Læserbrev

Har du virkelig intet at skjule?

Debat
20. november 2013

I 30’erne var der ingen debat om politiske kartoteker, man gik vel ud fra, at de ikke fandtes. I 40’erne kostede det livet for snesevis af gode danskere at stå i dem, efter at man ‘udvekslede’ oplysninger’ med besættelsesmagten.

På baggrund af dén erfaring ville Folketinget i 50’erne have besked. Det er fortid, svarede justitsministeren. Lad os nu se fremad. Sådan noget findes ikke længere, sagde hun, og det ville i øvrigt være ulovligt.

Få år efter indrømmede efterfølgeren: jo, de findes. Senere kom det frem, at de omfattede mere end 300.000 danskere. Men da var den foregående justitsminister for længst kommet i Højesteret. I 60’erne fik nye afsløringer debatten til at blusse op igen. Det er fortid, svarede justitsministeren. Lad os nu se fremad. Og så nedsatte man et kontroludvalg. Oven i købet fremsatte man en højtidelig regeringserklæring: Ingen må registreres alene på grundlag af lovlig politisk virksomhed.

Kontroludvalget omfattede ikke Forsvarets Efterretningstjeneste, for den skulle kun befatte sig med trusler udefra, ikke med danske statsborgere. I 70’erne blev det afsløret, at FE førte politisk register over danske statsborgere. Det er fortid, svarede ministeren. Lad os nu se fremad. Den pågældende ‘fortid’ lå mindre end 24 timer tilbage. FE havde brændt registret samme morgen. De forenede overvågningspartier tog frifindelsen af FE til efterretning.

Helles sprængt and

I 80’erne besluttede regeringen i hemmelighed at sætte regeringserklæringen fra 60’erne ud af kraft. Samtidig forsikrede skiftende justitsministre i alt 27 gange Folketinget om, at regeringserklæringen blev efterlevet, og at det blev kontrolleret af kontroludvalget.

I 90’erne førte nye afsløringer til nedsættelse af en kommission. Den dokumenterede, efter 11 års overvejelser, at regeringserklæringen aldrig havde været efterlevet, og at kontroludvalget i årtier var blevet ført bag lyset. Men kommissionen fandt det i øvrigt ikke alvorligt. Det er fortid, sagde ministeren. Lad os nu se fremad. Forinden havde han afvist ‘rygterne’ om Echelon. I 00’erne fik vi to ‘antiterrorpakker’, som siger sparto til al tidligere overvågning. Hvis man har rent mel i posen, har man intet at frygte, sagde de forenede overvågningspartier.

I slutningen af 10’erne bliver Helle Thorning forment adgang til USA, hun figurerer som terrorist i NSA og Schengen-systemet, hendes konti bliver lukket. Hun har været på nettet, og på Alletiders Kogebogsøgt en opskrift på sprængt and. Men hvis man har rent mel i posen, har man intet at frygte.

Preben Wilhjelm, Frederiksberg

Følg disse emner på mail

Vores abonnenter kalder os kritisk,
seriøs og troværdig.

Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Niels-Holger Nielsen

Der er tradition for løgn og bedrag i den branche.

Flemming Scheel Andersen og Jette M. Abildgaard anbefalede denne kommentar
Kurt Lindy Hansen

At stå i et sådan register har før vist sig livsfarligt uanset melets renhed. Den tid kan komme igen.

Flemming Scheel Andersen og Jette M. Abildgaard anbefalede denne kommentar
Jette M. Abildgaard

kurt lindy hansen,

Du skriver bl.a. ''Den tid kan komme igen.'' Saa sandt, saa sandt....

Jeg troede faktisk at lige netop en saadan tid allerede er i fuld gang i netop vort land....:(:(

Jette M. Abildgaard

Hovsa...kom til at sende foer jeg var faerdig...undskyld...

For, er fakta i Danmark i dag - 2013 - netop ikke, at hvis ikke man har lavet noget der burde skjules, jamen saa faar man da blot nogle offentligt/statsligt ansatte til at aendre lidt paa folks papirer, saa de netop kommer til at se ud som om de har noget at skjule.... svineri som dette, har mig bekendt staet paa i aartier i netop lille Danmark...:(:(

Nej , jeg har ikke mere at skjule, efter at jeg har offentliggjort alle tilgængelige psykiatriske journaler i mine bestræbelser på at afsløre psykiatrisk justitsmord, der
muligvis er promoveret af PET, FE eller . . .
Selvfølgeligt ville jeg gerne have nydt lidt privatliv, men uden fortid ingen fremtid --
Det ville også være rart, at kunne færdes fri for alskens manipuleret trafikalt, socialt eller kemisk miljø.
( se hertil www.existential-institute.dk)

Er det så mærkeligt at man tit og ofte har mistanke om at diverse politikere,er mere end fyldt med løgn,fortielser og letsindig omgang med sandheden.

@Kim : På ingen måde ! Hvordan skal man have nogen form for tillid til et system der beskytter sig selv i så høj grad , at korrupte landsforrædere kan blive siddende på topposter , og endda tit avancerer indenfor samme ved netop at sælge sin egen befolkning til syge globalister.

Mvh

Nemlig og med den nye offentlighedslov,eller hvad vi nu skal kalde den,så bliver det bare lettere for den herskende klasse at fører befolkningen bag lyset,desvære.

Kurt Lindy Hansen

Jette M.Abildgaard. Det kan jeg ikke afvise. Jeg havde 1941 i tankerne, hvor det gik ud over kommunisterne, som var repræsenteret i Folketinget. En overtrædelse af grundloven fandt sted. Hvad er den så egentlig værd, hvis den kun gælder, når "solen skinner". Flere af de internerede kommunister mistede livet eller tog skade på sjæl og legeme.