Det er kun verdensfjerne hyggehumanister som forfatteren Carsten Jensen, der i en alenlang kommentar kan påstå, at vi ikke står midt i en flygtningekrise.
Carsten Jensen, denne statsstøttede megafon for frelst og omkostningsfri humanisme, har føjet nye hadeobjekter til sin klassiker, den ’skimlede sekt af klamme kældermennesker’. Og så går det ellers over mange, mange anslag med at kritisere og mistænkeliggøre det legitime politiske flertal, der tager et ansvar og træffer nogle svære, men nødvendige beslutninger.
Vanligt polemisk og manipulerende sår Carsten Jensen tvivl om mine motiver og holdninger. Og han lægger ud med at afsløre sin egen uvidenhed; at valget i Syrien skulle stå mellem at kæmpe for diktatoren Assad eller galningene i Islamisk Stat. Kan vi i det mindste blive enige om fakta; at der i Syrien findes en legitim opposition, og at ingen fornuftige mennesker ønsker hverken Assad eller Islamisk Stat ved magten.
Jeg er helt med på, at Carsten Jensen ikke bryder sig om Venstre eller andre af de partier, der står bag den aktuelle, omdiskuterede stramning af udlændingeloven, L87. The Guardian kan trykke alle de tegninger, som den vil – ligesom danske medier kan. Jeg har ikke brug for nogen undskyldning. Absurde budskaber har det med at ramme afsenderen hårdest.
Men det er tydeligt, at Carsten Jensen er uden for pædagogisk rækkevidde, når han udråber et bredt flertal i Folketinget til at være »ekstremister«, imens han selv – må man forså – repræsenterer fornuften.
Fantaster og realister
Carsten Jensen får blandet flygtningekrisen sammen med finanskrisen. Årsagen henstår i det uvisse.
Det er fuldstændig rigtigt, at flygtningekrisen, som Carsten Jensen ikke vil betegne en flygtningekrise, kalder på en fælleseuropæisk løsning. Basis for den løsning er bare ikke til stede i øjeblikket, og det må Danmark forholde sig til. Vi kan ikke åbne dørene og statskassen for millioner af mennesker. Det lyder så smukt, at vi selvfølgelig skal hjælpe et nødlidende menneske, der står foran os. Men hvad gør vi, når der pludselig står 25.000 nødlidende mennesker foran os? Hvor mange flygtninge har Carsten Jensen tilbudt kost og logi?
Der er fantaster og realister. Fantasterne er Carsten Jensen og hans ligesindede, som fra hver deres højt hævede og velpolstrede piedestal bebrejder os andre, at samfundet ikke bare lukker alle ind og åbner for velfærdssluserne. Realisterne forstår, at et lille samfund som det danske ikke kan åbne dørene på vid gab. Så går vi alle under – og så er der ingen, der får hjælp. Danmark er et rigt samfund, javel, men det skyldes i høj grad, at vi har sammenhængskraft og styr på indtægter og udgifter. Hvis vi gør Danmark til én stor, hyggelig flygtningelejr, er det snart slut med velstanden. Det er ingen tjent med – heller ikke de millioner af mennesker, som vi hjælper rundt omkring i verden med milliarder af kroner hvert år.
Jeg har masser af empati og forståelse for de ulykkelige mennesker, der er ofre for vanviddet i Syrien. Jeg har selv familie i Syrien. Jeg har slægtninge, som er sporløst forsvundet. Men jeg er ikke en fantast som Carsten Jensen, der vil sætte et plaster på såret og fortsætte symptombehandlingen.
Ingen løsninger
Fælles for Carsten Jensen og hans proselytter er, at vreden, galden og kritikken vælter ud af dem. Hvor er deres forslag til løsninger?
