Læserbrev

Rune Olsen, 23 år: Ansvar er både individuelt og kollektivt

»Jeg syntes ansvaret ligger ved den enkelte og jeg syntes godt, man kan forene det at realisere sig selv med at tage kollektivt ansvar.«
11. november 2014

Jeg føler et generelt uddannelsepres. Jeg er selv ved at læse til pædagog, hvilket ikke ligger højst i det sociale hierarki. Mine forældre har opdraget mig til at jeg skal tage en uddannelse og tage ansvar for mit liv. Jeg går meget op i at realisere mig selv med fitness og løb og tilegne mig sunde vaner. Jeg ser min selvrealiseringsprocess som noget positivt. Jeg ser den som et oprør mod den ekstremt usunde kultur, der florerer i samfundet.

Udover, at jeg træner meget og har meget fokus på selv, handler jeg stort set kun økologisk, jeg fylder mig ikke med dårlig mad og jeg sorterer mit skrald og tænker meget på miljøet. Det kræver en stor selvdisciplin at gå imod strømmen, ikke drikke og festryge, men tillægge sig mere sunde og bæredygtige vaner. Jeg syntes ansvaret ligger ved den enkelte og jeg syntes godt, man kan forene det at realisere sig selv med at tage kollektivt ansvar. Det eneste måde man kan ændre noget på, er ved selv at tage ansvar.

Vores abonnenter kalder os kritisk, seriøs og troværdig.
Få ubegrænset adgang med et digitalt abonnement.
Prøv en måned gratis.

Prøv nu

Er du abonnent? Log ind her

Anbefalinger

anbefalede denne artikel

Kommentarer

Der er ingen kommentarer endnu