

Israel har 20 procent Arabere internt i landet, hvis de kan overleve det, kan vi nok også.

Hvad angår kriminalitet, der er stadigvæk lang vej til hvordan det ser ud mange andre steder i verden, det er noget som effektivt politi, effektiv forebyggelse, behandling af kriminelle og strenge straffe når alt andet ikke virker kan ordne.
Personligt har jeg oplevet vold på tæt hold mange gange, men i alle tilfælde var det danskere som stod for den. Nok er indvandrere overrepræsenteret, men den meste af den slags begåes stadig af speedjunkies med nordiske rødder.

Men terrorister har udført mindst 11841 terrorangreb siden 9/11 med over 50000 døde som resultat.

http://www.thereligionofpeace.com/

Disse angreb rammer mest muslimer selv, så hvis islam er en trussel, er det paradoksalt nok mest sig selv.

Men der er lande som bliver ramt hårdt uden for den islamiske verden, såsom Filipinerne, Indien, Thailand og den ikke-muslimske del af Indonesien.

Dertil kan man så lægge mord på frafaldne, drab på "syndere" osv.

Islam er også overrepræsenteret i alverdens konflikter.

Så fundamentalistisk Islam er en trussel, mod adskillige mennesker, mest sig selv, men at gøre den til en trussel mod Danmark, er at skyde over målet.

Omvendt er militant islam en latent trussel, som pt´er er hæmmet af manglende sammenhold og manglende militær styrke.
Kommer der sammenhold og militær styrke til, så har hele verden et alvorligt problem.
Det er en trussel som ikke forsvinder, den er ikke afhængig af nogen Stalin eller Hitler, eller Osama Bin Laden for den sags skyld.
Jeg vil overlade ordet til Khaled Mashal, leder af Hamas:

"you are fighting the army of Allah. You are fighting against peoples, for whom death for the sake of Allah, and for the sake of honor and glory, is preferable to life. You are fighting a nation that doest not tire, even after a 1,000 years of fighting. Today, you are facing peoples filled with faith, with the love of Allah, the love of Allah's Prophet, with bravery, glory, and pride – a nation that knows its way, a nation that knows what it is, a nation that respects itself. How can you possibly defeat us?"

Han har ret, militant islam har overlevet længere end noget andet og der er intet der siger, den ikke kan overleve 1400 år mere.
Om 50 år kan USA være en underlegen magt i verden, knust af Kina.
For 8 år siden havde de færreste forestillet sig et 9/11, det var et surrealistisk angreb.
De kan overraske os igen og de kan slå endnu hårdere end de gør nu.

Mashal er er blot en budbringer for en ambition og ideologi der er over 1400 år gammel og har haft så mange aktører og fortsat vil have det, at det er ikke godt at vide.

"“times of victory and glory will be upon our nation, and the West will be full of remorse, when it is too late.”

“Tomorrow, our nation will sit on the throne of the world. This is not a figment of the imagination, but a fact. Tomorrow we will lead the world, Allah willing. Apologize today, before remorse will do you no good. Our nation is moving forwards, and it is in your interest to respect a victorious nation.”
"

Fragmenteret og militært svag, sådan behøver det ikke nødvendigvis at fortsætte, desværre.

En karismatisk figur der formår at samle den islamiske verden og bringe den til storhed og militær magt og så har vi et alvorligt problem.
Det er heldigvis ikke lige om hjørnet, men i løbet af dette århundrede alene kan meget forandre sig.

Thomas Bolding Hansen:

"En karismatisk figur der formår at samle den islamiske verden og bringe den til storhed og militær magt og så har vi et alvorligt problem. Det er heldigvis ikke lige om hjørnet, men i løbet af dette århundrede alene kan meget forandre sig."

Thomas har nemlig for lang tid siden gennemskuet muslimerne. Det er kun ude på én eneste ting, nemlig at komme i hobetal med deres snabelsko, turbaner og krumsabler og dunke Thomas på maven lige efter at han har spist.

De skal rigtig nok ikke tro, at de kan snyde Thomas, disse udspekulerede og nedrige bæster!

Vi bringer en rettelse overskriften på artiklen er: "Ulven kommer!" - men det er ukorrekt.

Det rette overskrift ville være: "Ulven er her!"

- og videre er det sådan at de der er mod ulve er racister.

Forsæt!