Hvorfor strømmer flygtninge i øjeblikket til Europa, Carsten Jensen? Hvorfor griber ingen ind i Syrien? Hvorfor etablerer vi ikke flyveforbudszoner og humanitære korridorer? Hvorfor hjælper vi ikke folk i de nærområder, som du så åbenlyst kun har foragt for, men som faktisk ER disse menneskers nærområder, uanset hvor forfærdelige forholdene er?
Det er typisk for kritik fra denne kant. Netop masser af kritik, perfiditeter og had, men ingen løsninger.
Hvis Danmark er blevet til Europas landsbytosse, har Carsten Jensen cementeret sin position som de kulturradikales virkelighedsfjerne storbytosse. Ikke et fnug hænger ved hans jakke, intet ansvar hænger på ham. Desværre tilbyder han heller ingen løsninger. Kun kritik, nedgørelse og had.
Carsten Jensen har forhåbentlig skiftet undertøj oftere, end jeg har skiftet parti. Jeg har været medlem af De Konservative siden 2009. Har Carsten Jensen ikke skiftet underbusker i syv år?
Det er tilladt alle at blive klogere – også Carsten Jensen. Det må slide på enhver at være så vred.
Naser Khader er folketingsmedlem for De Konservative
Det er klart du tager til genmæle Naser Khader og jeg var glad for at lytte til dig og Steen Nørskov i arabiske stemmer. Men du tager fejl Naser Khader. Carsten Jensen er en stor kunstner, der gennem sine fantastisk bøger viser os krigens ondskab og menneskenes lidelser.
MVH
Anita Aagaard (Hadsten)
Venstrefløjen har løsningerne, de passer bare ikke ind i din ideologi.
Selvfølgelig kan Danmark ikke lukke et ubegrænset antal flygtninge ind. Derfor skal der en fælles europæisk løsning til.
Men derfor skal man alligevel behandle alle mennesker med værdighed, og det er præcis der kæden hopper af for Naser Khader og de andre medløbere for L87. Nu blev de fleste partiledere væk fra afstemningen og overlod det til kulierne at stemme forslaget hjem.
Naser Khader har mig stemt for alle de krige som Danmark har ført siden 2003 og har derfor medansvar for at situationen i Mellemøsten og Nord-Afrika er kritisk. Så vidt jeg ved sikrer han også flertal for en markant reduktion af U-lands-bistanden hvilket kun forværrer krisen.
Så det er åbenbart Carsten Jensen og andre der skal løse de problemer som Naser og ligesindede er med til at forværre.
Situationen i Syrien er grufuld efter 5 års krig og derfor er det uværdigt at ransage flygtningenes ejendele ved grænsen og konfiskere værdier over et vist beløb. Kontroller i stedet for om de uberettiget modtager sociale ydelser hvis de kan forsørge sig selv.
At udskyde familiesammenføring i 3 år for børn er så kynisk så det taler for sig selv når et flertal i folketinget kan komme så langt ud.
Tegningen i The Guardian siger mere end mange ord hvor langt ned af skråplanet flertallet i det danske folketing er kommet under den nuværende kyniske regering og dens medløbere.
@Anita Aagaard
Carsten Jensen er et stort fjols - uanset hvor glimrende en kunstner han i øvrigt er.
Mon ikke vi her kunne give Uffe Elbech, Alternativet skylden for, ja...... det hele? http://www.avisen.dk/uffe-elbaek-faar-20-nye-medlemmer-om-dagen_367799.aspx
Eller Clement Kjersgaard som jo også stiller spørgsmål på mine vegne?
Muligvis kunne Carsten Jensen`s informative vrede få vælgerne til at stoppe op og tænke lidt over udviklingen. Måske.
For mit eget vedkommende er jeg desværre kommet dertil, at det er meget få folketingspolitikere, der kan få mig til at lytte. Min erfaring siger mig, at jeg ved på forhånd, hvad der vil blive sagt.
Det er meget trist.
Jeg har netop skrevet til een af folketingets politikere, for at spørge ind til "tvang i behandlingen" om partiet har eller ønsker at kradse lidt i overfladen, for at få oplyst om regeringen vil fortsætte med denne "tvang i behandlingen" som den 1. juli 2016 vil fortsætte som før, det midlertidige stop blev vedtaget.
Men jeg har endnu ikke modtaget svar.
Det er mit håb at Carsten Jensen vil fortsætte med sine synspunkter, i det offentlige rum.
Jeg fornemmer, at der er ved at brede sig en form for panik i de gamle partier og som udmunder i, at omgivelserne skal have skyld......... ja, skyld for næsten alt.
Men hvornår begynder man at tage sit medANSVAR for den situation, som landet befinder sig i.?
Med venlig hilsen
Vi får skæld ud for vores ageren i Irak og Afghanistan. Vi skulle have ladt dem være i fred. Personligt synes jeg det er en kynisk betragtning, men jeg anerkender at verden ikke er blevet fredeligere siden, omend Afghanistan trods alt ER blevet et bedre sted, selvom der er meget langt endnu.
Men vi skældes ud for indblandingen. Det var forkert. Vi er skyld i flygtningekrisen. Men Syrien har vi faktisk ladt været, selvom det er vanvittigt hvad der er sket. Det er ikke vores skyld at det land er kollapset. Faktisk synes jeg det er kynisk at vi IKKE har stoppet katastrofen i Syrien med militær magt.
Skulle vi have ladt Balkan overladt til evig massemord og krig? Vi kan være stolte af at især USA faktisk fik stoppet krigen her og landene nærmer sig eller er med i EU i dag.
Pointen er at det er helt absurd vanskeligt at sige skråsikkert om man skal blande sig eller lade være. Jeg bliver sgu så træt af de meningsmagere der så sort/hvid anklager vesten for at være skyld i alt lort i mellemøsten. Skulle man lade Ghadafy få lov at sidde og myrde løs på sin egen befolkning? Det er fanme kynisk.
Khader, du er meget personlig og perfid i dit angreb på Carsten Jensen.
Har vreden virkelig slidt så hårdt på dig ?
Hr. Khader gør meget ud af at tale om "legitimitet". Glem ikke, at Hitler var Tysklands legitime regent, da vanviddet blev igangsat. "Legitimitet" er ikke noget der opnås hvert fjerde år, og så har man carte blanche til at foretage sig hvad-som-helst, inklusive brud på internationale konventioner og menneskerettigheder.
At der er et flertal af folketinget om vanviddet, gør det ikke mere legitimt.
Der florerer også en sjov forestilling om "nærområder". Der har været talt om at lave flygtningelejre i både Libyen og Marokko. Marokko ligger lige så langt fra Syrien som Danmark, og Libyen kun en anelse tættere på.
"Nærområde" betyder vel snarere "et sted langt fra os".
Naser Khader, jeg har på fornemmelsen at du ikke kan lide Carsten Jensen. Det forstår jeg egentligt godt, - du som højre orienteret som åbenbart mener at alle politiske problemer, i andre lande kan løses med militær magt, medens Carsten, med det modsatte synspunkt, har en mere human indstilling. Jeg mindes du engang skrev at, nu falder Assad styret inden for få måneder, måske en uge eller dage. Det var for ca. 3 år siden og i dag står Assad åbenbart stærkere end dengang. Det undre mig også at du er så fjendtligt over for Assad, i betragtning af at han gav husly og sikkerhed til mange flygtende Palæstinenser, inkluderet din familie. Har du overvejet hvordan Syrien vil se ud efter en eventuel overtagelse af Isil? Har du set resultatet af vestens indgriben i Afghanistan, Irak, og Libyen? Er der noget at sige til at når vi bomber disse fattige lande og samtidigt reducere ulandshjælpen så vil flygtninge søge væk fra de fattige nærområder til det rige Europa.
Det kan forekomme underligt at høre V.DF.S og nu også Konservative være de eneste der i flygtninge debatten der enslydende anvender argumentet : "vi kan jo ikke tage dem alle sammen". Mig bekendt er det de eneste partier/personer der har nævnt det.
Tænk på alle de milliarder Danmark har brugt i vor krigsdeltagelse for at få flygtningene herop.
Torben Lindegaard.
Hvad er argumentet for konstateringen af at Carsten Jensen er et fjols?
Mvh. Poul Pedersen.
Naser, med al respekt, jeg forstår udmærket, at du bliver vred, når andre angriber dig ved at gå efter manden og ikke bolden, men hvad kalder du din egen kommentar? Du beder om løsninger: hvis jeg skal kaldes “tosse”, få antydninger om at “tangere landsskadelig virksomhed” eller få spørgsmål om mit forbrug af underpermissioner, ved jeg ikke, om jeg har mod på at deltage i den debat.
Naser Khader,
Gode løsninger er spildt godt arbejde, når størstedelen af folketinget - den blok du selv repræsenterer, konsekvent handler infantilt, naivt, magtfuldkomment, anti-demokratisk og åbenlyst kontraproduktivt, og i øvrigt er totalt udenfor pædagogisk rækkevidde.
På den bagrund fremstår Carsten Jensen, og enhver med mod og forstand til at tale herskende konsensus imod, som civilisationens vogtere.
Mens du og åndsfæller, mere og mere ligner fallerede pin-ups for fordærvet menneskelighed.
Og det er ikke engang det værste. Den virkelige katastrofe er jo desværre at folk som jer, der ikke fatter en forpulet bjælde, men alligevel drives af et hæmningsløst magtbegær, næsten altid ender med anrette enorm skade, nærmest uanset hvor I sætter jeres klodsede fingrer.
Jamen dog, Naser Khader er sandelig blevet forarget. Ynkeligt med den bedrevidende småbørnsargumentation. Carsten Jensen er storbytosse, kulturradikal og - føj da - statsstøttet...
Når nu det er så forargeligt, at CJ ikke har andet end "kritik, nedgørelse og had" at byde på, hvorfor skriver Khader så et indlæg, der emmer af de samme ting?
(Og må jeg så lige til afslutning nævne, at Khaders egen forening er statsstøttet)...
Naser Khader skulle bare stikke piben ind. Og gerne gøre det i meget lang tid, når det handler om flygtninge. Khader og hans polemiske retorik har igennem længere tid, fuldstændig ødelagt integration og flygtningedebatten.
Jeg mener han endegyldigt blev udstillet som den hykler han er, da han stillede sig op på sin vanlige pedistal og gjorde sig til dommer over, om man kunne flygte uden kone og børn, og stadig være et anstændigt menneske.
Det viste sig så at Khader via sin egen far, var kommet til landet på nøjagtig samme måde.
Det er bare et bla. mange eksempler på at Khader slet ikke burde være relevant.
Da han var væk fra dansk politik, brugte han tiden i USA hos en radikal jødisk tænketank, Da han kom tilbage var han bl.a. blevet kreationist!
Det eneste jeg kan sige om Carsten Jensen og hans involvering i debat om dansk krigsinvolvering og håndteringen af flygtninge er: Hvorfor er der ikke langt flere kunstnere, der udnytter deres særlige privilegier i at kunne komme igennem medierne!?
Et godt eksempel: Jeg kan ikke komme på én eneste sang i de snart 15 år vi har været i krig, som protesterer mod vores involvering. Den havde sgu aldrig gået tidligere!
I stedet er vi nutildags et sted hvor Carsten Jensen gang på gang skal punkes for hans synspunkter. Ikke så meget fordi de er kontroversielle: flertallet af danskerne er f.eks. enig med hans syn på krig. Men punkes skal han, for han er jo en af de eneste der bliver ved med at kæmpe denne sag, selv 15 år efter. Gid vi dog bare ville høre en lille smule efter hvad han havde at sige!
Man må virkelig sige, at Naser Khader er en af de "værste". Hvis man kigger i de links som ligger i artiklen og længere bagud, kan man se, hvordan han bruger spalteplads til at fortælle om enkeltilfælde (en syrisk kvinde, som har "snydt" og nu lever et luksusliv i Dubai og en irakisk mand, som er taget tilbage) og en kritik af dem som lader deres børn tilbage. Selvfølgelig nævner han for skams skyld, at der er tale om mange ulykkelige mennesker, men det er ikke deres skæbner han interesserer sig for. Så alt i alt bliver det en mistænkeliggørelse af store dele af flygtningene. Vi ved jo godt hvilket bål, det bærer brænde til.
Nadar Khaser ved selvfølgeligt godt, at når CJ ikke nævner oppositionen i Syrien, men kun Assad og IS, er det en erkendelse af, hvor svagt denne opposition pt. står .CJ kender natiurligvis facts.
Det er næsten morsomt, at CJ bliver kaldt symptombehandler, når man tænker på, at den nye lov blot forsøger at skubbe flygtninge alle andre steder hen end til Danmark. Det skal nok løse problemet! Når man så samtidig skærer i ulandsudgifterne ("det nære" ) - måske uden NKs direkte stemme (?), men dog med opbakning til den skrækkelige regering ?
Det er godt vi har Carsten Jensen!
P.S Og så er vittigheden med underbukserne ikke engang morsom. Suk.
Næh det har Carsten Jensen ikke. Ikke fordi jeg er uenig med ham på nogle af hans angrebspunkter mod det folketingsflertal, der har sendt DK i krig på det tyndest mulige grundlag. Men hans klicheer og overdrivelser og manglende nuancering er ikke til at holde ud. Så det er korrekt som Khader siger det, at CJ lyder ens hver gang han lukker munden op.
Men det gør Khader også, så de to kan tage hinanden i hånden, se hinanden dybt i øjnene, og spørge "hvem af os er værst når det gælder fraser og selvfedme".
Naser Khader, jeg syntes du og din regering skulle kikke i jeres egne underbukser så ville i helt bestemt blive overrasket.
@Poul Erik Pedersen
"Hvad er argumentet for konstateringen af at Carsten Jensen er et fjols?"
Carsten Jensen er endda et stort fjols.
Baggrunden for konstateringen er denne:
Jeg kløjs stadigvæk i
........"Pia Kjærsgaard og hendes skimlede sekt af klamme kældermennesker"..........
Politiken d. 17. september 2011.
Sådan kan man simpelt hen ikke benævne andre mennesker.
Derfor.
Naser Khader
Jeg synes virkelig det er synd for dig, at du med den beskedne løn du oppebærer fra staten, som kompensation for, at tilslutte dig et legitimt politisk flertal, der – ovenikøbet – tager et ansvar og frem for alt træffer ikke bare beslutninger, men direkte svære sådanne. Det mener jeg bestemt ikke er rimeligt. Man må da som minimum for den minimale kompensation kunne forlange mindst uansvarlighed og nemme beslutninger. - Og tilslutning til et illegitimt mindretal, hvis man har brug for det.
Når det er sagt, vil jeg alligevel bede dig overveje, om du ikke - med opbydelsen af dine måske sidste kræfter inden en længere, hårdt tiltrængt orlov bevilges – kunne tage, hvad der formentligt vil blive den absolut sværeste, tungeste, mest ubehagelige og gyselige beslutning i hele dit liv nogensinde, nemlig at stemme Danmark ud af nuværende og fremtidig krigsførelse? Please....
I forlængelse heraf kan jeg så til gengæld love dig en meget nem, enkel og ligetil beslutning om at standse indkøbet af for 90.000.000.000 kr. kampfly og i stedet beslutte at sende pengene til nærområderne. Så vil der da blive noget at konfiskere når flygtningene, med den slags penge på lommen, banker på døren til lille Danmark. Ik' os.
Undlader man at forstå gangsterøkonomien som forhindring for en løsning på også indvandrer-og flygtningeproblematiken, er man enten hykler, korrupt eller dum. Ihvertfald ubrugelig og kontraproduktiv ifht en løsning.
Ved som carsten jensen og andre selvretfærdige og overfladisk fordømmende typer bredt at angribe danskerne, rammer man langt ved siden af skiven. Den herskende finanspolitik udhuler statskassen og kollektivets institutioner til fordel for privatkapitalisering på og indbyrdes konkurrence om fællesejet. Man tager nogen svages andel af fællesejet og giver den til andre svage, man fodrer hunden med dens egen hale. Følg pengene - find de ansvarlige.
"denne statsstøttede megafon" skriver Khader. Det man siger, er man selv. Så forfatteren har ikke fattet at der er forskel på finanskrise og flygtningekrise? Hm, det er vel det han har, og påpeger det urimelige i at visse partier gerne lukker øjnene for verden hvis de kan give minimalistiske skattelettelser til de åh så trængte ejere af alt muligt. Jeg håber at du må kløjs i alle dine TING, Khader.
underbukser? ble.
Jeg forudser Khader bliver vildere og vildere indtil næste valg. Og så vil befolkningen straffe ham og de konservastive, så de næste gang slet ikke kommer ind.
Så står der kun et spørgsmål tilbage: Kan Khader virkelig finde endnu et parti der vil have ham ( for sunkende skuder forlader han altid), eller vil han langt om længe tilfredsstille mange af os og aldrig vende tilbage til politik?
Mit sidste håb er så, at vi ikke igen skal bruge Khader i alverdens medier, bare fordi han for en stund ikke er politiker. Sidst ophævede vi ham lynhurtigt til "ekspert i hele mellemøsten", vi kastede et radioprogram i hovedet på ham, og bad ham udtale sig i tide og utide. Det burde ikke være nødvendigt denne gang.
"Naser Khader, jeg syntes du og din regering skulle kikke i jeres egne underbukser så ville i helt bestemt blive overrasket."
Det her har jeg aldrig skrevet information. Jeg aner ikke, hvorfor jeg er citeret for at skrive det. Selvom jeg godt kan være enig i udsagnet, vil jeg bede jer slette det. Og ikke mindst undersøge hvordan det her kan ske, hvis det da er muligt.
I øvrigt: overraskende hvor mange af kommentarerne hos informations læsere, der tager afstand fra Carsten Jensens projekt. Jeg havde klart forventet noget andet... Kampen er længere og hårdere end man havde regnet med, og Carsten står endnu mere alene i debatten end hvad jeg frygtede..
Jeg tror vi danskere kunne tage flere flygtninge og jeg tror at Naser i denne sammenhæng tager fejl. Verden køre på politiks kapital og vi har heller ikke råd til, at gamble vores politiske kapital væk på en påstand om, at vi ikke har råd til at tage flere flygtninge - vi skulle have støtte Sverige i at kræve en fordeling fra EU.
Jamen, så kan du jo tilbyde ham dit selskab.
Min kommentar 20:54 var til Niels Møller-Larsson 20:36
Michael Kongstad Nielsen: Tak for dit fine råd, men synes du ikke selv, det virker som om, jeg allerede står ved hans side?
Så kan vi jo vinke til hinanden fra hver fløj: Hils Khader!
ok, jeg har nok misforstået, beklager.
(Det lyder så smukt, at vi selvfølgelig skal hjælpe et nødlidende menneske, der står foran os. Men hvad gør vi, når der pludselig står 25.000 nødlidende mennesker foran os? Hvor mange flygtninge har Carsten Jensen tilbudt kost og logi?)
Hjælp til nødlidende er således ren matematik.
Indlægget er særdeles barnligt og har mest til formål at bringe skribenten i fokus!
Det er noget fis.
Uden nævneværdige problemer eller udgifter, relativt til vores enorme nationale rigdom og strukturelle avancement - kunne Danmark tage ordentligt imod adskillige hundredetusinde flygtninge og asylansøgere, hvert eneste år.
De kan selvfølgelig ikke blive permanent i Danmark alle sammen. Men vi kunne sagtens udvise det menneskelige overskud, som vi selv ville ønske hvis situationen var omvendt, mod de nødstedte eller vandrende mennesker, der nu søger mod vores grænser. Og give dem fred go tryghed mens freden eller bare muligheden for en udholdelig tilværelse blev genoprettet hvor de kommer fra.
Hvis man tror andet har man verdens mindste sko på og sikkert også slået hovedet, alvorligt!
Det er ikke dig, Niels Møller-Larsson, men Niels Møller Jensen, der har skrevet ovenstående.
Hvad skal man sige? VI har integreret Naser Khader (selvom man undertiden kan tvivle), så hvorfor ikke nogle få tusind andre syrere? Det er rigtigt, at der er en grænse for, hvor man vi kan tage, men 25.000 er ikke grænsen.
Hvem skal nu betale, hvem har råd til mer, jeg har ingen penge penge, jeg har ikke fler .... hvem mon det egl er, der siger det?
R skriver ikke SL
Kære Naser Kader
Set fra min gård, som man nu siger på mit hjemlands sprog , vil jeg gøre dig opmærksom på efterfølgende: Jeg er fremmed som du, ikke fra Syrien, men fra et andet nordisk land. Jeg har boet her omtrendt lige så længe som du.
Jeg tror ikke, at Danmark kan tage imod alle verdens flygtninge og jeg tror heller ikke, at det segment, som du referer til, ikke er klare over det.
Til gengæld ser det ud til, at politikerne på Christiansborg ikke er helt beviste om den indflydelse Dansk Folkeparti har på anstændigheden i tale, moral og tone i Tinget. I andre partier bevæger jer stille og roligt mod det niveau. Vi har en formand, som himler over en tegning af L.Løkke. Til gengæld, syntes man dengang Muhammedtegningerne blev lavet, at det var helt i orden. Det er ejendommelig ytringsfrihed. Nogle kan andre kan ikke.
Jeg personligt syntes ikke den gang, at Muhammedtegningerne var nødvendige for ytringsfriheden. Man siger ikke bare lort, fordi man kan.
Man kalder ikke en person landsforæder bare fordi man kan, men fordi man derved polariserer debatten.
Denne skyttegravskrig imellem venstre og højredrejede, er nyttesløs. Vi har behov for et samarbejde i Folketinget i de kommende år, der er mange udfordringer i vores samfund, hvis det skal kunne bestå i det billede vi kender velfærdssamfundet.
Stille og roligt er vores samfund blevet mere og mere uanstændigt i tonen og tonen er rå. Flere års anklage og hetz mod mindre bemidlede har fundet sted, nu er det indvandrernes og flygtningene tur. Prøv at læse blog af Sørine Gotfredsen i Berlinske, hvor hun beskylder flere personer fra Radikale for at være landsforrædere. Hun ændrede iørigt sin blog og skrev den om. Den var så grov at den blev omformuleret.
Denne politiske omtale, som især kommer fra Dansk Folkeparti er uanstændig, smålig og pinlig.
At tage smykker fra flygtninge giver ingen penge til statskassen. Omkostninger ved og omkring flygtninge og migranter bliver så høje, at det at fjerne smykker fra folk er indifferent.
Dette er symbolsk, men hvor meget har det ikke skadet Danmarks omdømme og hvor humant er det egentligt, at skille familier ad i tre år. Jeg var lidt enig med dig til at begynde med, hvorfor en familiefar efterlader familien i Syrien? Måske er det fordi, det er en farlig rejse, at udsætte børn for og givetvis en økonomisk en også.
Steffen Gliese: Øv jeg føler mig dum nu....
Det skal du ikke gøre, Niels Møller-Larsson, jeg måtte også kigge to gange.
Jamen, hør nu - Naser siger bare det samme, som han hele tiden har sagt: Nok er nok!
Jeg tror Naser, du har svært ved at forestille sig hvordan desperate mennesker udtrykker sig når de ser deres land svinge helt ud til højre i rælingen og er ved at kæntre hele skibet. Ligesom da du selv måtte tage ordet "gris" i din mund i historien om din mørke carport. Bertel Haarder kan råbe og skrige af DR journalister osv. men når man gør det i et højresving er det fint nok at bruge store voksne ord om andres gerninger.
Jeg gad godt have set en socialdemokrat eller SF'er slippe godt af sted med at kalde andre et svin eller flippe skråt overfor journalister der gentager de spørgsmål man har undladt at svare på.
Det er da helt fint at Naser kan føle sig stødt over at andre udtaler sig om dansk udlændingepolitik - Jeg føler mig stødt over den menneskefjendske politik han står for med sin støtte til L87 og meget andet godt fra havet de har besluttet siden valget. Højrefløjen har aldrig mødt et problem de ikke troede de kunne spare væk.
Helt bortset fra de polemiske udfald, peger NK på noget helt centralt: Fraværet af realistiske løsningsforslag fra den fløj, der hylder CJ's humanisme. Det er jo fuldstændig rigtigt, at det har endog meget lange udsigter at skabe en fælleseuropæisk løsning, uanset hvor indlysende rigtig, den forekommer at være. Hvad stiller vi op overfor en flygtninge-krise, som ikke venter på at Europa bliver enig? Konstruktive, realistiske - og meget gerne også humanistiske - løsningsforslag efterlyses.
som nævnt ovenfor er Carsten Jensen et fjols. Alene det forhold at han skriver i sin artikel at Europa sagtens kan tage mod 1-2 mio flygtninge er bevis nok. Tallet er jo latterligt, der ville jo komme 20-30 gange så mange på et par år, hvis ikke de europæiske lande gør sig mere uspiselige, som de jo også er på vej, incl. de lande der startede kædereaktionen, Sverige og Tyskland. Flere europæiske lande nærmer sig jo i forvejen kritiske procenter for udenforstående, der af ideologiske grunde ikke vil integreres.
Tyskland har i januar modtaget over 91.000 asylanter. Fortsætter det med så mange uindbudte tilrejsende hver måned i resten af året, slår Tyskland rekorden for 2015.
Hvad betyder det mon?
Hvornår ser de store humanister skriften på væggen?
Hvornår erkender man, at integration er en umulighed, og at arbejde ikke er medicinen? F.ø. hvor kommer alt det arbejde fra, man fabler om i Danmark, Sverige og Tyskland? Ingen arbejde = offentlig hjælp.
Kulturerne mellem "dem" og "os" er milevid. Og det er her problemet ligger: I kulturforskellene.
Det vil vare generationer, før de mange asylanter og deres efterkommere bliver integrerede, for også de tilrejsende har en identitet at forsvare og bevare. Opskriften for dem er derfor parallelsamfund, ghettorisering.
Se dog skriften på væggen!
På knæ, for Nødvendigheden.
Som du ved, jvf din 15,54: ".... Det er jo fuldstændig rigtigt, at det har endog meget lange udsigter at skabe en fælleseuropæisk løsning, uanset hvor indlysende rigtig, den forekommer at være. Hvad stiller vi op overfor en flygtninge-krise, som ikke venter på at Europa bliver enig? Konstruktive, realistiske - og meget gerne også humanistiske - løsningsforslag efterlyses."
Som du ved, jvf din 15,54: ".... Det er jo fuldstændig rigtigt, at det har endog meget lange udsigter at skabe en fælleseuropæisk løsning, uanset hvor indlysende rigtig, den forekommer at være. Hvad stiller vi op overfor en flygtninge-krise, som ikke venter på at Europa bliver enig? Konstruktive, realistiske - og meget gerne også humanistiske - løsningsforslag efterlyses."
Sider